אחת השאלות שעלו השבוע בעולם המוזיקה הישראלית היא שאלת ההצטרפות למחאה החברתית הספונטנית. שיר נוסצקי, אחת ממנהיגות המאבק, טענה השבוע שפנתה למספר רב של אמנים שישתתפו בשבת שעברה בעצרת המחאה בתל אביב - אך נענתה בשלילה. בטור דוקרני במיוחד שהתפרסם ברבים לעגה נוסצקי למספר אמנים גדול וכינתה את הרוק הישראלי "רקוב". אמנים כמו הדג נחש ונינט טייב לא נותרו אדישים וענו לה בתקיפות. אמנים אחרים כמו אביב גפן, ירמי קפלן וברי סחרוף בחרו לענות באמצעות הופעות ליליות במאהל המחאה, שנועדו לחזק את המוחים.

"לדעתי כל אמן רשאי לעשות מה שהוא רוצה", אומר רן שריג, "אני בעד שאמנים יקומו ויביעו את דעתם, בין אם זה אריאל זילבר או אמנים מהשמאל, כי המחאה הזו שינתה את הסדרים של שמאל וימין בישראל".

"האמנים במלכוד כי יאשימו שהם מחפשים יחסי ציבור"

שי גולדן אומר: "אביב גפן ושלום חנוך שילמו מחיר אישי כבד על דעותיהם הפוליטיות והדג נחש כבר עשר שנים מארגנים את 'פסטיבל בשקל' - אלה אמנים ששילמו איזה גרוש או שניים לחברה הישראלית והם לא צריכים להוכי שום דבר. הבעיה היא שמנהיגי המאבק מחלקים את העם ל'איתנו' או 'נגדנו' ואני באופן אישי לא מאמין במאבקים שמחלקים את החברה".

אלירז שדה מוסיף: "הם טוענים שאם אתה לא עושה משהו אז אתה 'נגדנו'". וגולדן ממשיך: "בדיוק, אם לא באת לנגן בגיטרה אצלי במאהל, אז אתה קפיטליסט מטונף!".

"האמנים במלכוד שבו יכולים להאשים אותם שהם מחפשים יחסי ציבור על חשבון המחאה", מוסיף אלירז, "הם עלולים למצוא את עצמם באים לברך ויוצאים מקללים, הם תקועים באמצע. בחורה שתוקפת אישית אנשים זה הופך להיות מגעיל".

>> מהפכת האוהלים מחפשת המנון