אין תמונה
"אני מפריד את המוזיקה מהפוליטיקה". סיני

בשבועות האחרונים אריק סיני חזר לכותרות, ולאו דווקא בהקשר המוזיקלי. ההצטרפות שלו למפלגת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן, הפכה אותו שוב לשם חם בכתבות טלוויזיה ועיתונות. נדמה שכבר יותר משני עשורים לא זכה הזמר החביב הזה לכזו חשיפה. במקביל, השתתף לאחרונה בשיר מיוחד למען השבת גלעד שליט. "השיר על גלעד שליט זה השתתפות בעצב על פשלה שהממשלה עשתה", אומר סיני. "אם ליברמן היה ראש ממשלה גלעד שליט כבר היה חוזר לפני שנה וחצי. ליברמן יגיד לך שהוא היה מחזיר אותו לפני שנתיים וחצי, אני אומר שנה וחצי, כי זה לוקח זמן. אבל אין מצב שדבר כזה היה קורה. אין מצב שמקרה רון ארד יחזור על עצמו ולא משנה כמה צריך לשלם על זה. במצב הזה אין שאלה של מחיר, גם אם כולם יתנגדו".

-מתברר שהימרת נכון, כי ליברמן הפך לטרנד החם של הבחירות.
"הוא נאמן לדרכו משנת 99'. איש נקי. הכרתי אותו בחוג בית וזה התבשל בי. מצאתי שאני חייב 'לצאת מהארון' שכל האמנים מסתתרים בו ולהביע את דעתי בקול רם. לפני שנה וחצי הצטרפתי למפלגה ואני קשור להסברה ולהנהלה. לא ידעתי שזה יהיה טרנד וזה לא טרנד. זה הנכון. אני בא מבית שמאלני והורי בטח מתהפכים בקבר, אבל הרגשתי שזה הנכון. אני לא מועמד לכנסת אלא בעיקר עוסק בהסברה ומסתובב עם אביגדור בחוגי בית וכנסים והכל בהתנדבות. אני חושב שלהרבה אנשים לא ברור עד כמה האיש הזה ציוני ולא גזען. על פי מה שקורה ועל אף מה שקורה הוא לא שונא ערבים. הוא טוען שצריך להיות נאמן למדינה, זה לא קשור לפשיזם".

אריק סיני: "אין סיכוי שאשיר בקמפיין של ליברמן"

-הוא הבטיח לך תפקיד?
"שום דבר. לא הבטיחו לי כלום. הכל מאהבה ואמונה באיש הזה. אין הבטחות. תראה את האמנים שניסו להיכנס לכנסת וחזרו מיד לארון. מה יקרה בעתיד אני לא יודע. הייתי חייב לעשות את זה עשר שנים לפני, אבל הייתי עסוק בקריירה. אני מקווה שאוכל להיות גם במוזיקה וגם בפוליטיקה . אף פעם לא הבעתי דיות כמו שאף אחד לא מביע. כולם בארון החם כי זה לא מציק לשירים. הפעם החלטתי שיש לי מה להגיד".

-יש סיכוי שתשיר שירי מחאה? שתשיר בקמפיין?
"אין סיכוי. אני לא שר שירי מחאה, אני רוצה להגיד את המחאה ושאחרים ישירו בכיף. אין מצב ששיר שלי יהיה בקמפיין פוליטי. אני יכול לשיר עם גיטרה במסיבה, אבל זה לא יוצא החוצה. עשיתי הפרדה ברורה בין המוזיקה לפוליטיקה ואני מקווה שזה יישאר ככה".

-אתה לא חושש שיסמנו אותך כמו את אריאל זילבר?
"ממש לא. אני מתנער מזה. אריאל אמר כמה דברים חמורים ביותר שאני מקווה שהוא לא מאמין בהם כמו על יגאל עמיר והומואים. הוא גם נהיה דתי, גידל זקן, עשה כל מיני דברים שגרמו ליחס אליו. אני לא אומר כלום, לא משדל אף אחד. דעותיו של ליברמן הן דעותיי".

-אילו תגובות אתה מקבל בברנז'ה של האמנים?
"האמנים שמאלנים ברובם אז קצת קשה כי גם אני הייתי כזה. מהרחוב התגובות נפלאות, לא בגלל הטרנד, כי מבינים שאין דרך אחרת להתקדם הלאה בשקט. אשמח עם עוד אמנים 'יצאו מהארון' ויגידו מה הם חושבים, כי יש לנו מה להגיד. בארה"ב תמכו בברק אובמה. אם יש לך מה להגיד - תגיד. אל תשב ותקטר מול הטלוויזיה. שים את דעתך".

"עוד לא החלטתי מי יפיק - אמדורסקי, נויפלד או דעבול"

החשיפה לה זוכה סיני לאחרונה אולי תסייע לו להפנות עכשיו תשומת לב ציבורית למופע חדש שהוא מתכוון להעלות ולאלבום חדש אותו הוא מתכנן להוציא השנה. כמו כן, יוצא בימים אלה מארז מרובע בשם "אריק סיני - האלבומים המקוריים", שכולל לראשונה על גבי דיסקים ארבעה אלבומים קלאסיים של סיני: "אריק סיני", "צל כבד", "בסוף מעגל" ו"שלום לך תקווה עצובה". ארבעתם מכילים כמה מהקלאסיקות שלו, להיטים שנשארו עד היום, ולצדם שירים יפים ששווה להשקיע עבורם במארז ולדלג על אוספי הלהיטים שיצאו לסיני בעבר.

"אני מרגיש נפלא עם המארז הזה", הוא אומר. "אלה אלבומים שהיו על תקליטים ומעולם לא עלו על סי.די. זו יוזמה מבורכת של חברת 'אן.אמ.סי', כמו ארבעה תינוקות שבאו בלבוש חדש. זה הזכיר לי שירים שכבר המון זמן לא שמעתי, שעכשיו אני מתחיל להחזיר אותם לרפרטואר בהופעות. אני חוזר למופע עם שירים שלי, אחרי כ-60 הופעות עם החומרים של לאונרד כהן. אני חושב שבהופעה אוכל לעודד אנשים להכיר את השירים האלה מחדש. זה לא יעיף את המכירות לשמיים אבל זה נחמד".

-דיברו על אלבום חדש שלך עם ארקדי דוכין.
"לא. אני אורח בשיר באלבום ילדים של ארקדי. אני בסוף איסוף החומר לאלבום חדש שלי, כרגיל בקצב איטי. לא החלטתי עדיין מי יפיק – אמדורסקי, שמוליק נויפלד או משה דעבול. אני אתאים את זה לחומרים ואחליט סופית. יש הרבה יוצרים באלבום שחלק ייכנסו וחלק לא אז כרגע אני לא רוצה להזכיר שמות, כי יש חלק שלא ייכנסו. אני משקיע באלבום המון מחשבה. אין כרגע משקיע. אני עושה הכל לבד ומקווה שחברת תקליטים תסכים להוציא את זה. אני לא קשור לצערי כרגע לשום חברה. אני לא אומר את זה ברחמים עצמיים. זה המצב".