דודו פישר כבר עלה כבר על בימות ברודווי בניו יורק וווסט אנד בלונדון, שר למלכה אליזבת ולמלך תאילנד ולנשיא קלינטון, אבל עכשיו הוא חוזר אל מה שלמד בבית אבא וסבא: שירת הכליזמר.

"אני מסתובב בעולם ושר מיוזיקלס כמו 'פאנטום האופרה' ו'עלובי החיים' ולאט לאט זוחלת מאחורי המוזיקה מבית סבי, שצעד לחופה בעיירה בליטא כשלפניו מנגנים הכליזמרים", אומר דודו פישר בראיון לעודד בן-עמי בתוכנית "שש" של חדשות ערוץ 2.

"המוזיקה הבלקנית כובשת לה מעמד מאוד גדול ומכובד בעולם, והיא למעשה אחותה של מוזיקת הכלייזמר", ממשיך פישר. "אני לא מדבר רק על במאי גדול כמו אמיר קוסטוריצה שכותב לעצמו את המוזיקה או גוראן ברגוביץ' שכותב לו, יש גם את החבר'ה הישראלים 'בלקן ביט בוקס' שממלאים אולמות בעולם, וגם הייתי בהופעה של מדונה במדיסון סקוור גארדן ופתאום באמצע השיר 'בוניטה' ('לה איסלה בוניטה') עולים כלייזמרים ועולים כנרים... מדונה היא אסתר, אסתר המלכע".

"יש למוזיקה הזו קהל אדיר בכל העולם", ממשיך פישר. "אתה צריך לראות 14 אלף פולנים רוקדים בקראקוב לצלילי מוזיקת כליזמר, או פסטיבל כליזמר בקוריאה כשקוריאנים עומדים ורוקדים את זה".

"אגב השד העדתי שדיברת אליו", אומר פישר לבן עמי בהתייחסו לראיון קודם, "אצלי אף נגן לא אשכנזי, כולם ספרדים. אני עומד להופיע ב-19 בספטמבר בנס ציונה ומשם בכל היכלי התרבות - ב-9 בספטמבר בהיכל התרבות בתל אביב ועד ה-16 בספטמבר אנחנו בריצה מטורפת של מוזיקת כליזמר בכל ארץ".