מורטון הארקט כבר בן 50, אבל למעריצות שלו זה לא אכפת. הכוכב והסולן של להקת הפופ האייטיזית הנורבגית "א-הא" איחד את החברים, שמוציאים יחד אלבום תשיעי במספר בשם "Foot of the Mountain", בעקבותיו ייצאו בסתיו הקרוב לסיבוב הופעות.

אז זה הסתיים ב-36 מיליון תקליטים שנמכרו ברחבי העולם ומעל ל-500 קונצרטים, שהגדול מביניהם, מול 200 אלף איש, נחשב אז לשיא עולמי.

ומה עוד זוכרים מ"א-הא"? 25 שנה חלפו מאז הקליפ המדהים ל"Take on me", ששילב צילום עם אנימציה וסיפר את סיפור אהבתם של אישה אמיתית וכוכב קומיקס אותו גילם הארקט בקליפ. "זה היה אז בזבוז כספים מטורף, לצלם אופנועים ואחר כך לצייר אותם למגזין שהופיע בקליפ", אומר היום חבר הלהקה מייגן פורהילמן.

אבל ל"א-הא" היו עוד להיטים כמו "The sun always shines on TV", שזכה לאחרונה לתחייה מחודשת בזכות הסרט ההוליוודי המצליח "נער החידות ממומבאיי". פעם הם הטריפו את כל מי שאהב אז פופ נקי מאירופה, או כמו שכינו אותו אז יורו-פופ (ואפילו טראש-פופ).

היום חברי "א-הא" מופיעים בקניון בלונדון, חותמים על הדיסק החדש ומתכננים את סיבוב הקאמבק העולמי "א-הא 2010", בדיוק 25 שנה אחרי הפריצה הגדולה. נו, נראה איזה מפיק ישראלי יביא אותם לארץ.