"היה לי ברור שאני הולך לבוא לבד אל הקהל ולהתחבר איתו בצורה בלתי אמצעית", אומר מאיר בנאי על המופע "כמו אגם רוגע", שבימים אלה יוצא כאלבום בהופעה חיה, מופע בו הופיע מול קהל לבדו, או כמעט לבדו, כשהוא מלווה את עצמו בפסנתר, גיטרה ומפוחית. זה יותר מלחיץ לאדם כמוני שהוא ביישן אבל כשאני עם הגיטרה אני מרגיש מוגן".

בנאי מודה שלפני הראיון לא ישן כל הלילה. "זה מלחיץ אותי", הוא אומר, "באיזשהו מקום המקצוע הזה בכלל לא מתים לי, לא תכננתי את זה ככה, אלא אחרת. תכננתי שאלך ברחוב ולא יכירו אותי, שאף אחד לא יכיר אותי. זו בשבילי מעמסה באמת נורא גדולה. זה לא הצטנעות ולא כלום, אני לא אוהב את זה, אבל לא יכולתי להתכחש לזה. זה כישרון, כישרון שאתה נולד איתו, ואתה לא יכול להגיד לו 'לא'. אין מה לעשות. אני לא מבין את הסיטואציה של ראיון, אבל אני מבין שאני צריך להגיד שיצא דיסק חדש וכו'".

במפגש המחודש עם שירים שכבר נמאס לו לשיר בדרך המוכרת בנאי חושף למה התכוון כשכתב אותם."השיר 'גשם' ישב אצלי בראש הרבה שנים אחרי שראיתי את הסרט 'נהג מונית' עם רוברט דה נירו. זה סרט שהשפיע עלי מאוד, והוא אומר שם: 'שיבוא כבר גשם וישטוף את כל הזוהמה מהרחובות'. שיבוא גשם, הוא מדבר על ימות המשיח בעצם. הגשם הוא המשיח במובן מסוים. יגרום לדברים להיות נקיים ומזה לצאת למציאות חדשה".

"בזכות העצות של הרבי נחמן אני מצליח להישאר דתי"

על השיר "וביניהם" אומר בנאי: "כתבתי אותו כשהייתי בחזרה מצימר בצפון לתל אביב. לא ידעתי כמה הוא ילווה אותי, אני בן אדם שמחפש בין דברים. ככה גם בעניין של השת. יחד עם זה שאני מגדיר את עצמי דתי ושמח שככה אני רוצה להגיד את עצמי ולא מתחבא מאחורי שום דבר, יחד עם זה אני לא דתי מ'מאה שערים', שזה לא מצטייר לי, אני שומע רוק, ג'נסיס וניל יאנג, אני באמת מרגיש בין דברים".

"זה הדבר הטוב שקרה בעניין של הפתיחות, שאומרים 'אין אלוהים' ושחטו את כל הפרות הקדושות, שהכל מותר אז גם דתי מותר לי להיות. אם 'אין אלוהים' אז מותר לי להאמין באלוהים. בעניין הזרמים בדת אני 'פרילאנסר' אבל אין ספק שהרב שלי הוא רבי נחמן. בזכותו ובזכות הספרים שלו והעצות בספרים שלו אני מצליח להישאר, כי זה מקצוע קשה להיות עובד השם".

"עוד לא מצאתי את הדרך לכתוב ממקום דתי לא קיטשי"

על השם "בנאי" מאיר לא אוהב לדבר, רק מספר את הבדיחה הכמעט קבועה של בני השבט: "אומרים לי 'אתה אהוד, אני מת עליך אהוד' ואז אני אומר 'אבל אני יובל' אז אומרים 'אה, סליחה, יובל'".

אחרי אלבום פיוטים מתקרב לפלטינה (40 אלף עותקים) ואלבום בהופעה חיה מודה בנאי שהוא במשבר כתיבה: "אני לא יודע. עוד לא מצאתי את הדרך לכתוב ממקום דתי לא קיטשי.. אני אמצא את זה... זה חיפוש מעניין.. יש לי ולכם עוד למה לחכות".

>> מה גרם לבעז שרעבי להזיל דמעות?