בפסטיבל תל אביב הקרוב (30.10) יעלה ארקדי דוכין מופע מיוחד, בו ירכז את מיטב שירי האהבה שכתב לעצמו ולאחרים לאורך השנים. "במבט לאחור מסתבר שהתעסקתי די הרבה עם הנושא הזה", אומר דוכין. "יהיו במופע כ-26 שירים שכולם סביב מצבים כאלה ואחרים של אהבה, גם על הצדדים הטוב שלה וגם כאלה שמדברים על הצדדים היותר כואבים".

במקביל מסיים דוכין בימים אלה הקלטות של אלבום חדש, המבוסס על לימודי הקבלה שלו. "לקחתי את לימודי הקבלה שלי בחודש ספטמבר האחרון וכתבתי 25 שירים, כשכל שיר מסכם בעצם שיעור בקבלה", הוא אומר. "האלבום ייקרא 'ספטמבר' ויכלול עשרה שירים שבחרתי מתוך ה-25. את אחד השירים אני מבצע עם שולי רנד והוא ייצא לרדיו ממש בקרוב".

"קבלה עבורי היא לא התחזקות", מפרש דוכין, "בשבילי היא כמו פסיכולוגיה שמאוד עוזרת לי. אני גם הולך לפסיכולוגיה רגילה. לא שזה גנאי דת, אבל בשבילי הקבלה היא לא דת ולא התחזקות, זה משהו שעוזר לי לחיות יותר טוב, יותר נכון, ומשפיע בעיקר על הכתיבה שלי".

"זה נותן לי להבין שיש סיבה לכל דבר שאנחנו עושים ובעיקר לזה שאני יוצר", ממשיך דוכין, "כי עשיתי בעבר דברים כי נורא רציתי, או באופן אינטואיטיבי, רציתילהצליח. הפעם אני יוצר כי אני רוצה באופן מודע להשפיע על העולם".

"אם צריך לתאר את השינוי שחל בכתיבה שלי מאז ימי 'החברים של נטאשה', אז אני הפשטתי אותה. היה בי אז צורך להיות מורכב ומיוחד ועמוק והיום אני מחפש את הדרך להסתכל לאנשים בגובה העיניים, לדבר אליהם בדרך הכי פשוטה ולתת להם כלים שבעזרתם הם יוכלו לעשות טוב לעצמם".