מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה החזיר לכותרות את חטיבת "גולני", ש-13 מלוחמיה וקציניה נהרגו ביום אחד, בפעולה בשכונת סג'עיה, אשר הסתיימה בטרגדיה, וזכתה לכינוי "אסון הנגמ"ש". הכותרות הקשות הזכירו אז ליוצרי השיר "גולני שלי", הכותב עמוס אטינגר והמלחין אפי נצר, את הימנון החטיבה שיצרו לפני ארבעים שנה, ובוצע אז בעצרת החטיבה בירושלים, כשמאות חייילים שרים אותו יחד עם יהורם גאון.

כעת זוכה ההמנון לבית חדש, המוקדש לחללי מבצע "צוק איתן". עופר מנדלוביץ', אביו של סמ"ר עוז מנדלוביץ' ז"ל, לוחם "גולני" שנפל במבצע, פנה ליוצרי השיר המקורי, אטינגר ונצר, ולמבצע המקורי גאון, בבקשה לעדכן את המנון החטיבה. "עוז היה כנר, מוזיקאי, ולתת לו ולחבריו מתנה בדמות בית נוסף ב'גולני שלי', זו הנצחה", אומר האב הנרגש.

בתחילה לא רצה עמוס אטינגר לגעת בשיר, אבל אפי נצר לחץ עליו, וההסכמה של יהורם גאון להקליט גרסה חדשה, שכנעו אותו. הוא כתב בית חדש, מיוחד, בעקבות מבצע "צוק איתן":

"וכשמדרום נפתחה הרעה, גולני שלי שוב בראש השורה, והמחיר לא קטן, אבל הוא 'צוק איתן', הלוחם באויב ממולי"

"גולני עם כל הפיקוד הבכיר, לוחמיה הרי משלמים את המחיר, אך מיד ממשיכים מטרות להגשים, זו מורשת גולני שלי".

"בסופו של דבר זה הצדיק את עצמו", אומר אטינגר, שכמו נצר וגאון עשה הכל בהתנדבות. וכאילו לא חלפו ארבעים שנה - בחודש הבא תתקיים עצרת חטיבת "גולני", ועופר מנדלוביץ' שואף עד אז להפיק מארז עם השיר החדש וחוברת הנצחה ל-16 לוחמי "גולני" שנהרגו במבצע "צוק איתן". לטובת המטרה הוא מנסה לגייס כספים.

פרטי חשבון לתרומות: "נעלה בעוז- גולני שלי"- עופר מנדלוביץ'. חשבון מספר 447699 בבנק פועלים (12), סניף מרכז הכרמל 701. דוא"ל ליצירת קשר: bambi0505878278@gmail.com.

אין תמונה
הסכים להקליט מחדש. יהורם גאון

כל מה שרציתם לדעת על עמוס אטינגר (תמונת AVI: mako)
כתב בית בעקבות "צוק איתן". עמוס אטינגר | תמונת AVI: mako

אין תמונה
מלחין השיר. אפי נצר