שיר ביטון (צילום: דן מילר)
"אנשים תמיד ידברו, יצקצקו. אני שלמה לגמרי". שיר ביטון | צילום: דן מילר

לפני כשבועיים הוציאה שיר ביטון גרסת כיסוי לשיר "פעם תורי ופעם תורך" של שלמה ארצי, הלקוח מאלבומו "ירח". השיר, בהפקת רובי פאייר, יצא כהמשך למופע משירי ארצי שהעלתה ביטון בחודשים האחרונים. הביצוע של ביטון הפך להיות אחד השירים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו בארץ, וכעת מגיע תורו של הקליפ בהופעה, שביים בעלה עומרי רוטברד, אשר יוצא לקראת הופעה שתקיים ביטון ב-19 בחודש במרכז סוזן דלל בתל אביב.

"הימים האחרונים עמוסים בטירוף", אומרת ביטון, 29, פיינליסטית "כוכב נולד 3" ואם לילד ראשון. "אני מסיימת לעבוד בעשר בלילה, שחוטה, אבל זו עשייה מבורכת. אני בעיצומן של חזרות להופעה שתהיה ביום שלישי במרכז סוזן דלאל. היום (ראשון) החזרה הגנרלית. יצא סינגל ואנחנו עובדים. במקביל אני אמא רגילה וגם מלמדת וצריכה להגביר את הקצב שלי מעל למאה עשרים".

-לפי מה בחרת את הסינגל?
"זו היתה ממש לא צפויה. יש שירים של שלמה שאני מתחברת אליהם יותר וגדלתי עליהם יותר. שמעתי את עצמי בשיר הזה אחרת וההפקה המוזיקלית שונה מדברים אחרים שרציתי, רציתי להתפתח לדבר הבא ולקבל משהו אקסטרה ובביצוע לשיר הזה יש את ההתפחות הזו מבחינתי".

-מה צפוי במופע?
"מופע שכולו 15 שירים של שלמה ארצי, מהקלאסיקות הכי גדולות עד לפחות מוכרים. כולם מכירים את 'ירח' אבל לא הרבה מכירים את 'בואי ונתיר', 'ביחד נזדקן' ו'עפיפונים'. בחירת השירים היתה לא לפי מה יכירו או לא, אלא לפי מה שיש לי להגיד בשירים, מה שיש לקול שלי הנשי להיד באינטרפרטציה הנשית. שמעתי שלמה ארצי מהיום שאני זוכרת אותו, ואני אוהבת את כל השירים, זה לא היה עניין של אהבה, אלא צבע אחר וחדש לשירים".

-את מרגישה שהצלחת?
"מאוד ואני מאוד מתרגשת. אני באה למופע הזה כפאוזה בין אלבום ראשון לשני. יש תהודה גדולה סביב הסינגל שיצא ומקבל את המקום שלו. ההתרגשות שלי היא ענקית, אני מרגישה כאילו אלה השירים שלי, בקול שלי והדי אן איי שלי. פתאום לשיר אותם מול אנשים מאוד מרגש בשבילי. כל הזמן שואלים למה אני עושה את זה. יש לאנשים משהו גדול מהחיים על שלמה, הוא הדי אן איי של המדינה. שואלים אותי ואני לא מפחדת ממה יגידו, כי אני נוגעת במשהו אמיתי. שלמה עצמו כתב: 'כלבים נובחים - שינבחו'. אני עושה מה שאני אוהבת ונהנית ממנו".

שלמה ארצי בהופעה בפסטיבל בריזה (צילום: שרון רביבו)
"אני לא עושה את המופע כדי להתקרב אליו או להיות בחברתו" | צילום: שרון רביבו

-קיבלת משלמה ארצי איזשהו פידבק?
"אני לא יודעת אם שלמה שמע על המופע הזה, ולא קיבלתי ממנו פידבק. ברור שהייתי שמחה אם הוא היה מצלצל או יוצר קשר, אבל זו לא המטרה. אשמח אם הוא יבוא ויראה את המופע. אני מדברת ביראת כבוד על היצירה שלו. אחרי שכולם כבר אומרים לי לגביו, להתקשר אליו מרגיש לי מאולץ. אני לא עושה את המופע כדי להתקרב אליו או להיות בחברתו, אלא עושה את זה בשבילי. לא רוצה לכפות עליו שום דבר".

-יהיו שיאמרו שזה נראה לא טוב שאחרי אלבום ראשון את חוזרת לקאברים.
"אנשים תמיד ידברו, יצקצקו. זה לא אלבום שני, זה פרויקט ביניים כחלק מהדרך שלי. אני באיסוף חומרים לאלבום שני והפנים קדימה. כיף לי בדרך שלא מונעת מתכתיבים או ממה שנחשב נכון. אני עושה מה שטוב לי. זה לא מופע קאברים, אלא מופע שבו אני מביאה את עצמי, אני עם השירים האלה כל החיים, הם בשבילי קלאסיקות. עושה לי הרבה לעשות את השירים האלה על הבמה. לכן זה לא קאברים, אלא שירים שאני מרגישה שהם כמעט שלי. אין נכון ולא נכון, יש מה שאתה מרגיש".

-איך התגברת על תקרית הניפ סליפ?
"הכי פאסה לדבר על זה. אלה שפרסמו את התמונה השקרית ההיא התנהגו אלי לא יפה. הם קיבלו מכתב מעורך דין והבינו שזה לא היה, והורידו את האיטם. אני לא בעניין של תביעות. הביצה פה כל כך קטנה ואיך אומרת דנה אינטרנשיונל? 'ציפורה לציפורה נפגשות'".

-היו שמועות שאת ועומרי נפרדתם.
"עומרי פה לידי אומר שאכן נפרדנו. שמע, זה אותו אדם שפרסם על התקרית ההיא וגם הידיעה הזו ירדה, הידיעה שהתגרשנו. זה אתר ספציפי שלא מחבב אותי וכותב עלי דברים בלי לבדוק מקורות. אבל הם אתר נהדר, ואני מוסרת נשיקות חמות לעורך הרכילות".

-מה יקרה בפרויקט הבא שלך?
"משהו יתפתח מהמקום היותר אתני, פופ יותר אלקטרוני, השירה שלי השתנתה ונשמעת אחרת. יש גישושים עם מפיקים. להיות אמא זה אחרת. אני לא אותו בן אדם שהייתי באלבום הראשון ואהיה מישהו אחר באלבום השני".