סופרת הילדים והאמנית סנונית בנט, במקור מקיבוץ בית השיטה, הוציאה לפני כשבוע את "אתה הפעימה", שיר וקליפ ראשון מתוך אלבום הבכורה שלה. באלבום, שאת שיריו כתבה והלחינה, מבטאת בנט את אהבתה למחול הספרדי. לכן היא מקליטה אותו במקביל בספרדית. את האלבום הפיק מוזיקלית ליאור טבת, וניגנו בו נגנים מהשורה הראשונה כמו דודו טסה, גדי סרי, אשר פדי, אבי סינגולדה, טל פורר וגליה חי.

"כבר הרבה זמן שאני שרה וכותבת ואוהבת לרקוד", מספרת בנט, במקור מקיבוץ בית השיטה ובעלת תואר ראשון ושני במוזיקה עם תרפיה וריקוד. "האהבה החזקה שלי היא למחול הספרדי, במיוחד לפלמנקו מודרני בסגנון של להקת דורנטה. כזמרת הושפעתי מזמרות כמו נינה פסטורי ומונסה קורטז. ההקלטה בספרדית במקביל לעברית הוציא מהשירים עוד דברים, זה התבקש. גם הספרים שלי תורגמו לספרדית".

"למרות ההשפעה זה לא אלבום פלמנקו, אלא ישראלי"

"אבל חשוב לי להדגיש שלמרות ההשראה וההשפעה, הדיסק שלי הוא לא אלבום פלמנקו, אלא מאוד ישראלי. יש בו צבעים מסוימים משם, בלדות, ושירים שאפשר לרקוד עליהם. למשל, במקום בס ותופים יש קחון וקונטרבאס ובין השירים עידו קגן מ"מיומנה" מדבר אלי בספרדית. הוא גם מנגן בקחון וגם יצר את הקליפ".

סנונית בנט (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
"אני מאמינה בחוויות חושיות". סנונית בנט | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

-ספרי על הקליפ.
"הוא מתאר זמן שקפא ומשהו שנמשך מסביבו. זה מומחש במהירויות שונות של צילום ושימוש בפעימות הלב, הקצב של החיים. כי קצב פנימי וקצב חיצוני הם מאפיינים של הדיסק הזה. 'המרחב פוטנציאלי בין הקהל והבמה עושה את המנהיג', זה ציטוט מאחד השירים, אבל מה קורה כשהחוקים נשברים?".

-הוצאת עד כה שישה ספרי ילדים. איך זה השפיע על היצירה שלך ככותבת שירים?
"הכתיבה שלי לילדים היא מאוד שירתית ומוזיקלית, זה חלק ממני. תמיד דיברתי בחרוזים והעניין של החריזה ומשקל וקצב נכנסו לסיפורי הילדים. בגלל זה אני כותבת לגילאים האלה. אומרים שאני אומרת המון במעט וגם בשירים שלי אני אומרת המון במעט טקסט. אגב, לאחד הספרים שלי צורף דיסק בהפקה של רמי יוסיפוב מ"טיפקס", היו שם שירים שכתבתי והלחנתי בהשראה של הספר עצמו, ואולי זה ימשיך לספרים נוספים".

ותודה לבנק דיסקונט

-על מה כתבת את השירים באלבום?
"על סיטואציות וחוויות אישיות שלי או של אנשים שאני אוהבת, בעיקר על רגשות, מילים ותחושות מהיומיום, שמשולבות עם חוויות חושיות, כמו לחוות את החיים דרך תנועה, אני מאמינה בחוויות חושיות. זה מאפיין את הדיסק והעיבודים. יש בו משהו מיוחד בצבעים והסאונד. הוא לא בנאלי, לא שגרתי, משהו חווייתי שיוצא אליך".

-מתי החלטת להקליט אלבום?
" לעשות אלבום זה משהו שתמיד בער בתוכי, אבל ההחלטה התגבשה משך זמן ארוך. אני כל הזמן יוצרת שירים חדשים וכבר עכשיו עובדת על עוד שירים. לאלבום הגעתי בעקבות הופעות שלי לחברות וגופים גדולים כמו משרד הביטחון ורשות שמורת הטבע. הופעתי לבנק דיסקונט והם התאהבו ומאז הם מזמינים אותי להרבה אירועים וטקסים אצלם, נוצר שיתוף פעולה מרגש. אני חייבת להם תודה על הדיסק, הם נתנו לי את האמצעים ואני נתתי הופעות בתמורה".

-תצאי להופעות עם השירים החדשים?
"הופעה משלי תהיה ב-16.9. בהופעה יהיו 2-3 רקדניות שירקדו בזמן שאני שרה. אני אקשט את השירים בריקוד. זה לא המיין שלי או של ההופעה, זה עוד משהו שאני נותנת מהאישיות שלי".