חמי רודנר והמוזיקאי ערן וייץ התארחו בתוכנית "פלייליסט" בערוץ 24, לרגל הוצאתו של "זמן אסיף", אלבומו החדש של רודנר.

-ג'ייסון דנינו הולט: מה הכוונה ב"זמן אסיף"?
חמי רודנר: "השיר נכתב בזמן שהיינו בהריון הראשון שלנו עם ביתנו שרה. זה היה לפני 6 שנים. היינו באוסטרליה איזושהי תקופה, אישתי קרן היא אוסטרלית. ואני פשוט נכנסתי לחרדה מהאבהות הממשמשת ובאה. ואת 'זמן אסיף' כתבתי באוסטרליה. הייתי חולם שם כל הזמן על גבעת ברנר, הקיבוץ שבו גדלתי בשנות ה-60' וה-70'. ובעצם השיר הזה משלב תגובה רגשית לחלומות האלה וגם נסיון לעודד את עצמי: 'אסוף את עצמך היה לאב', כלומר תנסה לאסוף את הפיסות האלה שאתה שבור בהן ותנסה להיות אב, שזה דבר שצריך להיות מאוד חזק ומאוד מחבק, אז כתבתי לעצמי שיר עידוד שכזה".

-אילנה ברקוביץ': עד כמה חיי היום יום נכנסים באלבום הזה ספציפית?
חמי רודנר: "כל האלבום הזה הוא מאוד יום-יום. גם היום יום שלי של אבא ובעל וישראלי, וגם על היום-יום שלנו. למשל בשיר 'ישראבלוז' שהוא שיר מחאה על היום יום. הוא לא מדבר על 'תחזירו את השטחים' או 'אל תחזירו את השטחים', הוא מדבר על החיים שלנו, מעין מחאה כזו על הג'יפה שאנחנו חווים פה".

-ברקוביץ': על מה נוח לך יותר לכתוב? החיים שלך הרי השתנו.
רודנר: "בן אדם יוצר יכול ליצור משהו בעל ערך רק כשהוא אומר את האמת. אם הייתי מנסה להיות אותו צעיר שיכור וזועם שהייתי כשכתבתי את 'זמן סוכר', האלבום הראשון של 'איפה הילד?', אני חושב שזה היה יוצא פאתטי".

-דנינו הולט: יש באלבום גם שיר על סבא שלך.
חמי רודנר: "נכון, יש שיר שנקרא 'סבא חיים', שבו אני שר ביידיש (מדגים, ומתרגם): יהודי אשכנזי, איש עדין ונעים, עם סבתא סוניה, הגיע לארץ ישראל".

-דנינו הולט: יש שורה שאומרת "אני נושא את שמו אך לא קוראים לי בו".
רודנר: "סבא חיים אני בעצם קרוי על שמו. שמי האמיתי הוא חיים. ההורים שלי כאשר נולדתי קראו לי 'חיים' ומיד ניסו לתקן את המעוות, כי בזמנו זה נחשב לשם כזה לא 'קול', בסיקסטיז, כשנולדתי. לכן מהרגע הראשון הם פיצו אותי על ה'חיים' ב'חמי', אבל שמי האמיתי, למשל כשמתקשרים אלי מהבנק, זה 'שלום, חיים'".

ברקוביץ': אני לא יכולה לדמיין אותך "חיים", לא מתאים לך "חיים".
רודנר: "בשיר הזה הרשיתי לעצמי להיות 'חיים' פעם אחת".

*עורך התוכנית: דרור נחום.