להקת "הדג נחש" שבה מסיבוב הופעות בארצות הברית, קנדה ובפעם הראשונה גם במקסיקו, בפני קהלים מעורבים של ישראלים, יהודים ואמריקניים, שמכירים את הלהקה ושיריה מהסרט "אל תשחק עם הזוהן" ומשחק המחשב "סימס".

את המסע תיעדו חברי הלהקה במעין "טריילר" בסגנון סרט קולנוע, שמציג אותם בדרכים. בנוסף, ערך אתר מקסיקני קטע וידיאו שתיעד את הופעתם בגוודלחרה.

"זה סיבוב ההופעות ה-18 במספר שלנו באמריקה", אומר יאיא כהן-אהרונוב, בסיסט "הדג נחש" ואמן בפני עצמו ("קאובוי של שושנים"). "היה אינטנסיבי ביותר. בטווח של חמישה ימים הופענו בקלגרי-קנדה, לוס אנג'לס, וושינגטון דיסי ופילדפיה, עם לוז מתוכנן בקפידה ושעות שינה מועטות, כשכל עיכוב קטן בטיסה מעלה את מפלס הלחץ של מנהלי הטור".

-למשל?
"להופעה בוושינגטון במועדון ה "9:30", שלפי מה שנאמר לנו נבחר למועדון ההופעות הטוב בארה"ב, הגענו ישירות משדה התעופה, כחצי שעה לפני שהקהל אמור להיכנס, ועבודת הכנת הבמה והבאלאנס צומצמה מארבע שעות לחצי שעה ,הלחץ היה לא קטן. אבל ההופעות היו מהנות ביותר".

הדג נחש בגוודלחרה

-מה היה רגע השיא?
"גולת הכותרת של הסיבוב הזה היתה מקסיקו. הגענו לגוודלחרה אחרי יום ארוך של שתי טיסות מפילדפיה וקבלת הפנים הייתה חמה ולבבית. הופענו בפסטיבל שהוא בעצם יריד הספרים השני בגודלו בעולם, שהשנה התמקד בספרות ואומנות מישראל. בלובי של המלון אתה פוגש פתאום את גילה אלמגור או אתגר קרת. ההופעה התקיימה במתחם גדול מול כחמשת אלפים איש, שרובם לא הכירו אותנו ממש".

-ואיך היה?
"ההופעה הייתה חזקה ומרגשת. אחריה יצאנו לפגוש את הקהל המקומי, שהתרגש מאוד מהמוזיקה. תמיד מדהים מחדש עד כמה שלמרות שלא מבינים מילה ממה שאנחנו שרים - המסר עובר והאנרגיה מנצחת ומצליחה איכשהו לחצות את האוקיינוס שבינינו".

"משם המשכנו למקסיקו סיטי שזה עיר ענקית של 25 מיליון תושבים. היא באמת מרשימה ומגניבה, ממה שהספקנו לראות. מסתבר שיש שם לא מעט מאוהדי 'הדג נחש' וגם אחלה להקות מריאצי'. בשילוב עם הטקילה המשובחת
נשאר לנו טעם של עוד".

*הדג נחש יופיעו ב: 20.12 זאפה הרצליה מופע צהריים, 27.12 בארבי תל אביב, 28.12 אלפנט קריית חיים.