אין תמונה
"אני לא מפחד". ליאור נרקיס

אימרה מפורסמת אומרת ש"כאשר התותחים רועמים - המוזות שותקות". בישראל, כמובן, המצב הוא בדיוק ההפך. אמני ישראל מתגייסים כהרגלם למען תושבי הדרום בימי מבצע "עמוד ענן", בארגונו של מפעל הפיס. יורם כהן, מנהל מחלקת קידום מכירות ואירועים של מפעל הפיס, מוסר הערב כי מחר, יום א', יופיעו בדרום ליאור נרקיס ואנה רזניקוב (אשקלון), רמי קלינשטיין (חוף אשקלון), גלעד שגב (אשכול), אתי ביטון ופאר טסי (נתיבות), איציק קלה (אשדוד). שעות ומיקומי ההופעות - בהמשך למטה.

ליאור נרקיס יופיע מחר באשקלון בליווי גיטריסט והערב אומר ל-mako: "אני בא להופיע בקטע אינטימי, נעשה שמח כמה שאפשר. אתמול היום האזעקה בגוש דן תפסה אותנו ונכנסנו עם הילדים לממ"ד".

-אתה לא מפחד?
"אני לא מפחד. אפילו הייתי שמח להתנדב או משהו לצה"ל וללכת למילואים, מילואים ממש, למה לא, בטח שכן. אני רואה בבית בטלוויזיה מה קורה ונושך שפתיים שאני בבית. לא הייתי לוחם, הייתי בלהקה צבאית, אבל זו ההרגשה. מחר באשקלון נשמח חיילים ותושבים ונקווה שזה יסתיים מהר. שוב לציין שההופעות הן בהתנדבות מלאה, מפעל הפיס לא משלם כסף והוא לא רכש הופעות. זה יוזמה שלהם לאחד את האמנים".

גלעד שגב: "זה עבורנו מובן מאליו"

גלעד שגב פרומו (צילום: איתן טל)
"זה המעט שאפשר לעשות". גלעד שגב | צילום: איתן טל
הזמר גלעד שגב יופיע מחר במועצה האיזורית אשכול ואומר הערב: "זה המעט שאפשר לעשות. הסיטואציה שאנשים חיים בה היא מאוד מסובכת. אני כל הזמן חושב על הטרור הנפשי שאנשים עוברים. כשאתה מדמיין אנשים יותר רכים כמו ילדים, שעוברים טרור כזה, ואז אתה שומע שביקשו שתבוא - זה ממש תחושה של הזדמנות אולי לאזן קצת את הרע. אולי הסיכוי שהגוף ייפגע הוא לא גבוה, אבל הנפש נמצאת בסיכון גבוה. ואם אפשר לעזור לנפש להתמודד עם הבעיות  - הרי שזה מבורך. הם אוכלוסיה אזרחית שלא הוכשרה להתמודד עם מצבים כאלה. אין כלים להתמודד ואין הבטחה שבעתיד יהיה בטוח. מה שנשאר לעשות זה לעודד ולהעביר את הזמן, ואם יש משהו שאני יכול לעשות בנושא - אני שמח".

-הרבה אמנים יורדים דרומה בימים הקרובים.
"הרבה אמנים מרגישים ככה, אם יורשה לי לומר את הדברים בשם אחרים. ההגעה לדרום היא עבורנו המובנת מאליה. מה שכן, אם ימשיכו ליפול הטילים על תל אביב - אני מצפה מאמנים מהצפון לבוא ולשיר אצלי במקלט".

אתי ביטון חזרה הביתה לבאר שבע

אתי ביטון פרומו חדשה (צילום: אוהד רומנו)
"אני תורמת במה שאני עושה הכי טוב". אתי ביטון | צילום: אוהד רומנו
הזמרת אתי ביטון, באר שבעית במקור, תושבת גבעתיים בשנתיים האחרונות, תופיע מחר בנתיבות. "כשהתחיל המבצע חזרתי לחברים ולמשפחה בבאר שבע", היא אומרת. "אני שמחה לקחת חלק בפעילות של מפעל הפיס, להגיע למקלטים ולשמח תושבים. אני עצמי חלק מתושבי הדרום וזה מאוד חשווב ליץ אני מקווה שזה יסתיים על הצד הטוב ביותר".

-עשית הפוך, חזרת לדרום.
"אני ארזתי תיק ןמהר נסעתי לבאר שבע. זה לא חדש לי המצב הזה. תמיד הייתי כאן, למעט השנתיים של להקת הנח"ל ואז ב'עופרת יצוקה' היינו יחד כל הלהקות ויצאנו למקלטים ובכל יום שימחנו תושבים. חיילים במוצבים שהגענו אליהם הוצאנו מהשגרה הקשה. אז לא חדש לי. אני לא יודעת אם זה אמיץ אבל אני חייבת לקחת חלק במעט שאפשר, במוזיקה שאני טובה בה, על אחת כמה וכמה".

-אין חשש?
"זה נהיה קצת סוג של שגרה. יש לנו עם מאוחד, צבא אמיץ מאוד. כולם חוששים כי מדובר בחיים של אנשים. אבל על מנת שנוכל לחיות בצורה טובה ונכונה יותר בלי לחשוש - צריך לשים לזה סוף. צריך לעשות את המבצע. הלוואי ונוכל לחזור לחיי שגרה בלי פחדים".

ההופעות מחר

רמי קליינשטיין- מועצה אזורית חוף אשקלון: שעה 10:00- קיבוץ נתיב העשרה (במועדון הקיבוץ). שעה 11:00- קיבוץ כרמייה (במקלט הראשי). שעה 12:00- קיבוץ יד מרדכי (בחדר האוכל)

ליאור נרקיס- אשקלון- שעה 12:30- במרכז העירוני לנוער, רח' חגי 24, שכונת גבעת ציון.

איציק קלה- אשדוד. שעה 14:00- במקלט באשדוד - ברחוב חטיבת גולני 7 אשדוד
 
גלעד שגב- מועצה אזורית אשכול. שעה 16:30- באודיטוריום של ביה"ס נופי הבשור.

בימים שני ושלישי יצטרפו למעגל המופיעים גם שרית חדד, מוש בן ארי, הפרויקט של רביבו, מרגול, שירי מימון, סקאזי, שלומי שבת, פבלו רוזנברג, לירן, דנינו, יובל דיין, בית הבובות, אברהם טל, קובי אפללו, דודו טסה, דוד ד'אור, ג'וש, ליאור נרקיס שוב, עידן יניב, שיר לוי, מוקי, מתי כספי, אתניקס, קטלין רייטר, רוני סופרסטאר, התבלינים ושלמה גרוניך. רון שובל וכוכבי "גולסטאר" מתוכננים להגיע ביום שלישי.