אין תמונה
לא מופתע ממחמאות. רנד

השחקן, הזמר והיוצר שולי רנד משיק השבוע מופע, המבוסס על שירי אלבום הבכורה המצליח שלו 'נקודה טובה', שנמכר בחצי השנה שחלפה מאז צאתו ביותר מ-30 אלף עותקים. אחרי כמה הופעות הרצה מוצלחות יקיים ביום שלישי הקרוב (9/9) ב-21:00 בערב הופעה חגיגית במועדון צוותא בתל אביב, בה יתארח אהוד בנאי. אסף אמדורסקי ינגן בקלידים וינהל מוזיקלית את המופע. 

"אני מודה שהצלחת האלבום במכירות הייתה הפתעה לטובה", אומר רנד, "אבל לא התגובות להן הוא זכה. כבר במהלך ההקלטות זכו לא מעט אנשים, חילונים ודתיים, להאזין לשירים בהתהוות. היה ברור שהחומרים האלה מדברים לכולם".

-זה איחוד הלבבות שאתה מקווה לשחזר במופע?
"ניסיון העבר שלי בהצגות שהעליתי אחרי שחזרתי בתשובה הוכיח שכאשר קהל מגוון, חילונים ודתיים, יושבים יחד באותו אולם משך שעה וחצי ומביטים באותה במה, אין להם זמן להתווכח ביניהם. אז כן, אני מאמין ומקווה שזה מה שיקרה. שאותו קהל יעד מגוון שרכש את הדיסק יגיע גם להופעות".

בשטף האלבומים העבריים שראו אור בשנה החולפת וחרטו על דגלם האמנותי את קונספט החיבור לאל-עליון ומסורת היהדות, היה האלבום 'נקודה טובה' היהלום שבכתר. אולי העובדה שרנד הוא מזה שנים חוזר בתשובה, והטקסטים פרי עטו חושפים לא מעט משברי אמונה בדרך אל ההארה, כמו למשל 'אייכה' המופתי, אחד מלהיטי הרדיו המפתיעים של השנה, יצרה אמינות וכנות שהיה קשה לעמוד בפניהם.

אולי זו ההפקה המוזיקלית המשובחת של שמוליק דניאל והעזרה מחברים כמו אסף אמדורסקי, קרני פוסטל, גדי סרי ואחרים. ואולי העובדה ש'נקודה טובה' הוא בפשטות אוסף שירים מצוינים בעידן בו רוב האלבומים מתקשים להתרומם מעבר לשניים-שלושה סינגלים מוצלחים לרדיו, במקרה הטוב.

"אני מאמין שבלב כל יהודי יש דו-שיח עם נושא האמונה, גם אם בסופו של דבר הוא מחליט לא לאמץ אותה", אומר רנד. "בסך הכל אנחנו עם שסוחב היסטוריה רבת שנים, ויש דברים הטבועים בנו. אני מאמין, וזה בא לידי ביטוי גם בעבודות שלי כשחקן בקולנוע ובתיאטרון, שכאשר באים לקהל מנקודת מוצא שאינה מטיפה או מתנשאת ופשוט נותנים להם אדם שמספר על החיים שלו, כולם מתחברים. מחרדים וחובשי כיפות סרוגות ועד חילונים גמורים".

-אתה כבר מתכנן את האלבום הבא?
"אני מקווה, בשלב ראשון, להשלים את העבודה על סרט חדש, שאני מתכנן כבר הרבה זמן. העיסוק השוטף במוזיקה עיכב אותו, ועכשיו אני מתכונן לצילומים וזה הפרויקט שיגזול כנראה את רוב זמני בתקופה הקרובה. אבל יש אלוהים בשמיים, ובסופו של דבר הוא זה שמנהל את העניינים. הוא יחליט מה יקרה".