שיר ביטון פרומו 1 (צילום: זיו שדה)
"מוזיקלית שיר ביטון היא בין פופ לרוק עם השפעות אתניות". שיר ביטון | צילום: זיו שדה

ביולי האחרון הוצאה שיר ביטון, פיינליסטית "כוכב נולד 3", את "כשהמלך עיוור(אושר גדול)", שיר שכתב והלחין לירן נדל, כסינגל ראשון מתוך אלבום בכורה. כמה ימים אחרי הוצאת השיר נישאה ביטון לבוגר "כוכב נולד 3" אחר, עמרי רוטברד.

היום, יותר מחצי שנה אחרי, מוציאה ביטון, 26, רמיקס לשיר, אותו יצר מורן קריב, וקליפ שביים לשיר אופיר לובל. במקביל מכריזה ביטון על סיבוב הופעות אקוסטי, בו תבצע משירי האלבום, עליו היא עובדת כבר ארבע שנים, בהפקה מוזיקלית של נדב ביטון (אין ביניהם קשר משפחתי).

"שנה וחצי חיפשתי חומרים ובעצם חיפשתי מי זו שיר ביטון", היא אומרת. "מצאתי שאני לא רק אוהבת לשיר אלא גם מכבדת את המקצוע ולא עושה דברים 'בערך' ולא 'כמעט' אלא 'באמת', כמו שצריך. לכן פגשתי עשרות כותבים ומלחינים ואספתי חומרים ושירים".

"גדלתי על ריטה, היא פרסיה, כמוני"

בסופו של דבר זכתה ביטון להשתתפות של שמות כמו דני רובס, חמוטל בן זאב, תמיר חיטמן, לירן נדל, דורון בן עמי, נורית בת שחר צפריר וארז ברזוליק, ששיר שלו אף הולחן על ידה יחד עם רוטברד. כמו כן כתבה ביטון מילים ללחן של דני רובס.

-ומי את מבחינה מוזיקלית, המשך למירי מסיקה?
"מוזיקלית שיר ביטון היא בין פופ לרוק עם השפעות אתניות של מוזיקה פרסית. כשמירי מסיקה יצאה כולם אמרו שזה כמו ריטה. ואני אומרת שריטה זה ריטה ומירי זה מירי והשוואות לא צריך לעשות. כולם כבודם במקומם ואני עושה דברים אחרים, שלי. אני גדלתי על ריטה, היא פרסיה כמוני, אנחנו מאוד שונות, אבל אני יכולה להרגיש את ההשפעה שלה עלי בהמון דברים. עד גיל 12 שרתי עם רי"ש. מאז שמעתי מוזיקה שחורה ורוק ישראלי והרבה דברים שהשפיעו על השירה שלי בצורה מטורפת".

"אבל אני עדיין מאוד גאה בזה שאני פרסיה ויש באלבום שימוש בכלי שקשורים למוזיקה הפרסית כמו סנטור, ובשיר אחד מתארח זמר פרסי בשם יצחק רפואה שהוא הקמע שלנו. הוא התארח גם בהופעות לפני שנה ואנחנו והקהל יצאנו ממנו מעולפים".

"מי שלא יכול לעמוד במקצוע המטורף הזה, שיישאר בבית"

-עברה המון זמן בין הסינגל לבין הרמיקס והקליפ. החתונה הפריעה?
"לא. התחתנתי והיה לי כיף, אחלה של חתונה. השיר יצא במקביל וכל השמחה הגיעה אותו ערב. פשוט השיר לא הגיע למקום שרציתי שהוא יגיע אליו. לקחתי לי זמן לחשוב וחיכיתי עם הקליפ. חשבתי איך אני מתכננת את הדרך מחדש, מבלי למהר כשהסיבוב הופעות מוכן ויש לי אנשים נכונים לעבוד איתם. עכשיו אני מרגישה שזה בדיוק הזמן".

-למה להוציא את אותו שיר ולא סינגל לשיר אחר?
"אני מאמינה בשיר הזה כמו בעצמי, לכן החלטתי להוציא את הקליפ והרמיקס לאותו שיר. אני מאמינה שאנשים יפתחו להם האזניים לדבר הזה, ועכשיו. אנחנו בונים על חשיפה בערוץ 24 ודואגים שיהיה באינטרנט. שם הפעילות הרחבה. בינתיים אנחנו מצליחים בפייסבוק ובעוד מקומות. אני אופטימית, יש לי אומץ ואני לא יודעת משהו אחר. אני פשוט עושה ומה שייצא אני מרוצה. אני הולכת ישר עם המון אמונה, אין לי דרך אחרת. אני גם  עושה הכל לבד - מימנתי את ההופעות שלי לפני שנה בצוותא בעצמי, הקלטתי את האלבום בעצמי, בלי עזרה".

-שזה הפוך מ"כוכב נולד".
"אני תמיד אומרת למי שמתייעץ איתי, ללכת לתוכנית בידיעה שזה לא באמת קיצור דרך ואתה תהיה חייב להתחיל מהתחלה. קיצור הדרך זה אשליה. אז מה אם הפנים שלך מוכרות, עדיין את צריכה להחליט מה את אוהבת לשיר ולהתמודד עם קהל, הופעות והקלטות. 'כוכב נולד' זה לא חותמת להצלחה מידית. אין תחליף לעבודה קשה ורק מי שיכול לעמוד במקצוע המטורף הזה, ששייך למי שמטורף עליו, שיילך. אם לא, שיישאר בחוץ".

"בזמן הקרוב לא יהיה לי ילד"

-את בת 26, אפשר כבר לשאול אם הילד הראשון יפריע לקריירה?
"בזמן הקרוב לא יהיה לי ילד. יש לי ילד אחד בבית, עמרי, שאני אוהבת אותו מאוד וכרגע זה מספיק. בכלל, אומרים לי שאני כרגע נראית יותר ילדה".

-מה יקרה בהופעות הקרובות?
"כרגע אני מתכוננת להופעה בקפה ביאליק ב-23 בינואר שתפתח את הסיבוב האקוסטי ברחבי הארץ. המטרה היא לחרוש מהמקומות הכי קטנים ולהביא לאנשים את השירים לאט לאט".