מילים ולחן: אלון עדר בימוי: רוני קידר צילום: זיו ברקוביץ'

כמעט שנה עברה מאז שהאלבום האחרון של אלון עדר ולהקה יצא, "סיכום החיים עד עכשיו". עם האלבום הזה הם זכו לחשיפה רחבה, בעיקר עם "קצת אהבה לא תזיק", ולהגיע לקהלים חדשים - אפילו ביפן. ואולם קצב היצירה של אלון עדר ממשיך לסחרר: היום הוא מספר שהאלבום הבא של הלהקה ייצא בעתיד הנראה לעין, אך רגע לפני הוא רוצה לחשוף אותנו ל-17 שירים חדשים. הכירו את "קסיו זעם", פרויקט הסולו הבא של עדר. 

"כוח כוח כוח" הוא השיר הראשון שנחשף מהאלבום, וצריך קצת יותר מ-2:51 דקות כדי להבין מה קורה שם. על מה הוא מדבר? "הראייה הצרה והחד מימדית שמבטלת שיחה עם כל מה ששונה ממך. אני מסתכל מהצד ומחפש עם מי לדבר". בקליפ תמצאו שתי בנות היפראקטיביות בעיצומה של סערת רגשות, ואת אלון עדר עירום מאחורי גיטרת קסיו. "אני יכול להגיד בלב שלם שבאלבום הזה אני חשוף ממש על הגבול המביך", הוא מודה, "אבל מאוד מעניין אותי לדבר אמנות ממקום של כנות מוגזמת".

אלון עדר (צילום: זיו ברקוביץ',  יחסי ציבור )
"אני לא מתקלח, אני לא מסתפר, אני לא מתקלח, אני לא מסתדר". אלון עדר ב"כוח כוח כוח" | צילום: זיו ברקוביץ', יחסי ציבור

"קסיו זעם" מורכב אך ורק מגיטרות ומקלדות קסיו שיצאו במהלך האייטיז, ולפי השיר החדש גם יישמע בהתאם - עם לא מעט טוויסטים. לפני שלוש שנים עדר הוציא אי.פי בשם "קסיו מטונף", והאלבום החדש הוא המשך לפרק הזה ביצירתו, אלא שהפעם הוא זועם. על מה? "יש המון סיבות לכעוס היום בישראל, כיסיתי די הרבה מהן באלבום החדש. כועס על כל מה שאפשר".

גם מי שמכיר לעומק את יצירתו של עדר יופתע מהחומרים החדשים. "השירים והקליפים באלבום נעים בין מיינסטרים להזיה מוחלטת - כמוני", הוא מספר, "הגישה באלבום הזה היתה לכתוב ולהקליט בספונטניות בדיוק מה שבא. אני שומע הרבה מק דמרקו, טיילר, דה קריאייטר ומאיר אריאל וזה מה שיוצא. הכוונה היא לזלוג לכל כיוון מוזיקלי שמרגיש לי". 16 השירים הנוספים באלבום ילוו גם הם בקליפים (קצת כמו ביונסה), שיצרו אמנים שונים. "החוק היחיד היה וואן שוט, בלי עריכה". וכנראה ש'בלי עריכה' ובלי פילטרים או מסננות הוא הכיוון הכללי שאלון עדר הולך בו בימים אלו. מה עוד עתיד להתגלות? נישאר סקרנים.