יואב קוטנר, ז'אן-ז'ק גולדברג (צילום: רועי ברקוביץ')
"ההיענות של הזמרות היתה מיידית והבעיה היתה לסנן מתוך מאות ביצועים". קוטנר | צילום: רועי ברקוביץ'

אלבום האוסף "שומעת את קולך", שכולל ביצועים חיים של זמרות מתוכנית הרדיו של יואב קוטנר, הושק אמש בנמל תל אביב. האוסף הופק במשותף על ידי רדיו תל אביב 102 FM, האיגוד המרכזי לסיוע לנפגעות תקיפה מינית וחברת התקליטים הד ארצי, כאשר קוטנר משמש בו יועץ ועורך. כל ההכנסות מהמכירות קודש להמשך הטיפול בנפגעות תקיפה מינית.

שירי האוסף הוקלטו כאמור בהופעה חיה במהלך הקלטות התוכנית היומית "האיש הקטן מהרדיו" שקוטנר מגיש בשנה האחרונה. ביניהם: "חתיכת שמיים" של לאה שבת, "האיש ההוא" של יהודית רביץ, "כשהלכת", של שירי מימון, "כמו שזה היה" של אפרת גוש, "הסוף של הסיפור" של איה כורם, "טסה גבוה" של שרון קרלן, "ספק" של בטי, "ראיתי מלאכים" של הדרה לוין ארדי ועוד. כורם וקרלן אף הופיעו באירוע ההשקה.

"האוסף נערך למען מטרה נעלה"

אין תמונה
"הסוף של הסיפור". איה כורם

"אין הרבה זמרות המבצעות בעברית שירים על חוויות התעללות פיזית או רגשית שעברו, ואולי טוב שכך", אומר קוטנר. "האוסף נערך לשם מטרה נעלה, אבל כולל שירים שלא בהכרח מקושרים ישירות לסוגיית התקיפה המינית. נפגשתי לראשונה עם נציגות מהאיגוד לסיוע לנפגעות תקיפה מינית כשעבדתי על פסטיבל הוקרה לביטלס בחולון לפני יותר משנה, וכבר אז דובר על סוג של שיתוף פעולה והבעתי נכונות לסייע למטרה החשובה הזו בכל דרך שאוכל.

"ההיענות של המבצעות הייתה מידית וגדולה. לא הייתה אחת שסירבה, או הציבה תנאים להכללת שיר בביצועה באוסף. הבעיה היחידה הייתה, אם כבר, איך לסנן רשימה סופית מתוך מאות הביצועים בהופעה חיה שהוקלטו באולפן התוכנית שלי בשנה האחרונה".

קוטנר: "עדיין חושבים שאני עובד בערוץ המוזיקה"

-שאלה הכרחית: מה דעתך בעניין ההשקה המחודשת של ערוץ מוזיקה 24 החדש, שאתה היית ממקימיו והעורך הראשי שלו בגלגולו הראשון?
"אני מתקשה להאמין כמה אנשים עדיין חושבים שאני עובד בערוץ המוזיקה, למרות שבפועל אני כבר מזמן לא קשור למה שקורה שם. מחמיא להיות מזוהה כל כך עם מיזם שאין ספק שהוא תינוק שלי, למרות שהוא יוצא עכשיו לדרך עצמאית וחדשה בלעדי. פנו אלי בהצעה להיות אחד המגישים האורחים בהשקה המחודשת, אבל אני עסוק בתוכנית הרדיו שלי והעדפתי לא לערבב שמחה בשמחה למרות שכמו כל חובב מוזיקה בארץ אני עוקב אחריהם ומאחל להם הצלחה.

"הצחיקה אותי הבחירה ברמי פורטיס כאורח ביום השידורים הראשון מהאולפן השקוף בנמל תל אביב. הרי זו הייתה החלטה שלי בזמנו שקליפ של פורטיס, 'רד מעל מסך הטלוויזיה שלי', יפתח את שידורי הערוץ. זו מאין סגירת מעגל".