מורן אייזנשטיין פרומו (צילום: רונן אקרמן)
יש אירוניה עצמית בזה שמישהי שהתפרסמה כדוגמנית שרה שקר החן הבל היופי? - "בהחלט כן". מורן אייזנשטיין | צילום: רונן אקרמן

לפני עשור בדיוק הסעיר את המדינה "השרוף" חיים צינוביץ' עם פרשה תקשורתית שעוררה הדים רבים וזכורה עד היום, ועם הלהיט הגדול "שקר החן הבל היופי". מורן אייזנשטיין, בת זוגו המתוקשרת מאוד באותה תקופה של צינוביץ', שנפרדה ממנו כעבור שנתיים וחצי באקורדים צורמים, מוציאה היום חידוש ללהיט, על מנת לקדם הצגה חדשה שלה.

מדובר בהצגה הקומית "או אני או הקזינו" (22.10, תאטרון גבעתיים), שאייזנשטיין כתבה ואף מככבת בה, כשלצדה לאון שניידרובסקי ("האח הגדול"), הסטנדאפיסט רוני ששון, פזית ירון-מינקובסקי ורמי חזקיהו. הביצוע של אייזנשטיין ל"שקר החן הבל היופי" נועד להיות שיר-הנושא של ההצגה ואף להיות מושמע במהלכה, אבל נדמה שאולי בלי להתכוון לכך, הוא מספר את סיפור חייה של אייזנשטיין בשנים האחרונות.

"לכתוב את ההצגה לקח לי ארבעה חודשים אבל התהליך כולו לקח לי שלוש שנים", מספרת אייזנשטיין, 32, שנשואה כיום לסוכן האמנים ינאי רטפן. "זה עבר הרבה תיקונים ושיפוצים, לפחות עשרה או שנים עשר דראפטים והכל זה לטובה כי היום זה במקום הכי טוב והכי נכון מבחינתי, ולמדתי מכל התהליכים האלה. זה לא הסתדר לפני שנה ודי התבאסתי, אבל אני מאמינה שהכל מלמעלה ושכל דבר יוצא בזמן הנכון. השתתפתי כבר בשתי הצגות, 'החשפנית' ו'אני עם אשתך גמרתי' וזו חווייה מדהימה להיות שחקנית ולהרגיש את הקהל, לשמוע איך הוא צוחק ונהנה, ושאתה יודע מה הולך לקרות שעוד רגע יבוא הפאנץ' שיפיל אותם".

"היום אני שחקנית וגם מחזאית וסופרת"

"וידעתי שיום אחד אכתוב משהו רק לא ידעתי מתי זה יקרה. לקחתי חופש מעולם הזוהר כדי להתרכז בדברים עם תוכן וככה נולדה ההצגה. היום אני גם מחזאית וסופרת, כי גם הוצאתי ספר ילדים וכתבתי מחזה. אבל אני קודם כל שחקנית. בהצגה אני משחקת את אלכס, שהיא שחקנית שבאה לכבוש את הוליווד, אבל נותנים לה לשחק גופות ולהיות כפילה של ישבן ודברים הכי ג'יף. ציון, אחת הדמויות בהצגה, חושב שהיא רוצחת, אבל זו סתם פאראנויה שלו".

-ואיך בא הרעיון לשיר?
"חיפשתי שיר שיקדם את ההצגה וחשבתי על כל מיני שירים קלילים, משהו שיתחבר לעלילה, כמו 'יאללה לך הביתה, מוטי'. פתאום עלה הרעיון לשיר את 'שקר החן הבל היופי', כי יש בהצגה רומן שקיים או לא קיים בין הבחור שמגיע להוליווד לבין השחקנית. ופתאום הרעיון לשיר את זה נראה לי מאוד נחמד ומשעשע. מבחינה ווקאלית זה מאוד התאים לקול שלי ולא קשה לי לשיר אותו. השיר גם מאוד מתאים להצגה והוא גם יושמע במהלכה".

"אין לי שום ציפיות מחיים, לא עשיתי את זה בשביל לקבל ממנו חיזוק"

חיים צינוביץ', אירוע קנת קול (צילום: אורי אליהו)
"היית מת לראות את הפרצוף שלו כשהוא ישמע את השיר, נכון?". חיים צינוביץ' | צילום: אורי אליהו

-דיברת על זה עם חיים, בן זוגך לשעבר?
"לא. היית רוצה לראות את הפרצוף שלו כשהוא ישמע את זה, נכון? להיות לידו לרגע. למה שאני אספר לו? הוא ישמע את השיר ואני מקווה שהוא יאהב אותו. זה שיר שמאוד מתאים לי, זה כאילו שיר שלי, אז מה הוא נדחף? לא, סתם, אני צוחקת. אני מקווה שהשיר יגרום לו לחייך, זה משהו משעשע. אני בטוחה שישאלו את דעתו ולא יפתיע אותי שום דבר, וזה הגיוני ולגיטימי לצפות כאן להכל. אבל אני מצפה שאנשים יבואו לראות את ההצגה".

-לאיזו תגובה את מצפה מחיים?
"אין לי שום ציפיה ממנו. הציפייה היחידה היא שאנשים יבואו להצגה ויעשו בתחתונים מרוב צחוק. אני לא מצפה ממנו לשום דבר ולא עשיתי את זה כדי לקבל ממנו פידבק או חיזוק, אני לא בקשר איתו. היינו יחד שנתיים וקצת, זה נראה המון כי הרעש התקשורתי שהיה סביבנו היה עצום".

"הייתי במקום הכי גדול וזה היה שקר"

אין תמונה
"מה שאנשים ראו זה לא אני האמיתית, הכל היה חארטה". מורן אייזנשטיין

-יש אירוניה עצמית בזה שמישהי שזכתה לתהילה כדוגמנית שרה "שקר החן והבל היופי", לא?
"בהחלט כן. יש בזה הרבה ממה שאתה אומר, אבל לתקופה שהייתי פעם, לפני 5 או 6 או 7 שנים. כל הרעש התקשורתי שהיה סביבי והייתי כאילו במקום הכי גדול - זה היה שקר. זו לא באמת הייתי אני. הגעתי מחיפה כילדה תמימה, שנורא רצתה להצליח ולהיות מפורסמת, אפילו לא מוכשרת, ועשיתי את מה שידעתי הכי טוב, שזה באמת להשתמש ביופי שלי, וזה לא הייתי אני, מה שאנשים ראו זה הכל חארטה. פשוט במשך המון זמן שיקרתי לעצמי.

"עד שיום אחד התעוררתי על החיים שלי ואמרתי די אני לא מסוגלת יותר, זה מגעיל אותי לראות את מה שאני והתקשורת יצרנו יחד. לא יכולתי יותר ומהמקום הזה נוצרה ההצגה. הבנתי שאו שאחכה שיזמינו אותי לשחק או שאני אצור לעצמי את ההזדמנות. וזו הצגה שלי, הבייבי שלי, וזה יותר מכל תפקיד שלקחו אותי לעשות. וכמה שיש עניין בשיר כי חיים הוא האקס שלי - זה נועד כדי לקדם הצגה, ובשביל זה אני מוכנה לשיר שיר של אקס שלי מלפני עשר שנים".

-בת כמה את היום?
"32. אבל גם כשהייתי צעירה הרגשתי זקנה. אנשים לא מכירים אותי, אבל התמודדתי עם הרבה דברים בחיים. לא רק הסיפור עם אבא שלי. אני עשיתי המון דברים לבד, הצלחות וטעויות, וכשהתפרסמתי זה היה לבד, התמודדתי עם תל אביב לבד, עם הכל לבד".

מורן אייזנשטיין, ליאון שניידרובסקי, פרומו (צילום: רונן אקרמן)
"ההצגה הזו זו אני האמיתית". מורן אייזנשטיין וליאון שניידרובסקי | צילום: רונן אקרמן

"סוכן צריך שבאמת יהיה אכפת לו. לא רק למכור אותך לשטות בשביל להרוויח ממך כסף"

-אבל תמיד היה לך איזשהו סוכן שעזר לך, לא?
"היה לי סוכן, אבל לאף אחד לא באמת היה אכפת ממני. איך אני אצא, איך אראה, מה זה יעשה לי. עשיתי כל מיני דברים שהיו בלי יד מכוונת. סוכן צריך שבאמת יהיה אכפת לו, ולא רק למכור אותך לאיזה שטות בשביל להרוויח ממך כסף. אתה מצפה שהוא יהיה סוג של מדריך רוחני, שיגיד למשל שאני עושה לעצמי חשיפת יתר וצריך להרגיע. מבחינתי כל עוד הייתי בעיתון זה היה סבבה, התלהבתי. עד שיום אחד זה פשוט מתפוצץ בפרצוף וקיבלתי כאפה רצינית ממש".

מורן אייזנשטיין חתונה (צילום: אלעד דיין)
"הכי בעולם אני רוצה ילדים". מורן אייזנשטיין בחתונה עם ינאי רטפן | צילום: אלעד דיין

-מתי זה קרה?
"בתקופה שהיו לי המון הצעות עבודה ובשיא תהילתי הציעו לי סדרה ולא יכולתי. הרגשתי עם עצמי שמה שיש לי למכור זה רק חיצוניות ובלונד וחארטה. ידעתי שיש בי הרבה מעבר, אבל לעולם לא יידעו את זה אם אני אמשיך לצאת לכל אירוע והשקה. התעשייה הזו זה משהו שצריך ללמוד אותו. בהתחלה הכל נראה ורוד.

"ואז התחלתי להגיד 'לא' לדברים ולהסתגר, ונעלמתי, ניסיתי להבין מי אני באמת ולאן הלכתי לאיבוד בתוך עצמי. ולא רצו אותי כמו שקיוויתי שיקרה. ואז, מהמקום של השקט יכולתי ליצור תוכן בעצמי, מהנשמה, בלי קשר לחיצוניות, וזו המתנה הכי גדולה שקיבלתי, שגיליתי מי אני, שיש לי יכולות, לפני כן הכל היה רדוד".

"מכרתי בחינם את הגוף והנשמה. אם הייתי מרוויחה מיליון דולר זה היה שווה"

-ההחלטה להוציא את שתלי הסיליקון שהיו לך בחזה גם היתה חלק מהסיפור הזה?
"כמובן, זה היה חלק מהתהליך, אבל אני מעדיפה לא להיכנס לזה, נראה לי לא נכון. זה היה הכל ביחד. רציתי לחזור למורן שאני הכרתי, שהייתי פעם, בלי כל התוספות, נקייה ואמיתית, וזה קורה וזה קרה וזה יוצא היום החוצה. אני עדיין אוהבת לקנות בגדים וללכת למספרה, אבל לא מתעסקת במראה החיצוני כמו פעם.

"כבר לא מדבר אלי להצטלם לשער של עיתון עם בגד ים. וזה לא חו"ל שאתה מרוויח כמה מיליונים על שער. לקח לי זמן להבין שמכרתי את הגוף שלי בחינם. הצטלמתי בצורה פרובוקטיבית ובעצם מכרתי את עצמי בחינם ואין סיבה לעשות את זה בארץ. אם הייתי מרוויחה מיליון דולר על שער עם בגד ים זה היה שווה את זה, אבל ככה זה לא שווה את זה. לא שווה לי לחשוף את הגוף והנשמה שלי תמורת כלום, וזה מה שהתפוצץ עלי".

-אז בעצם השיר הזה מספר את הסיפור של החיים שלך.
"יש בזה הרבה, במה שאתה אומר".

-מה הדבר שאת הכי רוצה בעולם?
"ילדים. אין דבר שאני רוצה בעולם יותר מילדים. זו המתנה הכי יפה ואלוהית שאפשר לבקש. ברור שזה נמצא ברשימה שלי של דברים שאני רוצה לעשות, זה חלק מהעניין. אני לא רואה את עצמי בעולם הזה בלי ילדים. וזה לא יבוא על חשבון הקריירה, ומבחינתי זה בכלל לא אישיו. משפחה מביאה קריירה, לא ההפך, ואני לא מפחדת מזה".

>> גיא זו-ארץ: "כשאני שר - ההרגשה עילאית"