אור גלעדי פרומו (צילום: רונן אקרמן)
"הבחורה שאני אוהב היא הכי יפה, מצחיקה וחכמה. היא לא דתייה". אור גלעדי | צילום: רונן אקרמן

אור גלעדי יצא אתמול מהבגרות בהיסטוריה. המאה ה-16 עד המאה ה-19, הקפיטולציה והאמנציפציה. לא בדיוק החומרים שהייתם מצפה מזמר להכניס לראש, אבל גלעדי הוא קודם כל תלמיד כיתה יא' בבית הספר בטירת הכרמל ורק אחר כך, במקביל, זמר מבטיח שהוציא לפני יומיים את שיר הבכורה שלו "מדף החלומות". ככה זה כשאבא עובדיה מקפיד שהוא ילמד כמו שצריך כדי שיהיה לו מקצוע ביד. לשיר זה נהדר, והופעות זה כיף, אבל אור גלעדי חושב קודם כל על הבוקר שאחרי.

"אני מופיע בבר מצוות ואפילו הכנסתי זוג לחופה", הוא מספר, "אבל הציעו לי כמה אלפי שקלים להופיע במועדון ב 2 בלילה וסירבתי כי למחרת היה לי שיעור מתמטיקה עם חומר חדש ואני לא יכול להרשות לעצמי לישון בשיעורים, אני משתדל להיות תלמיד טוב. כמקצוע לחיים הייתי רוצה להיות אולי מורה למוזיקה".

-איך היתה הנחיתה מכוכב נולד חזרה לבית הספר?
"הייתי חצי מבואס וחצי כיף. מצד אחד עזבתי את התוכנית ולא היה לי ראש ללמוד, ומצד שני כולם מפרגנים וביקשו חתימות, חתמתי לכל הבית ספר והמורים פרגנו. היה כיף, אבל היה קשה לחזור ללמוד כי הייתי באופוריה. היום אני משתדל כמה שפחות להפסיד לימודים. אם אני מפסיד משהו חשוב שאשלים. את ההקלטות אני עושה בערב בכל מיני אולפנים, חלק בקיבוץ העוגן בשרון ויש לי הקלטות גם בתל אביב. אני מאוד נהנה להקליט כי אני הולך לשיר וזה תמיד כיף".

"אדיר גץ כתב לי שיר, הופעתי עם עידן עמדי"

-מה עובר לך בראש כשאתה שר?
"לתת את הכי טוב שאני יכול, להתרכז בשיר. בהופעות זה לשמח את הקהל ולזרום איתם. אם הם שרים את השיר - לתת להם. בהקלטות אני חושב גם איך להוסיף פה ושם עוד אלתור, עוד ניואנס. עשיתי הרבה חזרות עם יוני רועה, שהלחין והפיק את השיר, אצלו באולפן הביתי. נסעתי אליו כל שבוע לנתניה וגם עשיתי שיעורי פיתוח קול. יוני לימד אותי לנשום נכון כשאני שר, איך להחזיק צליל יותר ארוך ולהשאיר מספיק אויר עד סוף השורה, והמורה אומרת שמאוד התקדמתי".

אור גלעדי, עטיפת סינגל (צילום: רונן אקרמן)
"אני לא שומר נגיעה". אור גלעדי | צילום: רונן אקרמן

-כמה שירים כבר הקלטת?
"הקלטתי עוד שיר עם יוני, שאני והוא הלחנו עם מילים של סמדר פאלק מהמשפחה שלי, היא כותבת שירים. הוא נקרא 'מתי תגידי', יותר קצבי ושמח כזה, בסגנון ים תיכוני כמו משה פרץ ודודו אהרון. אני בקשר עם משה לפעמים, מדבר איתו בטלפון, הוא אולי יכתוב לי שיר, יש דיבור על זה. אני בקשר גם עם אדיר גץ שכתב לי שיר ואני מדבר בטלפון עם אבי בן אבו, מעיין. עם עידן עמדי הופעתי פעמיים, בצפת ובספסופא, ודיברנו הרבה בדרך להופעות".

"תעשה לי תאומים, תעשה לי שלישייה"

-כמה מעריצות יש לך?
"אף פעם לא ספרתי כמה יש לי, מקווה שיש הרבה. הן עדיין רודפות אחרי לפעמים בקניונים, במיוחד במקומות ציבוריים. עכשיו מבקשים בבית ספר שאני אשיר, או בשישי בערב יושבים בטירת הכרמל עם חברים ומבקשים שאני אשיר ולפעמים אני שר. אני אומר בצחוק שזה עולה כסף ושאני עושה הנחה לחברים".

-מתחילות איתך בנות?
"כן, פה ושם. אומרות לי שאני חמוד ומתוק, תתחתן איתי, תעשה לי תאומים, תעשה לי שלישייה. יש בנות קצת יותר קטנות ויש בגילי שהן כבר מתפתחות. בנות שאני מכיר פחות מתלהבות ויותר מפרגנות".

אור גלעדי פרומו 2 (צילום: רונן אקרמן)
"לא הופעתי ב 2 בלילה כי למחרת היה לי חומר חדש במתמטיקה". אור גלעדי | צילום: רונן אקרמן

-קיבלת הצעות רציניות מבנות שרוצות להיות חברות שלך?
"אני אומר לה תראי, אנחנו לא ממש מכירים, אומר שאני תפוס, שאני אוהב מישהי אחרת, אבל אני משתדל לא להגיד, רק אם הן לוחצות עלי ואין ברירה".

"כשאני שר אני חושב על זו שאני אוהב"

-ואתה אוהב מישהי אחרת?
"כן וכשאני שר אני חושב עליה אבל לא אחשוף אותה, כי המעריצות שלי עלולות לתקוף אותה. היא יודעת שאני אוהב אותה. אנחנו קצת רחוקים אחד מהשני אז זה לא מתאפשר. היא בכלל לא מטירה. הכרתי אותה בתקופה של כוכב נולד, היא גם בכיתה יא'"

משה פרץ פסנתר 2 (צילום: רועי ברקוביץ')
"אנחנו בקשר, אולי הוא יכתוב לי שיר". משה פרץ | צילום: רועי ברקוביץ'

-למה דווקא היא מכולן?
"היא הכי יפה, מצחיקה וחכמה.

-היא דתייה?
"לא, היא לא דתייה".

-אתה שומר את כל המצוות?
"כן אבל יש לי עוד דברים להתחזק בהם. אני לא כל כך שומר נגיעה. יש גם בנות דתיות שמתנפלות עלי ונדבקות אלי וגם הן לא שומרות נגיעה, אבל אולי הן עוד קטנות ולא מודעות שצריך לשמור".

-התנשקת עם מישהי?
"יש דברים שאני מעדיף לא לדבר עליהם".

"אדיר מילר אמר לי שעד גילי הוא היה בגובה שלי"

-מה קורה בעניין הקול?
"הוא עוד בשלבי התחלפות. עדיין לא לגמרי התחלף".

-והגובה?
"אני מקווה שזה ישתנה לטובה, מאז התוכנית גבהתי סנטימטר או שניים. שמעתי שיש טיפולים עם הורמונים והיתה לנו בדיקה בבית ספר, שלחו אותי לרופא, שאמר לי שהטבע כבר יעשה את שלו שלא צריך לקחת כלום. פגשתי את אדיר מילר שאמר לי שעד גילי היה כמוני והיום הוא מטר תשעים. אני לא חושב שאהיה גבוה כמוהו, אבל מה שהקדוש ברוך הוא רוצה זה מה שיקרה ואני סומך עליו".

>> דניאל בן חיים בשיר חדש; נאור אורמיה בשיר חדש; כרטיסים זוגיים לרוני דלומי