בן סנוף (צילום: יניב סלע)
"הלחץ מטורף, אבל אני בטוח בדרך שלי, לא מפחד מאף אחד". בן סנוף | צילום: יניב סלע

הזמר בן סנוף נמצא ביומיים האחרונים בין הפטיש לסדן. מאז שפורסם שהוא מתכוון להופיע במסיבת גייז של "אריסה" להופיע ביום חמישי הקרוב, מופעל עליו מכבש לחצים עצום במטרה לשכנע אותו לבטל את ההופעה. "זה מרעיש את כל העולם, כולם מתקשרים אלי", הוא אומר. "יש עלי לחצים מכל כיוון ואני לא יודע אם אוכל לעמוד בלחץ. החרדים לא פראיירים, הם מתקשרים ומתריעים, ואני עומד מול התחייבות שלי להופעה הזו. זה לחץ הוזי, לא יאמן כמה טלפונים אני מקבל. מישהו אמר לי: 'תגיד לי מה אתה מתכוון לעשות, כדי שנדע מה לעשות לך בתגובה".

-אתה חושש?
"אני לא חושש. מטריד אותי שזה מגיע למריבות. הויכוחים בין שני גופים של חרדים וחילונים, זה מטריד מאוד, לא נותן לי מנוחה. רוב העבודה שלי, כך רצה השם, היא אצל חילונים, הם רוב הקהל שלי. אבל רק הויכוח עצמו עושה לי רע. אני מאמין לאידיאל, רוצה לדבר לקהל גדול של עם ישראל, וגם הומואים זה קהל גדול. לא פסלתי עצמי מלהגיע גם אליהם. אני לא הומו, אני איש משפחה עם אישה וילדים, אני רק בא, עושה את ההופעה שלי, והולך".

-אתה מופיע המון בחתונות, והומואים לא מתחתנים בחתונה מסורתית.
"חס וחלילה, אני לא מתכוון לשום חתונה של הומואים או לסביות. לא באתי לעשות חופה ,חס ושלום, על גופתי. אני בא כדי להיות שם, לשיר שירים ולהעביר מסר בהופעה הזו".

-מהו המסר?
"החיבור בעם ישראל. הקדוש ברוך הוא בצער שכל אחד נמצא בנישה שלו. מספיק עם החיצוניות הזו. אנחנו עם אחד וצריך לאהוב אחד את השני, לאהוב את השם, בפשטות, לא 'לחפש' אחד את השני. צריך להפריד בין היהדות ליהודים. יהודי יכול לעשות דברים רעים. היהדות היא אחת. השם יתברך מדבר לכולם בעולם, אין אחד שהוא לא פונה אליו. אם הגעתי להתלבטות הזו של להופיע שם זה אומר שהנושא חשוב לי. אני חי את הדבר הזה. זה אמיתי. אני בהתלבטויות מטורפות, אבל בוער לי הנושא הזה. אני רואה קרע מטורף בעם ישראל. חרדים זה לא דבר רע והומואים זה לא דבר רע. אני לא חי ככה, אבל די כבר עם כל השנאה".

-אבל אתה מאמין בדת שההלכה שלה אוסרת משכב זכר.
"אמת שלפי התורה זה אסור. לא באתי להתיר את זה, וגם אגיד את בהופעה שזה אסור. אבל אם השם יתברך גזר על אדם שעושה את זה - הוא לא מתייאש ממנו, אלא תמיד ינסה לדבר איתו, לשמוע אותו, לקרב אותו אליו, הוא לא מתייאש משום ברייה. הוא שונה, הומו, זה אומר שאסור לי לדבר איתו ולפנות אליו? אסור לי לנסות איתו שיחה, לדבר איתו? גם אני לא בעד להיות הומו, גם אני חושב שזה אסור. אבל הקדוש ברוך הוא אמר שצריך לפנות לכל אדם בעולם ולנסות לגשר איתו להביא אותו אל השם יתברך. אהבת השם אומרת שאני צריך לפנות לכל יהודי".

-אז אתה בשליחות.
"כן, אני בשליחות. אני הולך אליהם כי אני אוהב אותם. הכסף של ההופעה הזו לא מעניין אותי. רק לגרום ליהודים להאמין, אני רוצה להילחם למען עם ישראל ויהודים, אני אוהב אותם מהלב שלי ולכן אני אעשה את זה".

-ואם יחרימו אותך?
"לא לא. אני חזק. אני הולך עם השם. יש לי את הרבנים שלי שהם יראי שמיים לא פחות מאף אחד. לא משנה המשבר הנוכחי. אני גם מרקיד מעורב גבאים ונשים לא כי זה מותר או אסור. אני אלך עם השם בכל הכוח. מכל ההופעות, בתכלס, ומס הכנסה יודע, אין לי הרבה רווחים. אני מסודר כלכלית גם בלי הופעות. אני עושה את זה בגלל שליחות, אני הולך עם השם".

-ואיך תעמוד בלחצים?
"לא יודע אם אוכל לעמוד בלחצים. כל העולם מדבר על זה, יש לחץ מטורף. אני בטוח בדרך שלי, לא מפחד מאף אחד. אני הולך חזק עם השם, שידריך אותי לעשות מה שהוא רוצה".