אין תמונה
"הייתי עם האף מאוד למעלה, עם המון פוזה, הרגשתי מלך העולם. התניסיתי בהכל, כולל בחורות ללילה אחד"
לפני כשנה הוציא הזמר גיא יעקובי את אלבום הבכורה שלו "זה האור", עם הלהיט הגדול ושיר הנושא וקליפ שכלל משולש אהבים עם תום ואדל מ"המירוץ למליון". יעקובי הגדיר את עצמו זמר ים תיכוני, המוזיקה היתה בהתאם וכבשה תחנות רדיו, מעריצים, הופעות ומועדונים. היו רבים שבתחילת דרכו הרימו גבה, כיוון שיעקובי הגיע מרמת אביב ג', לא בדיוק הרקע ממנו צמחו זמרים ים תיכוניים בישראל.

אבל יעקובי ספר אף אחד. לדבריו הוא היה אז על גג העולם, חי בסרט תענוגות לילי של זמר מועדונים מבוקש ומצליח. ובבת אחת הכל נגמר. קצת אחרי הוצאת האלבום, בשיא ההצלחה, נעלם יעקובי מהשטח, ירד מתחת לרדאר. לפני כחודש הודיע שהוא חוזר, וכעת הוא משחרר שיר ראשון מאלבום שני בשם "תהיה מאושר".

"בדיוק לפני שנה יצא אלבום הבכורה שלי", נזכר יעקובי. "היה רעש מאוד גדול בתקופה ההיא. היו הופעות בכל הארץ, וכתבות בטלוויזיה והרבה חשיפה. השתחררתי אז מהמנהל עוזי ג'ורג' ויצא אלבום ברעש גדול. התחלתי לנהל את עצמי, אני מפיק את עצמי באופן מלא. אחרי עוזי לקחתי שני חברים הכי טובים שלי ויחסי ציבור והוצאתי את האלבום. היתה לי פינה קבועה ברדיו מוצלחת מאוד".

-אני מרגיש שיש כאן "אבל".
"אבל בתקופה הזאת הייתי פה ולא פה, עשיתי את הכיף של החיים שלי, נהניתי וחוויתי הכל. מבחורות והופעות וכסף גדול והייתי בעננים, אבל הרגשתי שאיבדתי את עצמי. נשאבתי לחיי לילה האלה בזמן ש...אתה יודע, שבמקום שגדלתי בו, ברמת אביב ג' למשפחה שלי יש עסק נדל"ן ופחות מחבבים את המקצוע הזה של זמר".

-ההורים ירדו עליך?
"לא, הם תמכו, אבל הייתי חי הפוך, מסיבות ושתייה, ילד צעיר על גג העולם, מתערבב עם כל הזמרים הגדולים,, לא ראיתי בעיניים. התחלתי להרגיש שזה קורה. טס לאילת עם אליקו, משה פרץ ועומר אדם, הופעות, בלגנים, מקבל כבוד במועדונים".

-מה היה שיא ההתהוללות?
"אני ושני חברים שלי נהנינו מאוד אחרי הופעות. הגיעו הרבה הצעות, כולל מבחורות נשואות עם ילדים, ותאמין לי שחוויתי הכל וראיתי הכל. לא אמרתי 'כן' להכל, אבל התנסיתי והיה לי כיף. הייתי עם האף מאוד למעלה. הייתי קרוב למשפחה ולחברים, אבל כלפי חוץ הייתי עם פוזה. בא למועדון עם אבטחה, ואתה מרגיש שאתה מלך העולם, כל יכול".

-מה הכוונה?
"הלכתי עם כל הכוח, לא ראיתי אף אחד בעיניים, הייתי במלחמות אגו בין זמרים מי עולה ראשון. הייתי מאוד כוחני. הייתי עם המון אגו. היינו באים כמה זמרים למועדון ואין כזה דבר שאני לא עולה ראשון".

-רבת עם קולגות?
"לא, אבל יש זמרים שבתחילת הדרך שלי היו מזלזלים בי ואחר כך באו להתחנף. פרצתי עם הלהיט 'זה האור' והייתי ילד ביישן, חמוד, מקסים ושקט. הייתי בא לטלוויזיה ולהופעות נקי, בלי פוזה, ולא ספרו אותי. כשהתחלתי להראות כוח התחילו ללקק לי את התחת ואז הבנתי כמה זה תעשייה שקרית. הכל הולך על מוחצנות ומה יש לך. אמרתי שאם רוצים פוזה בשביל לקבל ריספקט - יקבלו את הכי פוזה שיש, שיחקתי את המשחק".

אין תמונה
"לא ראיתי אף אחד בעיניים, הייתי במלחמות אגו בין זמרים. בהתחלה זלזלו בי, אחרי זה התחנפו אלי"
-וזה עבד?
"כן. זמרים מהשורה הראשונה ראו שאני מתחיל לטפס ולקחת את המקום שלהם, ואז הכל מתהפך - מנסים להתקרב אליך, כדי להרגיש קרובים למישהו פופולרי במועדון. מנסים להיות בקרבתי ולהצטלם איתי. בלי שמות, אבל אנשים שזלזלו בי באו אחרי זה להתחנף. גם בחורות מתחנפות ולא ידעתי אם אנשים אוהבים אותי בגלל מי שאני או בגלל הפוזה. הבחורות רוצות רק כסף ופוזה. אלה רק בחורות ללילה, תאמין לי. הרגשתי שאיבדתי את עצמי".

-ומה עשית?
"חשבתי מה אני עושה הלאה, מה אני רוצה מעצמי לקראת גיל 25. להמשיך בגיל 30-35 על הבמות ובלגנים והתהוללות? לא יודע. חברים שלי מרמת אביב ג' באותו זמן כבר רכשו השכלה אקדמית. מהמקום שאני בא השכלה זה מאוד חשוב. אני לא רוצה לראות את עצמי בגיל 40 שר על במות".

למה, מה רע לפתח קריירה כמו, למשל, אייל גולן?
"אני לא רוצה לראות את עצמי ככה. לא רואה את עצמי עומד על במות מופיע לילה לילה. התעייפתי. חוויתי ונשבר לי מהפוזה. נכנסתי לעניינים כי אני אוהב מוזיקה ולא בגלל מלחמות אגו. כשאתה זמר בלילה אי אפשר לנהל מערכת זוגית עם אף בחורה, בגלל כל הפיתויים של הבחורות. התחלתי לאכול עם עצמי תסביך. הייתי לא פה. לא הייתי מפוקס. לא ידעתי מה אני רוצה מעצמי".

-מתי חתכת?
"ב 29 במרץ אחרי השקת האלבום, חשבתי מה הלאה, מה אני רוצה לעצמי. אולי אפילו היה לי משבר. חשבתי עם עצמי הרבה. עשיתי חופשה בחו"ל. ההורים אמרו: תחליט מה אתה רוצה לעשות עם עצמך. אז התנתקתי מהמוזיקה ונכנסתי לעסק המשפחתי, שיניתי את החיים שלי ב 180 מעלות. הלכתי ללמוד מקצוע כדי להתיישר. התחלתי ללמוד נדל"ן. בהתחלה היה מאוד קשה, כי הייתי רגיל לישון ביום ולחיות בלילה".

-קשה מאוד.
"גם אין את הגלאם והזוהר. העסק שלנו רץ כבר 30 שנה בצפון תל אביב ובהרצליה פיתוח, עסק גדול. היה קשה. בהתחלה לא ידעתי מה יש לי בידיים ולהעריך את המשפחה שלי. התחלתי להתערבב בעסק עם אנשים ממש חזקים. הבנתי שבנדל"ן יש כפול כסף מבמוזיקה הים תיכונית. מאגר גדול של לקוחות עברו דרכנו במשרד, עידן יניב שכר דרכנו דירה, רוברטו בן שושן, מאיה בוסקילה, מיקי ברקוביץ', פיני גרשון. התחלתי להתערבב עם אנשים ולהבין מאיזה חומר הם עשויים, עם מי התעסקתי במוזיקה ועם מי התעסקתי בנדל"ן, שזה גם מקצוע לא פשוט. למדתי איך להתנהל בנדל"ן והיום אני מנהל עם אחי את הסניף ברמת אביב ג'".

אין תמונה
"היא מסורתית ושומרת שבת ובגללה התחלתי להתחזק, אני כבר לא נוסע בשבת". גיא יעקובי והחברה מורן
-ממש איש עסקים.
"כן. עכשיו אני יותר מחושב, כבר לא מתהולל. התבגרתי, חושב קדימה. כיף לי לקום ב-8 בבוקר וללכת לעבוד. כיף להכיר אנשים ברמה, אני באמת מאושר. המטרה בהמשך זה לגדול ולגדול בנדל"ן".

-והמוזיקה?
"במשך שנה שאלו אותי מה עם המוזיקה אבל לא היה לי חשק לשיר. הדחקתי את נושא השירה. בינתיים הכרתי את החברה שלי, מורן, חיפאית, ראיתי אותה באירוע של חבר. היא לא מהתעשייה, עובדת ב'יד 2' במחלקת פרסום. כשהגעתי לבית שלה החזירו את האהבה שלי למוזיקה. אצלה עושים קריוקי ושירה, משפחה שמחה. אצלנו בבית ההורים התגאו בי, אבל לא ראו בזה מקצוע. אני מאחל לילדים שלי שישירו, אבל לא יראו את זה כמקצוע. אני עושה את המוזיקה לנשמה שלי ואני הכי מאושר".

-ואתה מוציא שיר בשם הזה.
"כן. לשיר קוראים 'תהיה מאושר', והוא מדבר בדיוק על מה שאני מרגיש עכשיו. אני חוגג יום הולדת 25 בשבוע הבא, ולאט לאט חוזר לעניינים. טוב לי ממש בנדל"ן. מאמין שבעזרת השם אני אחזור להופיע אחרי יציאת הסינגל. אני עובד על האלבום השני. יש ביקוש, אני מרגיש אותו. לא ציפיתי לכזה ביקוש".

-ביקוש להופעות?
"כן. יש ביקוש גדול להופעות, כי אני לאט לאט חוזר. הפייסבוק גועש כי היו ידיעות שאני חוזר. אני שמח לראות שאוהבים אותי ומחכים לשירים שלי וכיף לי. קיבלתי הצעה להופיע עם 'הפרויקט של רביבו' בבמה גדולה בצפון - ודחיתי את הצעה. קיבלתי הצעה להופיע במועדון ה'הנרי' ברחובות ולא לקחתי את ההופעה, למרות הסכום היפה. אני רוצה לחזור להופיע, אבל לא בכל מקום. אני לא אופיע בכל מועדון, למרות שאני אוהב את כולם. הופעות אני אתחיל ברידינג 3 או מקום יותר גדול, זו המטרה".

-יהיו כאלה שיגידו שאתה מתנשא על הז'אנר הים תיכוני. צפוני מרמת אביב ג' שמרים את האף.
"זה לא נכון. אני לא מסתכל מלמעלה, לא מתנשא ואוהב את כולם. שיהיה לכולם בהצלחה. אני לא אעזוב בחיים את הקהל שלי ואיפה שהתחלתי. אני מעריך את כל המועדונים, אבל אני את הפוזה הזוו מיציתי. כיף לי בנדל"ן. מה אני צריך את זה".

-אתה רוצה להיות זמר או להיות איש נדל"ן?
"בעתיד אני רואה את עצמי כאיש נדל"ן לעשירון העליון, שאוהב לשיר ועושה את המוזיקה לנשמה שלו ולא לפרנסה, כי זה יש לי מספיק בנדל"ן. מוזיקה לא צריכה להיות בעיני לפרנסה, רק לנשמה. עכשיו אני מבין את זה, שלא להיכנס למלחמות אגו ולמי יש יותר גדול הייתי שם וכבר הוכחתי את עצמי".

-הוצאת שיר לטיני. מה יהיה באלבום השני מבחינת המוזיקה?
"אלבום ים תיכוני ישראלי, בלדות נוגעות, שיר שכתבתי והלחנתי לאמא שלי. אני נוגע בהכל, עובד עם המעבד צפריר יפרח משדרות. באלבום הראשון עבדתי עם הכי גדולים: יעקב למאי, תמיר צור, נדב ביטון, דודו קומה. הפעם לקחתי מעבד צעיר ולא מוכר כדי להתפתח איתו ביחד".

-מה החברה אומרת?
"אנחנו יחד כמעט ארבעה חודשים. היא אומרת: מה שעושה לך טוב עושה לי טוב, שתדע לשמור ותישאר עם הרגליים על הקרקע. היא גם מסורתית, ואני הייתי רחוק שנות אור מהדת. היא שומרת שבת ובגללה התחלתי להתחזק, אני כבר לא נוסע בשבת".

-איפה תהיה בעוד שנה?
"עם אלבום שני בחוץ, מאושר".

-נשוי?
"אל תפחיד אותי. אני שמח שאני מחזיק עם החברה שלי ארבעה חודשים, זה שיא בשבילי מזה הרבה שנים. אני רואה את החיים של קדימה מסודרים, מקים משפחה, חי את חיי היום יום, מיציתי את חיי הלילה".