שמוליק נויפלד, מירי מסיקה (צילום: רומי שניידר)
שמוליק נויפלד ומירי מסיקה | צילום: רומי שניידר

שמוליק נויפלד הוא אחד המלחינים והמפיקים המוערכים בתעשיית המוזיקה הישראלית. הוא הפיק ועיבד באלבומים של מירי מסיקה, איפה הילד, ירמי קפלן, טיפקס, ו-Mosaic Project . הוא הלחין להיטים כמו "זיקוקים" של משה פרץ ו"אף אחת" של מסיקה. הוא יוצר מוזיקה לתיאטרון, קולנוע וסדרות טלוויזיה, ומנהל את המסלול להפקה מוזיקלית בבית הספר "רימון".

היום יוצא לדרך פרויקט "המשקפיים של נויפלד",בו משתתפים ערן צור, מירי מסיקה, שלמה גרוניך, שמעון בוסקילה, ריקי גל, דנה ברגר, אבי בללי, בעז בנאי, סמדר אקראי, רועי נויפלד, ושלושה בוגרי "דה ווייס": סיון טלמור, דניאלה מילוא וליאונל פרטיין.

השיר הראשון שיוצא הוא "נסיעת חינם", ששר ערן צור. צור גם כתב את מילות השיר, אותו הלחינו יחד שמוליק ורועי נויפלד, ונויפלד האב גם הפיק מוזיקלית.

הפרויקט החל דרכו כאלבום אישי של שמוליק נויפלד (אלבום שני אחרי "Mosaic Project"), שהלחין, עיבד והפיק מוזיקלית שניים עשר שירים. לדבריו אותם שירים שבחר מבטאים עוגנים וחוויות חיים, כמו פחדים, לידות, אהבות, וגילויים של אדם החוקר את סביבתו ומיקומו בדרך ה"חיים". מבחינתו של נויפלד לכל שיר בפרויקט יש חיים משל עצמו והמבצעים השונים, תחת המשקפיים שלו, נאספים לעבר יצירה אחת שלמה. למסע הצטרף בנו, רועי נויפלד, שעבד עד כה עם גיא ויהל ובועז בנאי, והיה שותף להלחנה ולדרך, מה שהעצים עבור אביו את חוויית העבודה על האלבום.

"את שמוליק נויפלד אני מכיר מאז שלמדנו יחד במחזור הראשון של ביה"ס למוזיקה רימון", אומר ערן צור. "הביוגרפיות שלנו דומות, שנינו במקור מצפון הארץ וכמוני כמוהו - באנו לתל אביב כדי להשתלב בתעשיית המוזיקה. לאורך השנים התעניינתי מאוד גם ביכולת ההפקה שלו, במיוחד אחרי שצפיתי במופע 'מוזאיק' שליווה את האלבום שנויפלד הוציא בזמנו עם אייל קצב.

"אחרי שנים שלא התראינו וכל אחד פסע בשביל שהוליך אותו, התחדש הקשר. כשכתבתי את 'נסיעת חינם'. היה נדמה לי שזה השיר הנכון ליצירה משותפת. שלחתי לו את הטקסט וכעבור כמה ימים קיבלתי את הלחן המקסים שלו. שמחתי על ההזדמנות לשתף פעולה והתענגתי על כל רגע".

צילום וידיאו: ריינר תקשורת, עריכה: דרור שוסטק