האם חברי להקת כוורת עומדים לעשות זאת שוב ולהתאחד רשמית לסדרת הופעות בקיץ הקרוב? מתופף הלהקה, מאיר פניגשטיין המכונה "פוגי" (ועל שמו שמות אלבומי הלהקה "סיפורי פוגי" ו"פוגי בפיתה") חגג את יום הולדתו ה-60 וכל חברי הלהקה המיתולוגית, שחתומה על כמה המצאות חשובות ברוק ובפופ המקומיים, הגיעו לברך אותו.

סדרת הופעות מסתמנת בקיץ 2011

בעבר כינו חברי כוורת את עצמם "להקת נס רפואי", אבל היום שוב נשמעו ברקע דיבורים בין החברים על סדרת הופעות מסתמנת בקיץ 2011, כששיר חדש, המבוצע על ידי פניגשטיין, כבר הוקלט בחשאי. היום, אגב, כבר פרסמנו אודות איחוד מסתמן של להקת "דודה" בחודש הבא, אותה הובילו גוב וסנדרסון.

אם אכן ייצא הדבר לפועל יהיה זה האיחוד הרביעי של שבעת חברי כוורת: גידי גוב (סולן), דני סנדרסון, אפרים שמיר ויצחק קלפטר (גיטרות חשמליות), יוני רכטר (פסנתר וקלידים), אלון אולארצ'יק (בס) ומאיר פניגשטיין (תופים). כמה מהם כבר חצו את גיל ה-60 והשאר בדרך לעשות זאת.

שלושה איחודים רשמיים, להיטים על-זמניים ומערכוני הומור קלאסיים

השבעה, שהפכו ברובם למוזיקאים וזמרים מובילים במוזיקה הישראלית, מהאמנים החשובים שידעה התרבות הישראלית בכלל, התאחדו כבר ב-1984ו-1990 לסיבובי הופעות קיציים, וב-1998 להופעה אחת בפארק הירקון. מרבית הקהל שנכח בהופעה ב-98' עדיין לא נולד כשכוורת הוקמה ב-1973,אחרי שנולדה מתוך אופרת הרוק "סיפורי פוגי" ו"פינות פוגי" בתוכנית הרדיו של דורי בן-זאב בגלי צה"ל.

כוורת הוציאה בשלוש שנות קיומה שלושה אלבומים, ייצגה את ישראל באירוויזיון ב-1974 ויצרה להיטי ענק על זמניים כמו "יו יה", "המגפיים של ברוך", "נתתי לה חיי", "שיר המכולת", "היא כל כך יפה", וכמובן קטעי הומור ומערכונים קלאסיים כמו "הותיק", "הבלדה על ארי ודרצ'י", "שיעור פסנתר", "יודוקוליס ליפשיץ" ועוד.

בנוסף לאיחודים הרשמיים התאחדו חברי כוורת פעם נוספת בשנות ה-90' למופע התרמה, שנועד לאסוף כסף למימון ניתוח ראש מסובך שעבר יצחק קלפטר בחו"ל. כמו כן,דני סנדרסון, גידי גוב, אפרים שמיר, יצחק קלפטר ואלון אולארצ'יק ממשיכים להופיע עד היום יחד במסגרות שונות כמו המופע "דני, גידי וחברים" ו"שמיר-קלפטר-אולארצ'יק", בעיקר במופעים סגורים ומכורים מראש. "כוורת תחזור אולי עם כסאות גלגלים", התלוצץ בעבר אלון אולארצ'יק - אבל כנראה שלמוזיקה טובה באמת אין גיל ואין תאריך תפוגה (אסף נבו).

>> ז'ילברטו ז'יל יופיע בהיכל התרבות בתל אביב ב-14.4.11