אין תמונה
"אני מסוגלת להעביר אינטימיות גם במקומות גדולים"

"הסיכוי שאפתח קופה בקיסריה קיים", אומרת גלי עטרי, שהחלה בימים אלה חזרות למופע חדש, בעקבות אלבומה המצליח "בין האש ובין המים". "המופע דלי יתחיל לרוץ בחורף, ואם לקראת הקיץ נראה שההיענות מצדיקה אין לי התנגדות לפתוח קופה בקיסריה. המופע ביסודו הוא אינטימי, אבל אני מסוגלת להעביר אינטימיות גם במקומות גדולים. "כבר לפני שנים שברתי את הסטיגמה של מישהי שלא מצליחה להביא קהל להופעות. עכשיו, כשאני עובדת על מופע חדש, אני לא חוששת מהאפשרות שלא ירצו לראות ולשמוע אותי".

עם מכירות של יותר מ 10,000 עותקים בחודש וחצי, ואחרי שהמופע "חבק אותי לאט" רץ 200 פעם ברחבי הארץ, יש לעטרי סיבות טובות לאופטימיות. גם העובדה שהאלבום זוכה לקונצנזוס מצד המבקרים, המתארים אותו כטוב ביותר שלה בעשור האחרון, תורמת לתחושות הטובות שלה.

את הניהול המוזיקלי של המופע הפקידה עטרי בידי עמוס בן דוד, שהפיק גם את האלבום. הרכב המלווים כולל את עמית הראל בפסנתר, אלי בן שושן בתופים, גיל לואיס בגיטרות, נועם בורג בגיטרות, בנצי גפני בבס ושירן כהן בקולות. "לא היו לי היסוסים בבחירה של עמוס בן דוד", אומרת עטרי, "כמו שהייתה לי הרגשה טובה לגביו באולפן. ההבדל הוא שבמופע הוא יעבד מחדש שירים ישנים שלי, שהרבה זמן ציפיתי להזדמנות לתת להם צבע שונה ומרענן. לעניין את עצמי מחדש כשאני מבצעת שירים שמלווים אותי שנים כמו 'דרך ארוכה' או 'הכל עומד במקום'. לכישרון של עמוס התוודיתי לראשונה ב'כוכב נולד', שם הצליח לאזן בשלמות את השמירה על רוח השירים המקורית והברקות שהפכו את הגרסאות החדשות למפתיעות וחדשניות בלי להפוך אותן על פיהן".

-אז את מעוניינת לחדש או ללכת על בטוח?
"אני נשארת גלי עטרי. לא מנסה להמציא את הגלגל, רק להפתיע מדי פעם בלי להפוך הרים וגבעות. לנסות משהו שונה לגמרי זה אתגר קשה, אני יודעת. לפני שנים צפיתי בסרט 'מלך הקומדיה', בו השתתף ג'רי לואיס שהיה קומיקאי שגדלתי עליו. שם הוא עשה תפקיד דרמטי לגמרי, ואני זוכרת שכמה שהוא שיחק נפלא לא יכולתי להשלים עם זה שהוא לא מצחיק אותי".

גלי עטרי באלבום חדש - מוקדש לשוש44822 (תמונת AVI: וידאו אין צלם, המהדורה המרכזית)
"באתי לאן.אמ.סי וביקשתי לגנוז הכל ולהתחיל מחדש עם סגיב כהן" | תמונת AVI: וידאו אין צלם, המהדורה המרכזית

כזכור, את כל שירי "בין האש ובין המים" כתב והלחין סגיב כהן, זמר ויוצר בתחילת דרכו, שהכיר את עטרי בתיווכה של אחותה שוש עטרי ז"ל, שנפטרה לפני כמה חודשים כשהקלטות האלבום היו בעיצומן. "הייתי בתהליך מתקדם של איסוף חומרים לאלבום חדש, אבל שוש התעקשה שאני חייבת לפגוש את סגיב", משחזרת עטרי, "זה היה צעד לא שגרתי, בלשון המעטה, לבוא לחברת התקליטים ולהגיד: 'אני רוצה לגנוז כל מה שאספנו עד עכשיו ולהתחיל מחדש רק עם שירים של בחור בשם סגיב כהן', אבל הם קיבלו את זה. עמוס בן דוד התאהב בחומרים של סגיב משמיעה ראשונה. כיום, עם הביקורות המפרגנות וההצלחה במכירות, כבר ברור שזה היה צעד נכון".

-הופתעת?
"אם הייתי חושבת שזה לא יצליח, לא הייתי מהמרת על סגיב. ידעתי שאני מתחברת טוטאלית למילים והלחנים שלו. עוד לפני הפנייה לחברת 'NMC יונייטד' עשינו סקיצות יחד, כי רציתי לשמוע את השירים בביצוע שלי, וזה היה מושלם כבר אז. כבר קרה לי לא פעם שקיבלתי שירים נפלאים מיוצרים, אבל כשניסיתי לבצע אותם משהו לא ישב נכון. עם סגיב הכל התאים. כאשר אמן מבצע מרגיש כל כך מחובר לשירים אין סיבה שגם קהל לא יתחבר לזה".

שוש עטרי ז"ל (יח``צ: יוני המנחם)
"קשה לי עם הידיעה שהחורף הקרוב יהיה הראשון שאעבור בלי שוש" | יח``צ: יוני המנחם

-אחותך, שוש עטרי, לא זכתה לחזות בהצלחת ה"שידוך" שלה כשם שלא תזכה לצפות במופע. עד כמה ההתמודדות עם חסרונה עדיין קשה עלייך?
"לא הייתי רוצה שכל ראיון שלי יהפוך להספד. בסופו של דבר אני שרה, עובדת, הקריירה שלי נמשכת. על שוש אני יכולה לדבר ימים שלמים, אבל האבל עליה הוא פרטי שלי, בעוד המוזיקה היא בסופו של דבר זו המגיעה לקהל הרחב. אין קשר בין הדברים. שוש אכן לא זכתה לשמוע את האלבום, רק כמה סקיצות. מובן מאליו שקשה לי עם זה. קשה לי גם עם החורף המתקרב, והידיעה שהוא יהיה הראשון שאעבור בלעדיה".

-מאז הסדרה "משפחת עזאני" לא ניסית כוחך במשחק. יש סיכוי שתחזרי למסך?
"אני תמיד פתוחה להצעות, אבל לא ארדוף אחרי מלהקים שיתנו לי הזדמנות ולא ארוץ בין אודישנים. אם יפנו אלי בהצעה שתדליק אותי, אשמח לשתף פעולה".

מופע הבכורה של "בין האש ובין המים" יתקיים במועדון "צוותא" בתל אביב ב 20 בנובמבר.