אין תמונה
"האלבום הזה היה לידה בלי סמי הרגעה ובלי אפידורל"

"כששמעתי שהתחילו להדפיס עותקים של הדיסק שלי נסעתי בעצמי לקחת אחד מהראשונים", משחזרת עדי כהן את המפגש עם "דרוש לי גבר", אלבום הבכורה שלה, שיצא בימים אלה. 

"נכנסתי לרכב ושמתי את הדיסק במערכת. כמו שהתחיל השיר 'לא בטוחה' פרצתי בבכי. שטף דמעות של התפרקות ושחרור גדול. זה היה תהליך של שלוש וחצי שנים. לידה בלי סמי הרגעה ובלי אפידורל. עם כל הכאב, האושר, הפרידות, הבגידות והלבטים והרגשות שמצאו מקום בשירים".

לפני ארבע שנים נחשפה כהן לראשונה בעונה השנייה של "כוכב נולד", במהלכה העפילה עד שלב הגמר. מאז הפכה את הפול-ווליום לסמל מסחרי. באלבום הבכורה שלה לא נטשה לגמרי את מפגני סיבולת הלב-ריאה, אך ברוב השירים היא נשמעת מרוסנת מאי פעם. "ביום בו יצא האלבום ארגנתי פרזנטציה ב'אוזן השלישית' בתל אביב, ובאו חברים קרובים שעשו איתי דרך ארוכה", היא אומרת, "ערכו לי מצגת וידיאו עם קטעים מהפקות שהשתתפתי בהן, כולל 'כוכב נולד', וקלטתי שקשה לי לשמוע את עצמי שרה ככה".

-ברשימת כותבי השירים, הבולט ביותר הוא חברך הקרוב תמיר חיטמן.
"המסע לאלבום עבר דרך השמות הכי גדולים בתעשיית המוזיקה בארץ. אם הייתי רוצה לאסוף שירים מטובי היוצרים הייתה לי אפשרות להתחבר אליהם. העובדה היא שהאנשים שבחרתי שירים שלהם, בהם תמיר, בטאו הכי נכון מה שרציתי להגיד. תמיר, בגלל שהוא חבר כל כך קרוב מעבר להיותו מוזיקאי מדהים, הצליח לכתוב את השירים שהייתי כותבת בעצמי לו היו לי היכולות".

כשעדי כהן מדברת על "השמות הכי גדולים בתעשייה" היא מתכוונת, בין השאר, לאלבום שהקליטה בחברת התקליטים NMC יונייטד בהפקתו המוזיקלית של לני בן בשט ובניהולו האמנותי של גדי גידור. האלבום שבקשה לגנוז אחרי שרוב שיריו כבר הוקלטו, ואז הקליטה מחדש בהשקעה עצמאית ובהפקה מוזיקלית של נדב ביטון.

-לא הרבה אמנים היו מעזים לנקוט בצעד כזה מול חברת תקליטים גדולה.
"יש לי רק הערכה לאנשי 'NMC יונייטד', ואני גם מודה להם בהקדשות על עטיפת הדיסק. אבל לפני כמה ימים שמעתי, בפעם הראשונה מזה הרבה זמן, את ההקלטות שעשיתי איתם. הבנתי, שוב, שלא הייתי יכולה לחיות בשלום עם מה שעשינו שם. הדיסק שלי כמו שהוא אולי לא מושלם, אבל הוא מושלם בשבילי. הכי טוב שיש לי לתת כרגע. לא משנה כמה עותקים ימכור. זו האמת האמנותית שלי, ולמזלי זו אמת שהיא גם מאד מסחרית. לא הפכתי לזמרת אוונגרד. אני מאמינה שקהל יעד רחב יכול להתחבר לשירים האלה".

אין תמונה
ויתרה על השיר. נינט

-לא חששת שידבק בך דימוי "בעייתי"?
"אני פרפקציוניסטית, ולצערי בשוק המוזיקה בארץ השאיפה לשלמות נתפסת בהרבה מקרים כבעייתיות של האמן. בעיקר בשוק המתעניין יותר בשיווק ופחות בתוכן. אני לא חושבת שאני קשה בעבודה. אני גם יודעת שיש אמנים המוכנים להתמסר לחלוטין לאיש מקצוע שבא אליהם בגישה של: 'תעשו מה שאני אומר ויהיה בסדר', אבל העובדה היא שבשנים האחרונות איפה שהתמסרתי ככה נפגעתי".

-את מתנהלת ממקום של כוח ועצמאות, אבל בחרת בכותרת "דרוש לי גבר".
"בעיני זה שם המעיד על המון כוח. שיר על אישה היודעת בדיוק מה היא רוצה מהגבר שלה, ולא מוכנה להתפשר. אוהד חיטמן ביצע את השיר בהופעות שלו כבר לפני שנים, ואני התאהבתי בו והתחננתי שייתן לי אותו, אבל אוהד רצה לתת אותו לנינט שאספה אז חומרים. כשאביב גפן התחיל לעבוד איתה, כמעט כל השירים שהיא בחרה נשארו מחוץ לרשימות שלו ו'דרוש לי גבר' חזר אלי. זה היה היעוד של השיר הזה שאני אבצע אותו".

-הצעד הבא?
"הופעות. כמה שיותר. בהתחלה באזור הדרום, שהוא בכל זאת מחוזות ילדותי, ומשם לתל אביב ובכל הארץ. אני רוצה לחרוש במות, להביט לאנשים בעיניים, להגיע לכמה שיותר לבבות עם השירים האלה".

עדי כהן תופיע ביום שלישי הקרוב, 9/9 22:00 במועדון 'בראכה' בבאר שבע