אין תמונה
"חווייה מדהימה". סיוון מגזניק

מעריצי לאונרד כהן בישראל שמחו השבוע לשמוע שהביצוע של המאסטרו ל"Lover Lover Lover" בהופעה מההופעה באיצטדיון רמת גן בספטמבר 2009 יהיה הנאמבר הפותח, בדי.וי.די הופעה חדש שיוציא כהן בהמשך השנה.

אבל המעריץ של כהן ששמח כנראה יותר מכולם הוא הבמאי סיוון מגזניק, שביים את צילומי השיר וההופעה כולה במופע ההיסטורי של לאונרד כהן בישראל. "זה הכי כיף", אומר מגזניק. "אחרי ההופעה לאונרד וכל הצוות שלו היו מבסוטים מאוד מאיך שהצילומים יצאו ואולי זו הסיבה שמשתמשים בנאמבר הזה לפתוח את הדי.וי.די. הם הרי היו פה בארץ ולא ידעו כל כך מה יקרה מבחינת הצילום. היתה גם התרגשות גדולה כי זו היתה אמורה להיות ההופעה האחרונה שלו בסיבוב ועוד ב'הולי לנד', אז הם היו באופוריה אחרי ההופעה. הם רצו 3 שנים עם יותר מ-200 הופעות ובחרו את השיר הפותח בדי.וי.די דווקא מהארץ. כבוד".

"פגשתי את לאונרד. זה כמו שאלוהים מדבר אליך"

אין תמונה
"מי היה מאמין שהבימוי שלי ייכנס לשם". עטיפת הדי.וי.די של לאונרד כהן

"זה גם לא נהוג להשתמש בצוות מישראל, כי בדרך כלל כל להקה באה עם הבמאי שלה. עשיתי גם בימוי לפלאסיבו, אבל לאונרד כהן זה היה גדול, צולם ב-HD עם האמריקאים, והיה גם צוות בריטי שליווה אותו שעושה עליו סרט תיעודי והכל נכנס יחד, זו חווייה מטורפת. אני זוכר שראיינו אותי בערוץ 24 כשצילמתי את הקליפ לקרן פלס עם אלירז, וסיפרתי שם על ההופעה של לאונרד כהן, אבל מי חשב שזה ייצא בדי.וי.די".

-פגשת אותו?
"כן. הפגישה איתו היתה בסוף ההופעה והיתה הכי מרגשת. זה פשוט אלוהים מדבר אליך, אז אתה שותק. וכולם התרגשו שם, הם יצאו מההופעה הזו ב'היי' מטורף. והוא מטר ממך ואי אפשר להתקרב אליו. והם כל כך היו מבסוטים אז המפיק האמריקאי הציג אותי לפניו ואמר: 'לאונרד, תפגוש את הבמאי הישראלי'. ולאונרד אומר לי: 'היי, מאוד נעים לפגוש אותך'. זה היה הכי מגניב. ואני כמובן אמרתי לו: גם אותך נעים לפגוש, וזה כבוד גדול עבורי'. וזהו, מבחינתי לא צריך יותר".

לאונרד כהן הופעה 13 (צילום: רועי ברקוביץ')
"איצטדיון רמת-גן ריק, אנחנו שם עשרה אנשים, והוא נותן לנו שעה וחצי הופעה פרטית". לאונרד כהן בהופעה | צילום: רועי ברקוביץ'

-ואיך היה בחזרה הגנרלית?
"היה מדהים. תשמע, זו כולה חזרה ביום שלפני והוא עולה עם כל החליפה והכובע, בחזרה, באצטדיון רמת-גן ריק, עם עשרה איש שעובדים שם, ונותן שעה וחצי של הופעה, לבד. הייתי בשוק. האיצטדיון ריק ואתה לא מבין מה העניינים, מה קורה. אני עומד על הבמה ובודק פריימים לצילום, מטר וחצי ממנו, והוא עושה ללהקה 'חבר'ה, בואו נעשה את 'סוזן'', ואני חושב 'תעשה אח שלי, חופשי'. קיבלתי הופעה פרטית של לאונרד כהן. זה לא יאומן. התקשרו אלי לפלאפון אומרים לי תשמיע לנו תשמיע לנו, ואמרתי 'אנשים, תנו לי לעבוד'. אלה חוויות מדהימות".

"זה לעבוד עם מיתוס בעודו בחיים, ואני לא יודע עוד לכמה זמן"

-ביימת המון בארץ. מבחינה בינלאומית זה ההישג הכי גדול שלך?
"אני בתחום כבר 12 או 13 שנה ומבחינת הישג בינלאומי וגם ברמה האישית לאונרד כהן זה לאונרד כהן. זה מיתוס בעודו בחיים, ואני לא יודע עוד לכמה זמן. זה גדול, זה חשוב, ואני פשוט שמח עם זה. עשיתי טלוויהיה בפריים טיים, אבל אני הכי אוהב לביים מוזיקה. השנה, למשל, ביימתי את 'ארבע תחנות', סדרת ההופעות של שלום חנוך בהאנגר 11 וזה ישודר בערוץ 10 וגם ייצא בדי.וי.די, ושלום זה שלום. הכל היה שלי - הפקה, בימוי, צילום. ולא עשו את זה לפני זה בארץ, זו גם חוויה מטורפת. ודיוויד ברוזה במופע משירי טאונס ואן זאנט בבארבי, שכנראה יימכר לאמריקה. מחר אני מביים את אייל גולן בנוקיה, מצלמים את זה לטלוויזיה ולדי.וי.די".

-כולל יצפאן?
"כולל יצפאן. בטח. אני מכיר אותו 12 שנה, עוד מימי 'פספוסים'. יגידו עליו מה שרוצים - זה האיש הכי מצחיק בארץ, אין ספק בכלל. אני מעריץ שלו בכל הרמות - מקצועית ואישית. אני יודע שאומרים עליו שהוא לפעמים קשה עם אנשים שעובדים איתו, אבל תאמין לי שהוא בן אדם זהב".