הדר עמרם (צילום: שלומי עמרם)
"הרגשתי שהכי נכון לי עכשיו להוציא שיר ראשון". הדר עמרם | צילום: שלומי עמרם

הדר עמרם, בת 17 ממושב יגל, בוגרת "כוכב נולד 10" שהגיעה לשלב חצי הגמר ובוגרת העונה הראשונה של "אייל גולן קורא לך",  מוציאה היום את שיר הבכורה שלה "הפחד לאבד אותך" (מילים ולחן: איציק שמלי עיבוד והפקה מוזיקלית: אלי אדרי). זה לא אומר שהבוקר אין לה במקביל מבחן בגיאוגרפיה בבית הספר "שפי" ביהוד, בו היא לומדת בכיתה יא'. "אני מתרגשת גם בגלל המבחן וגם בגלל השיר", היא אומרת. "אף פעם לא הוצאתי שיר רשמי. אני למעשה מתחילה את הקריירה שלי קצת מעבר למה שעשיתי עד עכשיו, אחרי התוכניות עם הקאברים.

-אבל סינגל הוא מהלך טבעי עבורך.
"כן, להוציא עכשיו סינגל זה טבעי לגמרי. היו מחשבות שאולי אני צעירה ואולי טיפה צריכה יותר להתנסות וללמוד. אבל גם 'כוכב נולד' וגם 'אייל גולן' גרמו לי להבין שזה מה שאני רוצה לעשות, וזה אומר כרגע לעשות את מה שאני הכי רוצה. מבחינתי זה ימשיך ככה. אני מרגישה שהתעצבתי בשנה האחרונה מבחינה מוזיקלית. בכל שנה שתעבור אני אתעצב עוד, אבל אני מרגישה שזה נכון לי עכשיו".

-מי בחר את השיר?
"אני. מגיל קטן אני מאוד אוהבת את איציק שמלי. הבנתי גם שהוא בן אדם טוב ואהבתי את השיר. אני מתרגשת ממנו. מרגישה שאותו אני רוצה לעשות. מרגיש לי נכון. השיר מדבר על המוזיקה, על הרצון לשיר, שזה לא ייגמר אף פעם, החלום. ובמובן השני הוא על בן זוג שקל לי להתחבר לזה. יש לי חבר, בן ג'רבי, שגר במושב לידי, הוא בן 20. אנחנו יחד שנה ושלושה חודשים".

-שיר על פחד מפרידה.
"על הפחד לאבד את האהוב שלך לכן זה שיר אהבה. ברור שיש לי פחד לאבד את בן. אני אוהבת אותו".

-מה הציפיות שלך מהשיר?
אני חוששת מה יקרה ומה לא. אני מחוברת לשיר הזה ומתרגשת. מרגישה שהוא יכול ממש להצליח. ברור שיש את החששות שזה לא יקרה וזה מפחיד. אני מקווה שיחשבו את מה שאני חושבת ושיאהבו".

-ואם השיר לא יצליח?
"קודם כל זה מה שאני אוהבת. אם אני נלחמת על משהו חשוב זה כי אני אוהבת אותו. מה שאני אוהבת אהוב על העם, לא משהו קיצוני. יש לי עוד כמה שירים מוכנים ואם הוא לא יצליח אני אוציא עוד שירים".

מכנסיים ב- StyleRiver (צילום: אור גץ)
"בכל מילה שאני שרה אני מביאה את עצמי, את האישיות שלי". הדר עמרם | צילום: אור גץ

-מי מנהל לך את הקריירה?
"אין לי סוכן או אמרגן או מנהל אישי או מישהו כזה שאני קשורה אליו. אחי עוזר לי עם הכסף, הוא מממן את הכל. איציק שמלי עובד איתי מבחינה מקצועית ויש לי יחצנית".

-יש לך הופעות?
"כן. מזמינים אותי הרבה להכניס חתן וכלה לחופה בשיר סלואו. אני שרה קאברים. יש לי רשימה של שירים ותלוי מה הם רוצים. יש לי גם כל מיני הופעות קטנות שמזמינים ומתקשרים".

-איך את מתמודדת בגילך עם הבמה והחשיפה?
"את הבמה אני אוהבת, זה מילא אותי. החשיפה זה כיף, זה ממלא את היום. ב'כוכב' נכנסתי לשגרה של חזרות, התארגנות, התרגשות ותחרות, ובלילה אתה חושב מה עשית היום. העשר דקות האלה עם עצמי לפני השינה הן מוזרות כאלה, לא יודעת להסביר את עצמי. אבל התחושה של אחר כך מיוחדת. הייתי בסיטואציות עמוסות. במהלך התוכנית אתה מקבל חשיפה היסטרית וכשהכל נגמר אתה חושב מה אני עושה עכשיו, וזה לא פשוט כמו שזה נראה. החשיבה שהכל היה מובן מאליו ודאגו לי להכל והייתי צריכה רק לשיר ולהתמודד עם הלחץ. התפרסמתי בלי מאמץ כביכול ועכשיו היה לי מוזר. אחרי התוכנית אתה מרגיש ריקנות, שזה החיים האמיתיים. לא כל החיים זה תוכנית ריאליטי".

-היה לך קשה לחזור לשגרה?
"כן מאוד. עשיתי משהו שאני אוהבת על בסיס קבוע והחלום נעצר. אבל זה היה נגמר גם אם הייתי זוכה במקום הראשון".

הדר עמרם - לפעמים (תמונת AVI: mako)
"אחרי התוכנית אתה מרגיש ריקנות, שזה החיים האמיתיים. לא כל החיים זה תוכנית ריאליטי". הדר עמרם | תמונת AVI: mako

-איך היתה החזרה לבית ספר?
"התחלתי בבית ספר חדש. זה היה מעניין אבל עצוב. לא חזרתי לחברים שיחבקו ויתמכו. בבית הספר הקודם לא אהב את ההליכה שלי ל'כוכב נולד' ולא היה לי טוב שם, אז החלטתי לעבור לבית ספר חצי פרטי".

-מי המודל שלך?
"מכל זמרת אני לוקחת משהו. מירי מסיקה התחילה את הקריירה וקיבלה הרבה 'לא' ובכל זאת המשיכה והיום היא ענקית. שרית חדד למשל הוציאה אלבום בגיל צעיר ותראה איפה היא היום".

-מה יש לך שאין לאחרות?
"אני מביאה את עצמי, את האישיות שלי. בכל מילה שאני שרה אני מביאה את עצמי. אני מוכנה ללכת עד הסוף, תמיד. באופי שלי אני 'משוגעת'. אני אומרת תמיד את מה שיש לי להגיד. לא בקיצוניות, אבל חשוב לי להגיד את מה שאני מרגישה. אני היפרית. יש לי קוצים בתחת. אוהבת לעשות שטויות, אוהבת לצחוק, אוהבת ללכת עד הסוף עם מה שאני עושה. מצד שני אני מאוד רצינית לפעמים, ממש. לפעמים אני בוגרת מדי. תמיד הייתי עם בוגרים בחברה שלהם. עכשיו בא לי לעשות שטויות לפעמים. קשה להורים שלי שאני מדברת שטויות לפעמים".

-כלפי חוץ את משדרת תמימות, חמידות, מישהי מתוקה שיוצא ממנה קול גדול.
"הצטיירתי מאוד כילדה בתוכנית ולא תמיד זה נכון, אבל אני עדיין ילדה, אני והמטר חמישים וחמש שלי. הייתי רוצה להיות גבוהה בעשרה סנטיממטר, אבל לא נורא. אני אפילו יותר גבוהה משירי מימון באיזה שלושה סנטימטרים".

-תרצי מישהו שינהל אותך?
אני עוד לא יודעת איך זה הולך. אם השיר הזה יצליח אז אולי כן. בינתיים אנחנו נעזרים בכל מיני אנשים. אני עדיין רק בתחילת הדרך".