היא חזרה! הזמרת הבריטית הותיקה קייט בוש הטריפה אמש את אנגליה כאשר שבה אמש לבמה, 35 שנה מאז הפעם האחרונה בה יצאה לסיבוב הופעות אמיתי. מאז הופיעה בוש בצורה ספורדית - הפעם האחרונה היתה בינואר 2002 בשיר בודד, ורבים ממעריציה של הזמרת בת ה-56 חשבו שלעולם לא יזכו לראות אותה מופיעה שוב, והנה היא כאן, על הבמה ב"האמרסמית' אופולו" בלונדון, במופע שפותח סיבוב הופעות עם 22 תאריכים, שכל הכרטיסים אליו נמכרו תוך דקות.

בעיתונות הבריטית והאמריקנית מכנים את המופע של בוש (בסיבוב הופעות ראשון מאז 1979), כ"מנצחת", "לוהטת", "כובשת" וכמובן "תיאטרלית". מבקרי מוזיקה בכירים, כמו למשל במגזין ה"בילבורד" החשב, טוענים שמדובר ב"קאמבק השנה". לא פחות. הקהל יצא מגדרו כאשר בוש, לבושה כולה בשחור ויחפה, צעדה בשובבות לתוך הבמה, כשאיתה חמישה זמרי ליווי, ביניהם בנה ברטי.

מחיאות כפיים סוערות הרעידו את האולם אחרי שיר פתיחה "לילי" (מאלבומה "הנעליים האדומות", משנת 93'), אותו ביצעהה בוש בליווי הרכב בן שבעה נגנים. בהמשך חזר המחזה על עצמו שוב ושוב. המופע חולק לשלושה חלקים, וכלל לצד להיטים גם שירים פחות פופולריים וקונספטים של בוש, עבור המעריצים האדוקים באמת. לצערם של רבים, להיטי הענק שלה "Wuthering Heights" ו-"Babooshka" לא בוצעו, אבל הביקורות טוענות שהיעדרם לא גרע מהדרמה והיופי שקרו על במה.

אין תמונה
קונספטים אמנותיים מנצחים. קייט בוש במופע הקאמבק

החלק הראשון כלל שישה שירים, שבוצעו כמופע רגיל, עם הקול הנהדר של בוש, ששרה כמו שרק היא יודעת, את Hounds of Love, Joanni, Running Up That Hill, Top of the City ו-King of the Mountain. בשיאו של הפרק הזה ירו תותחים מתחי נצנצים וקונפטי, מלווים במחיאות כפיים מחרישות אוזניים.

בהפסקה הקצרה בין שני החלקים הוקרן סרטון, ואחריו חזרה בוש לביצוע מלא של "The Ninth Wave", חבלת שירים קונספטואלית שסיפרה על אישה הטובעת בים, והיוותה את צידו השני של האלבום "Hounds of Love" משנת 1985. בוש דיברה על הרצון שלה להחיות את הקונספט המוזיקלי הזה לבמה, ולא אכזבה -  על הבמה הופיעה תפאורה של שרידי ספינה טרופה, והקהל זכה לראות שילוב של מוזיקה, תיאטרון, קולנוע, מחול, פנטומימה, קומדיה ואפקטים מיוחדים, שהגיעו לשיאם כשבוש, בגילה, "עפה" באוויר מעל הקהל, נישאת על ידי קבוצה של יצורי ים מעוררי חלחלה.

נראה שבוש עצמה נהנתה מאוד, ולא החצינה חששות או לחצים שעלולים להיות אצל זמרת שלא הופיעה על הבמה כל כך הרבה שנים. "תודה רבה לכם על קבלת פנים כה חמה וחיובית", היא אמרה לקהל אחרי שקיבלה מחיאות כפיים סוערות בפעם המי יודע כמה. למרבה הפלא, הקהל אף ציית לבקשתה של בוש שלא לצלם תמונות או להשתמש בטלפונים שלהם לאורך כל המופע כדי לכבד אותה . התוצאה היתה שקט שלא רגילים אליו בהופעות, שמילא את החלל ברגעים השקטים והאינטימיים יותר של הסט.

אין תמונה
משלבת מוזיקה, תאטרון, מחול וקולנוע. קייט בוש

החלק האחרון של הקונצרט, שכותרתו היתה "לפני הזריחה", התמקד בקבוצת שירים אחרת, “A Sky of Honey", מאלבום שהוציא לפני תשע שנים. בחלק הזה בוש התיישבה מאחורי הפסנתר, שרה וניגנה, עם ליווי ויזואלי שכלל מפעיל בובות אשר הפעיל בובת עץ בגודל של ילד, בנה של בוש, ברטי, שגילם דמות של אמן מהמאה -19 והשתעשע בענן ענק מכוסה בבד, ורקדניות בשמלות מימי הביניים שעברו בהילוך איטי. מבקרים קובעים שלא ברור מה רצתה בוש לומר כאן, אבל הקהל נהנה ממופע לא סטנדרטי ומעניין בהרבה ממופע רגיל.

שיר הסיום היה "Cloudbursting" בביצוע שמוגדר על ידי המבקרים "מלכותי" ו"עוצמתי". הקהל מחא כפיים במשך דקות ארוכות אחרי שבוש ירדה מהבמה, בסיומו של מופע קאמבק מהמוצלחים שידע עולם המוזיקה בשנים האחרונות.

רשימת השירים במופע:
Lily, Hounds of Love, Joanni, Running Up That Hill, Top of the City, King of the Mountain / And Dream of Sheep, Under Ice, Waking the Witch, Watching You Without Me, Jig of Life, Hello Earth, The Morning Fog / A Sky of Honey (prelude), Prologue, An Architect’s Dream, The Painter’s Link, Sunset, Aerial Tal, Somewhere in Between, Nocturn, Aerial, Among Angels, Cloudbursting.