רוני דלומי (צילום: אוהד רומנו)
"אני בן אדם ששם הכל על השולחן. יש שקיפות מלאה ואני רוצה שזה יבוא לידי ביטוי במוזיקה שלי. לא מפחדת" | צילום: אוהד רומנו

רוני דלומי מוציאה הבוקר את "פניי לרוח", שיר אותו כתבה והלחינה בעצמה, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של איתמר מאירי ואיתן רז. השיר יוצא כסינגל שני מאלבומה השני של דלומי, אחרי ההצלחה של השיר הראשון "תחזיקו". מבחינת דלומי מדובר בהתקדמות כיוצרת. אם את "תחזיקו" היא רק כתבה, את "פניי לרוח" היא גם הלחינה, כשהשיר מהדהד את "לראות את האור" מצד אחד ואת "עץ ירוק מפלסטיק" מצד שני.

כל מי שדיבר בתחילת הקריירה של דלומי על בובה שרוקדת על חוטים של מפיקים מוזמן לאכול כובע. דלומי מתגלה כאן כיוצרת שמתמקדת בחודשים האחרונים בכתיבת חומרים והקלטות לקראת האלבום השני שצפוי לצאת במהלך השנה הקרובה. במקביל דלומי משחקת בתפקיד ראשי בסדרת הדרמה "אופוריה" שתשודר מסוף החודש בכבלים ובמחזמר "פיטר פן" כוונדי.

"'פניי לרוח' נכתב בשנה האחרונה ואני מאוד גאה במה שיצא", אומרת דלומי. "אני לא מנגנת אבל הלחן קפץ לי לראש והתחלתי לחבר מילים לפי תמונה שהיתה לי בראש כשאחותי הגדולה, שיר, נתנה לי משחק סימולציה: את בחדר ובחדר יש קוביה, ואז אפשר לפרש את מה שיוצא בקוביה לכל מיני כיוונים. הבטתי בחלונות ודמיינתי שיורד גשם בחוץ - החלון פתוח ואני עם הפנים לרוח שמחוץ לחלון".

-ואת מה זה מדמה?
"את הרגע שבו אתה מבין שבשביל סיכוי צריך לקחת סיכון וגם אם תיפול תוכל לקום אחר כך. צריך לעשות דברים אמיצים, לא להישאר בארבעה קירות. לכל אחד יש את הדברים שלו, שלא חייבים להצליח, וההימורים האלה הם חלק מהחיים".

-איך החוויה ששירים שאת כותבת יוצאים?
"אני סופר מתרגשת כי אני נבחנת ככותבת ומלחינה. המבחן גדול בשבילי הוא לעמוד מאחורי זה. עברתי תהליך של חיפוש חומרים לאלבום, חיפשתי טקסטים שיתלבשו עלי כמו כפפה ליד והבנתי שאני חייבת לנסות לעשות את זה בעצמי, כי אני צריכה להיות מחויבת לחומרים בראש ובראשונה, אם אני רוצה שאחרים יתחברו. הבנתי שאני יכולה לנסח את הרגשות לי בצורה הכי טובה. המילים מספרות על הרגשות האלה".

-ועל איזה רגש מדבר השיר הזה?
"הוא מדבר על אומץ. על הדרך שאני מרגישה שאני עוברת, שדורשת ממני אומץ ותקווה ואמונה במי שאתה ומה שאתה מביא. השנה האחרונה היתה שנת זריעה, זרעתי זרעים שינבטו ויתפתחו במהלך השנה הקרובה".

רוני דלומי משתחררת מצה"ל (צילום: עודד קרני)
התמקדתי בלהביא בו את האמת שלי ומה שאני מרגישה, לתפוס רגעים קטנים מהחיים שלי ולעשות להם 'Save'" | צילום: עודד קרני

-האלבום השני מוכן?
האלבום השני שלי מוכן, ויש בו עוד שירים שכתבתי. התמקדתי בלהביא בו את האמת שלי ומה שאני מרגישה, לתפוס רגעים קטנים מהחיים שלי ולעשות להם 'Save'. אבל אני לא רוצה לחשוף אותו עדיין, בלי ספוילרים מיותרים, אני רוצה להישאר קצת מסתורית".

-מה גילית על עצמך בשנה הזאת?
"שאני יכולה ליצור, לכתוב, להלחין. היצירה התחילה לבעור בי. אני מעורבת באלבום הזה בכל פרט. במה שאתה רוצה -  אני שם. באלבום הראשון התנסיתי והיה לי כיף. עכשיו חפרתי יותר לעומק וחיפשתי להביא משהו יותר אישי וחשוף".

-את עושה כאן קפיצה מאוד גדולה. החשיפה לא מפחידה?
"לא, כי הכל נבע בצורה טבעית מה שיצא ממני החוצה. אני שלמה עם הדברים, הולכת עם זה, לא מתנגדת. תופעות הלוואי של אם זה מפחיד יותר או איך יתייחסו לזה אנשים מבחוץ - אלה רעשי רקע לחלוטין, זה לא אמור לשנות לי. אני צריכה ללכת עם מה שאני רוצה ולא לפי מה יגידו ואיך יתייחסו".

-את מוכנה לחשיפה האישית הזאת?
"אני בן אדם ששם הכל על השולחן. יש שקיפות מלאה ואני רוצה שזה יבוא לידי ביטוי במוזיקה שלי. אני לא מפחדת מזה".