"פרשת שלושת הנערים", נפתלי פרנקל, גלעד שער, אייל יפרח זכרם לברכה, שנחטפו ונרצחו בקיץ האחרון, איחדה למשך תקופה את עם ישראל, שהתחבר תחילה בדאגה לשלומם, ובסוף הטראגי, שנתפס כאבל לאומי.

כמה חודשים אחרי הטרגדיה התחברה שורת אמנים כדי להקליט שיר מיוחד לזכרם, את שיר התפילה "פתח ליבך": דוד ד'אור, שריכז את הפרויקט עם אשתו פזית, קובי אפללו, דיוויד ברוזה, אברהם פריד, יונתן רזאל וישי ריבו. אליהם הצטרפו בקולות רקע בני ישיבת "מקור חיים", בה למדו הנערים: אלעד פישר, אמיר בן גל, גבריאל לדרמן, ידידיה יוסף, חנן איינשטיין ויודה מלכה, ונציגי המשפחות פרנקל ויפרח.

את השיר כתב דוד ד'אור (בסיוע ידידיה יוסף ושלמה אילן קינן). מילות השיר כוללות את שמות השלושה - אייל, גלעד ונפתלי ז"ל, ומסתיימות בזעקה לשלום הנכסף ולאיחוד העם בחיבוק אחים. דוד ד'אור גם הלחין את השיר, יחד עם שלמה אילן קינן, ואת העיבוד וההפקה המוזיקלית יצר תומר הדדי.

"פתח ליבך"

"פתח ליבך ברחמים על בניך, קולם לדורות ישמע, בשמים ניצבים לעד דבריך, ובארץ המצא לנו נחמה

איכה היו השלושה לאחד, וציוו לנו חיים. עלו לתומם כאייל נעקד, על מזבח הבנים. שמים בכו מעל לגלעד, והארץ רעשה, מתוך נפתולי הלב שרעד, חייכו בתמונה השלושה

פתח ליבך ברחמים על בניך, קולם לדורות ישמע, בשמים ניצבים לעד דבריך, ובארץ המצא לנו נחמה

ובין מייצרים בקרוב עלי מרעים, התגלו במסך האבק, שקרים שבתוך מנהרות מסתתרים, מזימות שנורו למרחק, הרוח נשבה ישנה חדשה, וקרבה לבבות רחוקים, מתוך תעצומות הנפש ביקשה, לא ליפול גם כשלא מבינים

פתח ליבך ברחמים על בניך, קולם לדורות ישמע, בשמים ניצבים לעד דבריך, ובארץ המצא לנו נחמה

ובתוך הטירוף בין מרדף לנרדף, תעלה זעקה לשלום הנכסף, והעם שעייף משינאת החינם, יתאחד בחיבוק אחים

פתח ליבך ברחמים על בניך, קולם לדורות ישמע, בשמים ניצבים לעד דבריך, ובארץ המצא לנו נחמה".

צפו בהקלטות, בצילומי הקליפ ובראיונות עם המשתתפים: