בישראל נחשבים "וואן דיירקשן" ללהקה שמפיקים חוששים לגעת בה ולנסות להביא אותה להופעה בארץ, כלומר בפארק הירקון. רעש בתקשורת עד לא מבטיח שיש ללהקת הבנים הבריטית מספיק מעריצות צעירות שיש להן את הכסף לכרטיס, כדי לממן את הפקת המופע. כולם זוכרים מה קרה כאן עם ג'סטין ביבר, שהגעתו לישראל היתה אייטם לוהט, אבל המופע הסתיים במכירת כרטיסים נמוכה מדי, ומפחדים ממקרה דומה.

אבל באמריקה ובשאר העולם המצב הפוך. "וואן דיירקשן", בנקודת הזמן הזו, היא הלהקה המצליחה ביותר האלבום החדש שלהם "Four" (שהוא כמובן הרביעי במספר) נכנס בשבוע הראשון ליציאתו למקום הראשון במצעד האלבומים של ה"בילבורד", עם מכירות של 387 אלף עותקים. זהו האלבום הרביעי במספר של הלהקה שנכנס הישר למקום הראשון בשבוע הראשון, מה שהופך את "וואן דיירקשן" ללהקה הראשונה בהיסטוריה של מצעד האלבומים האמריקני, שמגיעה להישג הזה (הפתיחה שלהם שנייה השנה רק לזו של טיילור סוויפט, שמכרה בשבוע הראשון 1 מיליון ו-287 אלף). את ארבעת האלבומים, אגב, הם הוציאו תוך שלוש שנים בלבד.

האלבום החדש "Four" במלואו

כשמצרפים את ההישג הזה לבחירתם ל"אמן השנה" של אמריקה בטקס פרסי המוזיקה ה-AMA, שהדירוג בו מגיע מהצבעות הקהל, מקבלים חמישייה בריטית שכמו להקות בריטיות רבות לפניה מהביטלס ועד קולדפליי, פיצחה את נוסחת ההצלחה העכשווית בקרב קהל המעריצות האמריקני והבינלאומי, מה שבהחלט מזכה את הארי סטיילס, זאין מאליק, נייל הורן, ליאם פיין ולואי טומלינסון, בבובות שעווה בדמותן במוזיאון השעווה "מאדאם טוסו" בניו יורק. אסור לשכוח, שהקהל באמריקה העדיף אותם על פני כוכבי וכוכבות-על, כמו ביונסה, קייטי פרי, אמינם, פארל וויליאמס, לורד ואיגי אזליה.

גם בבריטניה, מולדתם, מקפידים "וואן דיירקשן" לשמור על המעמד שלהם כלהקת הבנים המובילה. תוך חודש הם השתתפו בשני פרויקטים בולטים שכל הממלכה המאחדת דיברה עליהם - נבחרת הכוכבים שהעניקה לבי.בי.סי ביצוע מיוחד לשיר "God Only Knows" של הביץ' בויז, ו"בנד אייד 30" - התגייסות הכוכבים לשיר מיוחד לחג המולד שכל ההכנסות ממנו למען המאבק במגיפת האבולה באפריקה. כי המפיקים בבריטניה יודעים שהשתתפות של "וואן דיירקשן" תגרום לקהל המעריצות העצום שלהן להתעניין בפרויקט המדובר.

וואן דיירקשן AMA (צילום: Mark Metcalfe, GettyImages IL)
הלהקה היחידה בהיסטוריה עם ארעה אלבומים שהגיעו למקום הראשון באמריקה בשבוע הראשון. וואן דיירקשן | צילום: Mark Metcalfe, GettyImages IL

במקביל, עם הוצאת האלבום חצתה "וואן דיירקשן" גם את רף מיליארד ההאזנות לשיריה בשירות הפופולרי "ספוטיפיי", מה שמציב אותה במקום ה-14 הכללי (אמינם מוביל את הדירוג). והנה עוד נתונים: לפי "פורבס", הם הרוויחו ("רק") 75 מיליון דולר בין יוני 2013 ליוני 2014 - מקום שלישי מבין האמנים מתחת לגיל 30, ומקום 17 מבין כלל האמנים, ונמצאים ("רק") במקום ה-28 בדירוג הסלבז העולמי של מגזין הדירוגים.

חמישה דייטים כושלים

האלבום החדשה נשמע רוקיסטי יותר מהקודמים וחברי הלהקה שותפים ליצירת יותר שירים בו. הם קידמו אותו עד כה חברי עם הקליפ ל-"Steal My Girl" בהשתתפות דני דה-ויטו. הקליפ החדש לשיר "Night Changes", מראה את חמשת חברי הלהקה בחמישה דייטים שונים עם חמש בחורות סמויות מהעין, שהמצלמה מראה את נקודת ההשקפה שלהן על הסיטואציה. חמשת הדייטים, שמתחילים בצורה מבטיחה, מסתיימים בפאשלות ובמפחי נפש לחברי הלהקה, אבל הכל ברוח טובה.

וזה מה שמגניב אצלם, שהם לוקחים את הכל בהומור, בדיוק כמו בראיון אחרי הזכייה ב-AMA, שבו הם לכאורה מצרפים ללהקה חבר שישי, וצוחקים על הכובע של הארי.

 

"המעריצים מצליחים להפתיע אותנו ברמת המחויבות שלהם"

הנה ראיון שהעניקו חברי "וואן דיירקשן" עם יציאת האלבום החדש:

איך אתם מרגישים לגבי האלבום החדש שלכם "Four"?
ליאם: "אנחנו נרגשים בורה בלתי רגילה. עבדנו על האלבום הזה הרבה זמן, הרבה יותר ממה שעבדנו על אלבומים בעבר. מרגש אותנו שעכשיו המוזיקה החדשה שלנו תישמע בחוץ, כי אנחנו מאמינים שהיא טובה ואוהבים אותה".

מה היתה האסטרטגיה שלכם ביצירת הצליל של האלבום?
הארי: "כולנו אהבנו את הצליל של האלבום הקודם, ורצינו להתקדם ממנו, להתרחב ממנו הלאה, להתבגר ממנו. כולנו מתבגרים יחד. זה טוב לנו, כי האלבום התקדם ואנחנו איתו. אנחנו שמחים שהוא לא מאוד שונה, אבל שכן עשינו בו חלק מהדברים אחרת. המוזיקה נשמעת הרבה יותר כמו בהופעה חיה, צליל יותר גדול, ואנחנו מרוצים מזה. הרשמנו את עמנו בכך שהצלחנו לעשות את זה תוך כדי כל כך הרבה הופעות. לכן זה האלבום שאנחנו הכי גאים בו".
ליאם: "זה אלבום שבו נאבקנו כדי לבחור את השירים שהכי מתאימים מתוך כמות גדולה של שירים שהיתה לנו. יש עוד שירים שאהבנו אבל הם נשארו מחוץ למיקס הסופי כי הם נראו פחות מתאימים בזמן שבו סיימנו את העבודה. פשוט הצלחנו לסיים יותר שירים ממה שציפינו".

אתם שותפים בכתיבת השירים, שזו אבן דרך משמעותית.
לואי: "כן זה היה חשוב לנו. התחלנו לכתוב כבר באלבום הקודם, וכתבנו יותר באלבום הזה, ושומעים את זה במוזיקה".
ליאם: "אני חושב שהכתיבה זה אחד הקטעים המהנים בעבודה שלנו. אתה מעביר את היום בלשבת עם חברים שאתה לא רואה לעיתים קרובות. אתה יושב, נרגע, ובסוף היום יוצא עם משהו פרודוקטיבי ואתה לא מבין בכלל כמה הרבה עבודה עשית. היינו יושבים שעות, כל הלילה, לפעמים עד שמונה בבוקר, שעות הזויות. אתה נכנס לזה, וכשיש לך רעיון טוב אתה לא רוצה להפסיק. ולפעמים למחרת אתה מגלה איזה מילים מוזרות כתבת בלילה שלפני".

-גם באלבום הזה אד שירן מעורב ביצירה.
הארי: "זה מדהים. הוא כזה מוכשר. יש לנו את המזל לעבוד עם אנשים כל כך מוכשרים כמוהו. הוא יוצא דופן בתבונה המוזיקלית שלו. לכן שמחנו שהוא שוב מעורב בתהליך היצירתי שלנו.

-האם השיר "Night Changes" הוא פייבוריט שלכם?
ליאם: "כן, איך ששמענו אותו הוא בלט. הוא פשוט תופס אתך מיד. אני זוכר שהשמיעו לנו אותו כדבר האחרון שעשינו באותו היום וכשהלכתי הביתה חשבתי עליו. קולות הרקע שלו נהדרים. זה קלאסיקה שלנו.
נייל: "את הקליפ צילמנו בנפרד אחד מהשני, ועשינו אותו מיוחד ועם הומור, כדי לא ליפול למלכודת של משהו קיטשי וסנטימנטלי מדי".

-איך היתה העבודה עם דני דה ויטו?
ליאם: "הוא הכי קול בסביבה"
נייל: "זה היה אדיר. התרגשנו שהוא הסכים להשתתף בקליפ, וכשפגשנו אותו הוא בדיוק מה שדמיינו. ממש חמוד.
ליאם: הוא ביקש שנצטלם עם הרגל שלו, יש לו תמונות של סלבס מצולמים עם הרגל שלו שהוא קורא לה 'רגל של טרול'".
הארי: "ראיתי אותו מצלם את כל מה שקורה בקליפ בסלפי עם הרגל שלו. זה היה מגניב".

-מה אתם חושבים על המעריצים?
הארי: "בכל פעם הם מצליחים להפתיע אותנו מחדש ברמת המחויבות שלהם כלפינו. בכל פעם שאנחנו מחלקים חתימות אנחנו מבינים מה הם עברו כדי להגיע לשם. אנחנו מלאי תודה על התמיכה שלהם בנו".