"מאוד התרגשתי לפני ההופעה הזו", אומר מתי כספי, "וכשאני שר אני מנסה לשיר כאילו זו הפעם הראשונה שאני שר את השיר, כדי להביא את המאזינים לתחושה המקורית. לכן אני מתרגש מדי כשאני שר חלק מהשירים, גם אם הם לא חדשים".

ולכספי היו הפעם סיבות להתרגש. בגיל 61 הוא הופיע השבוע במופע חדש ומיוחד עם שירים וסיפורים לילדים, אשר נערך בשעת צהריים במועדון הברל'ה בקיבוץ להבות חביבה. "ילדים הם קהל מיוחד, אתה לא יכול לשחק איתם כל מיני משחקים, אתה חייב להיות פשוט וברור לחלוטין", מוסיף כספי.

"אני שוקע במחשבות נוגות כמה זבל נותנים לילדים"

כעשרים שנה אחרי התקליט והקלטת לילדים "בובה מתי", ואחרי שיצר קלאסיקות לגיל הרך ולכל המשפחה כמו "אחותי הקטנה" ו"כלבלב הו בידי בם בם", מתי כספי חוזר להופיע בפני קהל של ילדים ופעוטות, שההורים הנרגשים שמחים לתת לו משהו קצת אחר מהצגות הילדים הרגילות.

אין כאן תפאורה ותאורה נוצצות, אין כוכבי טלוויזיה וערוצי ילדים, אין תלבושות ורקדניות והומור נמוך - רק מתי כספי, הפסנתר והגיטרה אנפלאגד. על השולחנות חבילות של מגבונים במקום קופסאות סיגריות, ומוצצים ובקבוקי מיץ במקום בירה.

"אני שוקע במחשבות נוגות כמה זבל נותנים לילדים ואני מנסה להציל ולכן אני מביא את המופע הזה. כי כשעושים כל מיני מופעים לילדים בהם מעודדים את הילדים לצרוח, ולשאול 'לאן הוא הלך?' ולהצביע לכיוון ההפוך כדי שהילדים יצעקו 'לשם לשם', אני לא בעד הדברים האלה. אני רואה בזה גם שליחות".

"אם לא נטביע את חותמנו בילדים לא תהיה תרבות"

הדיסק החדש של כספי מורכב משירים וסיפורים ששר לבנותיו כשהיו קטנות. בתו סויאן, כיום חיילת בחיל הים, השתתפה בהקלטת שירים אותם שרה כשהיתה ילדה בת שש. "שרתי שירים לילדים, מאוד נחמדים, בסגנון 'יש לי זבוב על הברך, איך אני אוציא אותו עכשיו'. אני זוכרת שנורא נהניתי לשיר ובסוף גם קיבלתי על זה גלידה", נזכרת היום סויאן.

במהלך ההופעה כספי כמעט ולא מחייך לילדים, ולמרות זאת הוא אומר: "אני בעד לשיר לילדים ולדבר לילדים קרוב, אינטימי, כי אם לא נטביע את חותמנו בילדים כשהם קטנים אז לא תהיה תרבות, זה יישכח".

>> גבריאל בלחסן מחפש אהבה ומדבר על הסרט התיעודי שנעשה עליו