קובי אפללו הופעה (צילום: ראובן שניידר )
"למי לשלוח את החשבונית על החליפה?". קובי אפללו | צילום: ראובן שניידר

הזמר קובי אפללו הופיע בטקס השבעת הכנסת לפני כחודש וחצי, בשני שירים משלו ובשירת ההמנון הלאומי. מאז הוא לא מפסיק לקבל הצעות להופעות בטקסים ממלכתיים, והטקס הגדול הבא שבו יופיע יהיה טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים בערב יום העצמאות. אפללו יופיע באירוע הלאומי בליווי התזמורת האנדוסית הים תיכונית של אשקלון, ויבצע את השיר "מכתב לאחי" בשילוב עם קטע מהשיר "מה שהלב בחר".

-קובי אפללו, נהיית זמר ממלכתי.
"מאז הראיון על ההשבעה בכנסת פנו אלי משמונה טקסים ממלכתיים. גרמת לי להוציא 3000 שקל על חליפות ועניבות".

-וביום העצמאות תופיע בטקס הדלקת המשואות.
"זה מרגש ומחזיר אותי לאותן פעמים שהייתי יושב עם המשפחה לפני האירועים של יום העצמאות. היינו יושבים בבית וצופים בהדלקת המשואות. מכל הטקסים שיש במדינה זה מין טקס כזה שניכר וניחן בארגון המופלא שלו. יש שם אמנות של תאורה והדגלנים והרקדנים, לדעתי זה אחד המופעים היותר מושקעים במדינה, מאלה שקורים בכל שנה, וכבוד גדול להיות חלק מזה".

-ומה תשיר?
"אני אשיר את 'מכתב לאחי' עם קטע מ'מה שהלב בחר'. העיבוד יהיה מיוחד, חצי אנדלוסי, חצי רוק, משהו מעניין, בבימויו של רן צחור המוכשר וניהול מוזיקלי של דני מגד. זו הופעה ראשונה שלי עם התזמורת האנדלוסית הים תיכונית של אשקלון. בעבר היו דיבורים על שיתוף פעולה אבל עכשיו זה יקרה וזה באמת מרגש. הגוונים והצבעים של הכלים האנדלוסיים ישתלבו מאוד טוב עם הקול שלי".

-ומבחינת העיבוד?
"ב'מכתב לאחי' וב'הלב בחר' יש ניואנסים קטנים לכיוונים האנדלוסיים. בשני הסולמות של שני השירים אפשר להכניס המון טעמים אנדלוסים. המשימה היא לא לגרוע מהמקור אלא להלביש ולבנות די אן איי אחר, לקחת את הסורסים הטבעיים של השירים ומשם להתחבר למקומות האנדלוסיים, לעשות מין פיוז'ן שירצה ויספק את שני הכיוונים".

קובי אפללו ועילי בוטנר יופיעו יחד (וידאו WMV: חדשות 2, שש, חדשות 2)
"אודה לו על השיר הזה כל חיי". קובי אפללו ועילי בוטנר | וידאו WMV: חדשות 2, שש, חדשות 2

-עילי בוטנר יודע שהשיר שלו "מכתב לאחי" יככב בטקס?
"עוד לא דיברתי איתו, אני לא חושב שהוא יודע. איידע אותו. אני חושב שזה מאוד מאוד ישמח אותו. 'מכתב לאחי' זה שיר שאני אודה לו עליו כל החיים. עילי הוא סופר-מוכשר, אחד מהיותר מוכשרים שיש בדור הזה. כל שיתוף פעולה שלי איתו מניב פירות משובחים ואני מקווה לשתף איתו פעולה בעתיד".

-הביצוע בטקס יהיה חי או מוקלט?
"תהיה חזרה ותהיה הקלטה מראש. זה אמור להיות עם חצי פלייבק, ככה עושים בדרך כלל. נראה מה יהיה נכון לטקס עצמו. לגבי השירה שלי עוד לא החלטנו. אני תמיד מעדיף לשיר בחי ולא בפלייבק. אני מהזמרים שלמדו לשיר דרך ההתרגשות. רחל הופמן המורה שלי לפיתוח קול לימדה אותי איך לקחת את ההתרגשות ולשיר דרכה וזה ממש עובד".

-רק שלא תחליק שם על הבמה כמו קרן פלס.
"קרן היא חברה טובה שלקחה את ההחלקה שלה שם בהומור. ריחמתי עליה, אבל כשהתקשרתי אליה שמעתי צחוק מתגלגל. אני מאוד מאוד מקווה שהבמה תהיה יציבה. אחת המשימות בחזרה זה ללכת את המסלול ולבדוק איזה נעליים צריך. אולי אופיע עם סטופקס של כדורגל כדי לא להחליק".

-כשכתבת לפני שנים את "הלב שלי בחר" חלמת שהוא יגיע לאירוע ממלכתי שכזה?
"ממש לא. 'הלב שלי בחר' הוא סיפור על חבר טוב שרצה להציע נישואין לחברה שלו ואמר לי שהיא אוהבת את איך שאני שר. הוא הציע לי לכתוב לו שיר להצעת נישואין כי הוא חשב שאם הוא יציע לה נישואין עם שיר שלי אז הסיכוי שהיא תסרב יהיה נמוך. תבין, זה חבר שאכל המון סרטים עם בחורות. היתה לו חברה והם היו לפני חתונה וברגע האחרון החברה עזבה אותו והוא עבר הרבה כאבי לב בדרך.

"הסכמתי לכתוב שיר, בגלל שהוא אמר שאם היא תשמע אותי הסיכוי שלו לקבל תשובה שלילית נמוך. אז כתבתי שיר על מה שהוא עבר והוא השתולל משמחה ואמר שזה להיט פסיכי. הוא חזה משהו שאני לא הייתי בכיוון שלו, לא האמנתי. אבל מכל מי ששמע את השיר קיבלתי פידבקים שהוא מתחבר להמון אנשים ומצבים. הוא יצא באלבום הראשון שלי ונהיה להיט גדול. זה, מסוג ההפתעות הנעימות במוזיקה, ששיר יותר חזק ממה שחשבת".

-מה תלבש לאירוע?
"אחרי הראיון בהשבעת הכנסת אני לוקח אותך לקניות ומוציא לך חשבונית על חליפה. אני מאמין שזה יהיה משהו ממלכתי".

-אולי תתייעץ עם הסטייליסטית של שרה נתניהו?
"יש הרבה סטייליסטיות טובות. אני אקח אחת שתעזור לי, כי אני מופיע גם ביום הזיכרון בראשון לציון, אירוע שישודר בערוץ 2".

-מה תשיר שם?
"אשיר שם את ה'בלדה לחובש', שיר קשה שכמעט לא נוגעים בו, המון זמרים מפחדים לגעת בו. אפי נצר שהלחין כבר שמע על זה. פגשתח אותו ושאלתי למה עשית לי את זה? אי אפשר לחשוב על לחן יותר פשוט עם פחות אינפורמציה מלודית? הוא הרגיע אותי ונטע בי ביטחון".

-יפה. מילה לסיום?
"עד הטקסים האלה שיהיה לכולם חג פסח שמח".