אין תמונה
"התרגשתי מאוד לעבוד באולפן עם הבן אורי". יגאל בשן

"בשבועות האחרונים, כשאני מסיים שיחה עם מישהו אני מוצא עצמי אומר לו: 'ימים טובים עליך'. המצאתי מטבע לשון בלי להתכוון", אומר יגאל בשן על הסינגל החדש שלו, "ימים טובים עלינו", אותו כתב במשותף עם בנו אורי בשן שגם עיבד מוזיקלית עם הגיטריסט דורון מזרחי.

בשן, עם רזומה מוזיקלי הכולל כמעט 40 שנות פעילות, הוציא רק לפני כמה שבועות את "כל פעם" שהפיק מוזיקלית אסף תלמודי, ובו ניגן שלומי שבן בפסנתר. עם הסינגל הנוכחי הוא כבר נשאר קרוב למגרש הביתי-משפחתי. במפתיע, זהו שיתוף פעולה ראשון בין האב והבן. לפני שמונה שנים הוציא אורי בשן אלבום בכורה מבטיח בהפקת חברת "הליקון", ממנו הושמעו בעיקר הסינגלים "כל עוד" ו"מיליון", ומאז "אבדו עקבותיו". על פי האב הגאה, השמועות על היעלמותו היו מוגזמות.

"אורי מעולם לא הפסיק לעשות מוזיקה", הוא אומר, "הוא לקח פסק זמן מהמוזיקה הקלה לטובת חלום ילדות שלו להלחין מוזיקה קלאסית, והוא מסיים בקרוב תואר שני. אין לי הסבר מדוע לא עבדנו יחד בעבר. קיבלנו את זה כעובדה שכל אחד הולך בדרכו והיה לנו טוב עם זה.

יגאל בשן: התרגשתי לעבוד עם אורי

"הגעתי אליו הביתה עם גרסה ראשונית של 'ימים טובים עלינו', ויש לאורי פסנתר בבית, אז אחרי שהוא שמע את השיר אמר: 'נראה לי שחסר c part' ובו במקום התחיל לנגן ואז הוספנו מילים ותוך כדי הוא התאהב בשיר. בסוף אמר לי: 'אולי כדאי שאעשה גם את העיבוד', ואז אורי כבר הכניס לתמונה גם את דורון מזרחי. לא הייתה שום החלטה משותפת של שנינו לעשות משהו ביחד, או שאחד מאיתנו שכנע את השני. זה קרה בשיא הטבעיות".

-איך הייתה העבודה מולו באולפן?
"התרגשתי מאוד. זה לא דבר של מה בכך עבור מישהו כמוני, עם כל כך הרבה שנים במקצוע, כאשר פתאום הבן שלי אומר לי מה לעשות באולפן. לא היה מוזר, הייתה בעיקר הנאה גדולה וגאווה".

-יש סיכוי שהעבודה המשותפת תחזיר אותו ליצירה הקלה יותר? אולי אפילו תוביל לאלבום שני?
"לאורי יש הרצונות שלו והחלומות שלו ואני תומך בכולם. מה שיחליט שטוב לו, אני בעד. לעצם השאלה, התשובה חיובית. הוא השמיע לי לפני כמה ימים שירים חדשים והם נשמעים מאד מעניינים".

יגאל בשן: קשה לי להתבטא במילים על המצב

-כאשר הוצאת את הסינגל "כל פעם" סירבת להתחייב על אלבום שלם.
"אני עדיין בלבטים. אולי יהיה אלבום, אולי מיני אלבום. מה שלא יצא זה יקרה השנה, אולי אפילו בתוך חודשיים שלושה. אני מתלבט ויוצר במקביל, כי עם אסף תלמודי הקלטתי שני שירים, עם אורי זה כבר השיר השלישי, וממש בימים אלה סיימתי שיר רביעי. בין אני מתכנן את זה ובין אם לאו, אני כבר בדרך לאלבום. אולי אני חושש להתחייב כי התהליך קשה לי. ככל שאני מתבגר היצירה באה לי כבד יותר. אני חושב ומתלבט המון על כל מילה וכל אמירה".

-אתה חרד לגורל המדינה?
"אני רואה מה קורה סביבי, שומע רדיו, צופה בחדשות. המצב לא פשוט. הרבה דברים גורמים לי עצב גדול, וזו אולי אחת הסיבות שקשה לי לבטא עצמי במילים. 'ימים טובים עלינו', מן הסתם, הוא לא פשוטו כמשמעו. השיר הוא כמיהה לימים טובים יותר, לא הבעת שביעות רצון על מצב קיים. כמו ש'בואי נעשה לנו חג' היה הרבה יותר מורכב משמו. מצד שני, מי שירצה לקחת את זה כפשוטו יכול. הרי אין לי שליטה בגורלו של שיר אחרי שאני משלח אותו לאוויר העולם".

-אפשרי מבחינתך שיום אחד תגיד: "זהו, האלבום הנוכחי הוא האחרון"?
"אם הייתי רק מבצע, אולי. אבל אני גם יוצר, וכל עוד קיים בי הריגוש הזה משיר חדש שאני כותב קשה לי להאמין שאעצור לחלוטין. אני אוהב את זה יותר מדי".