הזמר והיוצר יונתן רזאל הוא בן למשפחה מוזיקלית - אחיו הצעירים ממנו הם הזמר אהרון רזאל, המתופף יהודה רזאל, שכיום הוא רב, והזמרת ריקה. אלבום הבכורה שלו, "סך הכל", הגיע למעמד "אלבום זהב" ונמכר במלמעלה מ-30 אלף עותקים. בהמשך פרסם גרסה מחודשת לשיר "והיא שעמדה", אותה הלחין ועיבד, וביצע בדואט ביחד עם הזמר החסידי יעקב שוואקי. הגרסה זכה להצלחה גדולה.

כעת מוציא רזאל אלבום שני, "בין הצלילים", שהפיק אביתר בנאי, הכולל כמה להיטי רדיו, כמו "הגעגוע", "קטונתי" ושיר הנושא "בין הצלילים". כמן כולל האלבום את השיר היפה "שומר אמונים". נדמה שביצירתו מצליח רזאל לגשר על הפערים שבין חילונים, דתיים וחרדים, והוא אחד הזמרים הדתיים שהפכו ליקיריי התחנות ה"חילוניות" ובראשן גלגלצ.

אולם לא רבים יודעים שרזאל הוא לא רק זמר אלא גם אברך. בבוקר הוא לומד בישיבה (שהוא מכנה "כוילל") עם חבריו האברכים ובערב הוא אב ובעל משפחה. רוב חבריו האברכים לא יודעים על העולם המקביל שבו שיריו הם להיטים אצל החילונים.

רזאל חזר בתשובה כילד יחד עם הוריו, כשגם הוא וגם הם מתגוררים בשכונת נחלאות בירושלים. "הייתי ילד מאוד רוחני", הוא נזכר, "זה התחיל אצלי כבר אז". בית הכנסת הראשון שבו התגורר היה בית הכנסת של הפרסים שליד הבית. את המפתח הוא לוקח מהשכנה מזל. "פה יש באמת שכינה", הוא אומר, "זה מקום קטן בתוך סמטה אבל יש לו הרבה כוח", הוא אומר ומדגים שיר-תפילה.

"המקצוע שלי הוא אברך, תורתי אומנותי", אומר רזאל בחיוך. "לימוד תורה זה משהו שקשה לקלוט אותו למי שלא חווה אותו. זה המגע הכי קרוב שיש לך לאלוהים בעולם הזה. אני מנסה לשלב בין התורה, המשפחה - כלומר החיים באדם יהודי, לבין החיים כיוצר. הלכתי ללמוד בבית הספר התיכון שליד האקדמיה למוזיקה, הייתי הדתי היחיד בכל בית הספר שהוא רחוק מדת. הניסיון שלי לאחד את הדברים האלה, שעלה לי בהצלחה ובסבל, עיצב את מי שאני".

הוא שירת בלהקה צבאית ולמד מוזיקה קלאסית באקדמיה, ממשיך לשלב בין העולם הדתי לחילוני, ובין מוזיקה קלאסית לקלה. בעצת רבנים לא זנח את המוזיקה אלא הביא אותה לעולם שלו. "אפשר לקחת את החיים המורכבים שלנו, ולעשות מהם מנגינה, לעשות מזה שיר", הוא אומר.

ביום העצמאות לפני כשנה וחצי עמד רזאל עם בתו רבקי בת ה-4 על גג ביתו לצפות בזיקורים. לפתע היא נפלה מהגג ונפצעה קשה מאוד. שבועות שכבה מחוסרת הכרה. אחרי שיקום ארוך היום היא ילדה ככל הילדות. "כאילו לך את הנשמה והעדימו אותך בום' מול החיים עצמם, זהו, אתה יכול להתייסר, לחשוב.. אלוהים כאילו פנה אלי ישירות ואמר לי כאילו 'יונתן...', וזה עניינים ביני לבין השם ואשתי גם. טלטלו אותי, למדתי מה זה לקוות, מה זה להתפלל, מה זה לבכות, שוב, זה עדיין כואב מאוד".

מתוך הכאב הגדול נוצר שיר הודיה עם המילים "אשירה לה'", שיונתן מבצע באלבום יחד עם אחיו, הזמר אהרון רזאל. "אהרון התפלל עד חמש בבוקר והשאיר לי פתק על המיטה: 'האם הכנת את עצמך לנס שהשם הולך לעשות לך היום?', זה אחד הימים הכי קשים שהיו, אני זוכר את היום הזה כנקודת מפנה. אמרתי מעכשיו אני מצפה לטוב. לפעמים צריך אח או אב או אמא יתנו לך את הכתף הזאת".