למרות יחסיו הצוננים עם העם היושב בציון, ומוזיקאים מחו"ל שטענו בעבר שניסה לשכנע אותם שלא להופיע כאן, לדיימון אלברן יש לא מעט מעריצים בישראל. כאלה שזוכרים לו חסד נעורים מימי הכיף של "בלר" והבריט-פופ, כאלה שאוהבים את ה"גורילאז", הפרויקט הגדול השני שלו, שפתח לו דלתות באמריקה והצליח יותר מ"בלר", וכאלה שחושבים שהוא אחד המוזיקאים הבריטיים הכי מוכשרים בעשורים האחרונים. והם כנראה צודקים.

עכשיו לאלברן בן ה-46 יש אלבום חדש, עם השם המחאתי-חברתי "Everyday Robots", שכולל שירים להם שותף אוהב ישראל נוסף, בראיין אינו האגדי. שיר הנושא הוא מעין בלדה אלקטרונית מורכבת עם צליל מלא בצפוצופים. הקליפ מציג פורטרט אנימציה (תחום שאלברן אוהב ומכיר מקרוב) שיצר האמן אייטור ת'רופ, תהליך ממוחשב במהלכו נבנית דמות הראש של אלברן סביב גולגולת, עד שהיא מתקבלת כפי שהיא מופיעה על עטיפת האלבום החדש.

לעומתו, הקליפ לסינגל החמישי "Heavy Seas Of Love" יצא רק השבוע, ונשמע קומוניקטיבי יותר. הקליפ מורכב מפוטג'ים שאלברן צילם בעצמו, בים, באגם, בנסיעה, ברחובות שוקקים, ומשדרים תחושות אופטימיות. בסיומו אלברן יוצא מהים בבגדים, כשעל צווארו תליון עם הפטגרם - כוכב בעל שבע פינות שהוא סמל נוצרי לשלמות ומאבק ברוע.

אותו הסמל נוצרי ליווה בגדול את הופעתת הבכורה של אלברן עם חומרי האלבום החדש להקת הליווי החדשה שלו, ה"Heavy Seas", בפסטיבל הקולנוע של טרייבקה שנערך לאחרונה. בראיון ל"רולינג סטון" הוא אמר עליה: "זו היתה ההופעה הראשונה שלנו וכשירדנו מהבמה אמרנו אחד לשני 'הלילה זה נשמע לנו הגיוני, היינו צריכים את ההופעה הזו". המגזין הנחשב אומר שהאלבום "מכיל בלדות מלנכוליות כמו שרק אלברן יכול לכתוב", והסיבה לכך ברורה כשצוללים לטקסטים שלו.

דיימון אלברן (צילום: Cindy Ord, GettyImages IL)
"אחרי ההופעה זה נשמע לנו הגיוני". דיימון אלברן בהופעה בטרייבקה עם הכוכב הנוצרי ברקע | צילום: Cindy Ord, GettyImages IL

בניגוד לאלבומים קודמים של אלברן, באלבום הזה הוא נחשף ולמעשה מספר על עצמו,מעל חייו ועל זכרונותיו כמו שלא סיפר מעולם. "האלבום הזה הוא עלי, זה נכון", הוא ציין בכמה ראיונות, והוסיף שחוץ מבית אחד בשיר "Photographs" שמספר על חלום שחלם כילד - שאר השירים מתארים חוויות שעברו עליו. כמה מהחוויות האלה קלילות יחסית, כמו למשל בשיר "Mr. Tembo" שיצא כסינגל, ואיתו הופיע אלברן בתוכנית של ג'ימי קימל - השיר מספר על מפגש שהיה לאלברן עם פיל בטנזניה.

לעומת זאת בשיר "You and Me", מספר אלברן על ההתנסויות שלו עם הירואין, שנחשב לאחד הסמים יותר קשים. אולי זו אחת הסיבות לכך שהשיר, בו מתארח בראיין אינו, לא יצא כסינגל. אבל אלברן כבר ביצע בפסטיבל של הבי.בי.סי, ביצוע שביטא היטב את התחושות של הרוקר המשובח הזה בנוגע לחוויות שעבר עם מה שמכונה "המוות הלבן".

כמובן שסיפורי ההירואין הם צד שיותר מעניין את התקשורת, ואלברן נדרש אליו בראיון מקיף שנתן ל"טיים אאוט" הבריטי וצוטט בכלי התקשורת של הממלכה המאוחדת. "אני מרגיש שמדובר היה בחלק מתהליך ההתבגרות שלי, אני לא רואה את זה בהכרח כטעות, זו הנקודה", אמר כשהוא מתייחס לתקופה שבה "בלר" היו בשיא הפופולריות והוא היה בזוגיות מתוקשרת עם סולנית להקת "אלסטיקה" ג'סטין פרישמן.

"ההירואין היה בהתחלה מאוד מהנה ויצירתי"

"אני לא רדפתי אחרי זה", מוסיף אלברן, "זה היה מונח על השולחן בבית שלי, מוכן. מה הייתי צריך לעשות? לעזוב את החיים שלי ולדחות את זה, או להישאר בבית שלי עם החברה שלי ואיכשהו להטמיע את זה בתוך החייפ שלי? ברגע שניסיתי את זה, מצאתי את זה בהתחלה מאוד מהנה וגם מאוד יצירתי".

דיימון אלברן (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
על הסמים: "אני מרגיש שמדובר היה בחלק מתהליך ההתבגרות שלי, אני לא רואה את זה בהכרח כטעות, זו הנקודה" | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

"חשוב לי להגיד את זה, וחשוב לי להסביר שמדובר היה במשהו מאוד עמוק בשבילי, שהיתה לו השפעה עצומה על חיי לפני 15 שנה, כלומר לפני זמן רב", מדגיש אלברן. "אני לא מנסה להיות רגיש, אבל אני מודע לכך שיש עמימות ולא רוצה שההסבר שלי ילך לאיבוד בכל הרעש שנוצר מסביב. כי יש לי שתי אופציות,  או להיות שמור ומנוכר ולחזור לתדמית שהיתה לי בעבר של מנייאק קשה עורף, או פשוט לשתוק ולא להגיד כלום. וזה מאוד מתסכל, אתם מבינים?".

כיום, מדגיש אלברן, הוא כבר באמצע שנות הארבעים שלו וחי חיים אחרים לגמרי, הן אישית והן מקצועית. "היום לא לוקחים אותי ברצינות רבה מדי, במובן הטוב של המילה", הוא אומר. "אני עושה קולות מצחיקים ומגלם דמויות ומשעשע את כל הילדים במשפחה. את המבוגרים זה מביך, והנה, זה צד שלי שמעולם לא נחשף.

"אני הולך עם מכנסיים שהבת שלי חושבת שהם ממש מביכים. אני פשוט אבא נורמלי עם שתי רגליים על הקרקע. אני צופה בטלוויזיה ומנסה לשלוף שערות מהזקן שלי, מה שמאוד מפריע לבת שלי. אני לא מקנח את האף כשאני מנוזל, אני אוכל בפה פתוח, יש לי הרגלים רעים כמו שיש לכל אחד אחר".