אין תמונה
מזהים? שרית טביטו לפני ואחרי
הזמרת החיפנית שרית טביטו רק בת 30, אבל סיפור החיים שלה יכול למלא את הביוגרפיה של כמה אנשים אחרים. היא החלה את דרכה לפני כעשור כזמרת מועדונים שכונתה "ביג דיווה", ולפני שבע שנים הוחתמה על ידי האמרגן אבי גואטה (שרית חדד, מאיה בוסקילה) ללהקת "המאמות" - הרכב של שלוש בחורות צעירות ושמנות, שאמור היה להוות אטרקציה בשל כובד משקלן. למרות ההשקעה הגדולה של גואטה, "המאמות" הספיקו להוציא שלושה סינגלים בלבד והתפרקו. טביטו כעסה על גואטה והחליטה לתבוע אותו בבית משפט, תביעה שלבסוף הוסרה.

טביטו אף פנתה ללימודי משפטים ולפני שנה ושלושה חודשים עברה ניתוח לקיצור קיבה. כחודשיים לאחר מכן חלתה בשיתוק, והפכה לנכה, עם בעיות מוטוריות קשות, עד כדי כך שנזקקה לסיעוד קבוע מצד אימה. היא עברה שיקום והחלימה, בין היתר בעזרת בחור אותו היא מחשיבה עד היום כאהבת חייה. במקביל לשיקום ולהחלמה, השילה טביטו ממשקלה 65 קילוגרמים. כיום היא ממשיכה להשתקם, לומדת משפטים שנה שלישית, ובמקביל מוציאה את שיר הפופ "מנגו", שהוא קצבי ועליז הרבה יותר מהסיפור של הבחורה שעומדת מאחוריו. את המילים כתב יוסי גיספן לפי לחן יווני, עם עיבוד ולהפקה המוזיקלית של ירדן פלג.

"עברתי ניתוח שרוול לקיצור קיבה ב-31 במאי 2013 , וב-8 באוגוסט הפכתי למשותקת", אומרת שרית טביטו. "לא ברור, ואני לא יודעת, אם יש קשר בין השניים, אבל זה מה שקרה בפועל. אולי היו השלכות של חוסרי ויטמינים בגוף, אבל לא יודעים בוודאות מה היה טריגר. התפזר לי כמו רעל בכל הגוף, השתתקתי, הפכתי לנכה על כיסא גלגלים, ומאז לא חזרתי להיות מה שהייתי, ויש למחלה הזו המון השלכות. עברתי שיקום של חצי שנה בבית חולים, לפני זה שכבתי חודש במחלקה נוירולוגית. עברתי תהליך מאוד קשה, ואני לא חצי ממה שהייתי".

-איך את מתמודדת כיום?
"הכל קשה לי פיזית. זה סיפור מאוד עצוב. אני אדם שהיו לו המון חלומות, רציתי שהניתוח יפיח בי תקווה, רזיתי המון, אבל אי אפשר לעשות ספורט. אני מתקשה בהליכה וכתיבה. הפסקתי לימודי משפטים כי לא יכולתי להחזיק עט ונייר. כמו תינוקת למדתי מחדש לאכול וללכת ולהתלבש ולשים חזיה, הייתי ממש סיעודית. והכל נפל על אמא שלי, כי אני בת יחידה, יתומה מאבא. אמא גידלה אותי לבד מגיל שבע ובגיל עשרים ושמונה וחצי הבת שלה נהייתה חולה והיה לה מאוד קשה".

-זה בטח קשה גם מבחינה רגשית.
"כן, כי גם הנפש נהיית חולה. ביום בהיר אחד נהייתי נכה. הייתי בחורה מלאת שמחת חיים, והיום המוזיקה באה לשמש אותי, לא בשביל להופיע ולעשות קריירה כזמרת, אלא כדי למלא את הנפש בשמחה, לעזור לי להתגבר. בשיא החיים שלי הלכתי לעשות ניתוח הרזיה כדי להיות בריאה ולהיראות אסתטית ולהיראות טוב, וביום אחד 'בום'. הריקוד נגמר עבורך. זה נתן לי פרספקטיבה חדשה לחיים. יש דברים יותר חשובים מאוכל, אלכוהול ויציאות, פתאום הכל אתה לוקח בפרופורציה".

אין תמונה
"גם הנפש נהיית חולה. ביום בהיר אחד נהייתי נכה". שרית טביטו, מינוס 50 ק"ג

-ומה באמת חשוב?
"רציתי תמיד משפחה, כי אני בת יחידה בלי אבא. אני מאוד רוצה משפחה, להקים בית בישראל, לגדל ילדים. כי זה שינה לי את החיים. אתה מבין שיש ערך עליון לחיים, שזה הדבר החשוב ומולו הכל מתגמד. פעם הייתי בלחץ מבחינה במשפטים, היום אני אפילו לא יכולה לכתוב ומשלמת למשכתבת 250 שקל שתכתוב לי בחינה. החיים השתנו לי מכל הבחינות. והמוזיקה, המטרה שלה היחידה היא רק לנפש, לתת לאחרים לשמוח יחד איתי, ולשמוע איך שימחתי. לעשות אחר מאושר עושה לי טוב בלב".

-בגלל זה השיר שלך שמח ולא עצוב.
"כן. הייתי בלהקת 'המאמות', השמנות. עברתי מאז שינוי. היום אני חצי ממה שהייתי. הייתי ב'מאמות' ובסוף תבעתי את אבי גואטה, על תקופה לא קלה. אבל אחרי התהליך הרפואי שלי אמרתי סטופ. אני לא מתמודדת עם מריבות. אני רוצה לחיות בשקט וברגוע".

-על מה תבעת?
"תבעתי אותו על זה שעברתי השמנת יתר, שנבעה מדיכאון של חוסר ההצלחה. תמיד הייתי שמנה, אבל כשאתה יושב בית חודשים ימים בלי עבודה זה מדכא אותך, אתה אוכל ומתנפח עוד. כאילו, מפיק שעשה את שרית חדד לכוכבת הכי גדולה בארץ - חשבתי שגם לי תהיה הצלחה ותהילה. עניין אותי להיות מפורסמת יותר מלעשות מוזיקה. אז תבעתי אותו על ניצול תום לב, הולכת שולל, כישלון ואכזבה מצורת ההתנהלות, למרות שהניהול של הלהקה היה מצוין. בסוף הבנתי שאין מה להילחם, כי כסף זה לא המטרה שלי. מנגד, אבי תבע אותי תביעה נגדית וזכה במאה אלף שקל. משכתי את התביעה שלי חזרה. אני באה ממקום נקי כלפיו. בסוף אבי עשה לי טובה גדולה ונתן לי במתנה את שלושת השירים של 'המאמות'. העדפתי לסיים את זה ככה, בצורה חברית".

-ועכשיו?
"אני מסתכלת קדימה. מקווה שיאהבו את השיר שלי".

אין תמונה
"הייתי בהשמנת יתר, בין היתר כי חודשיים ישבתי בבית בדיכאון בלי עבודה". שרית טביטו ב"מאמות"