רד הוט צ'ילי פפרז ווכטר
רפרטואר של 70 שירים. אנתוני קידיס, רד הוט צ'ילי פפרס

בינואר הקרוב ימלאו 30 שנה להופעה הראשונה של הרד הוט צ'ילי פפרס (אז תחת השם "דה פלואו") בהרכבה המקורי, וכך יוצא שרגע לפני התאריך העגול הזה וכמה חודשים אחרי שנכנסו להיכל התהילה של הרוק נזכה ביום שני הקרוב סוף סוף לראות בפעם הראשונה בישראל את הלהקה האהובה הזאת.

>> עשר תחנות בקריירה של הרד הוט צ'ילי פפרס - כתבת ענק
>> כך תיראה ההופעה של הצ'ילי פפרס: החווייה מפסטיבל "רוק וורכטר"
>> הצ'ילי פפרס ינחתו בארץ עם המשפחות ויישארו לכמה ימים

>> פלי ואנתוני קידיס במסר למעריצים בישראל: "זוכרים את הלל סלובק"
>> הצ'ילי פפרס נכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול

>> 20 שנה לאלבום "Blood Sugar Sex Magik"

להופעה של הרד הוט צ'ילי פפרס בפארק הירקון צפויים להגיע כמעט 50 אלף מעריצים. היום קיימה ההפקה סיור אל הבמה שכבר מוקמת ואל אחורי הקלעים של המתחם בו יתארחו חברי הלהקה לפני ההופעה ואחריה.

אז הבמה בפארק הירקון כבר עומדת, ביום חמישי (היום) הם מופיעים בביירות, בשבת באינסטנבול וביום שני בתל אביב. למי שיתהה במהלך ההופעה איך זה שדווקא הרכש החדש והצעיר, ג'וש קלינגהופר, יושב רוב הזמן, נספר שלפני שבועיים הוא שבר את רגלו במהלך הופעה באוקלנד וכבר ערב אחרי הוא חזר להופיע ומנע מאיתנו עוד ביטול כואב. לא כל מוזיקאי היה עושה את זה, וכל הכבוד לו.

הרד הוט צ'ילי פפרס נוהגת גם להקליט את כל הופעותיה בסיבוב הנוכחי ולמכור MP3 מההופעות כמזכרת למעריצים, כך שאם לא יהיו הפתעות בגזרה הזאת כולנו נוכל להתענג על הקלטה רשמית של הפפרס מתל אביב למזכרת. בתקווה שיהיה לכולנו ערב בלתי נשכח.

מה ינגנו הרד הוט צ'ילי פפרס בהופעה בישראל

קשה כמובן לחזות לגמרי מה הצ'ילי פפרס הולכים לנגן בפארק הירקון כי יש להם רפרטואר ענק והם מנגנים מתוכו באופן פעיל וברוטציה לפחות כ- 70 שירים שונים, אבל מהתעמקות בסט ליסטים שלהם מהסיבוב הנוכחי  עדיין יש כמה שירים די בטוחים שחוזרים בכל הופעה וכמות להיטים מטורפת שתספק את הקהל הישראלי.

הלהיטים הבטוחים בהופעה

ברשימת השירים שבטוח שהפפרס ינגנו בהופעה מופיעים חמשת להיטיה הגדולים ביותר ושלושת הסינגלים מהאלבום החדש  "I'm with you". שלא תופס מקום רחב במופע (ביקורת על האלבום).

Give It Away

שיר הפריצה הגדול של הפפרז. בספטמבר 1991 יצא הקליפ המבריק הזה ושרף את MTV כסינגל הראשון מאלבום המופת שהפיק להם ריק רובין Blood Sugar Sex Magik. השיר הזה צפוי לחתום את ההופעה הראשונה של הפפרס בישראל.

Under The Bridge

הלהיט הגדול ביותר של הלהקה והשיר שביסס את מעמדה כאחת מלהקות הרוק הגדולות בהיסטוריה שכמו כל להקת רוק בסוף הכל נקבע לפי בלדה. עוד קלישאת רוק שקשורה בשיר הזה היא חוסר הבטחון של אנתוני קידיס בהבאת הטקסט האישי והיפה שלו ללהקה וההתעקשות של ריק רובין שהשתלמה לכולם בגדול. לא היה נער מתבגר בניינטיז שלא ניסה ללמוד על הגיטרה את הפתיח הגאוני של פרושאינטה.

Californication

הלהיט הגדול היותר של הפפרס בעשור הקודם ושיר הנושא של אלבום הקאמבק של ג'ון פרושיאנטה ללהקה מ-1999.

By the Way

Can't Stop

The Adventures of Dance Maggie

Monarchy of Roses

Look Around

שירים ברוטציה גבוהה בסיבוב הנוכחי

ברשימה הזאת מופיעים שלל להיטים של הרד הוט צ'ילי פפרס בעיקר מתקופת האלבום "Blood Sugar Sex Magik" והלאה. אלה שירים שיש סיכוי גבוה שינוגנו, אבל לא במאת האחוזים. הלהקה ממעטת לנגן שירים מאלבומיה המוקדמים יותר.

Higher Ground

השיר היחידי שמופיע בתדירות גבוהה מהאלבומים המוקדמים הוא הקאבר ל-"Higher Ground" של סטיבי וונדר מהאלבום "Mother's Milk" שיצא ב-89' והיה האלבום הראשון להרכב המיתולוגי של הלהקה עם ג'ון פרושיאנטה וצ'אד סמית'.

Dani California

Sir Psycho Sexy

Suck My Kiss

Around The World>

Otherside

Scar Tissue

Throw Away Your Television

Ethiopia

Factory of Faith

השירים שעם קצת מזל יעשו לנו את ההופעה

כאמור חברי הפפרס יודעים לנגן בשליפה כ-70 שירים מהרפטואר שלהם ואיתם הם מגוונים את ההופעות, כולל קאבר חדש ומוצלח ל "Everybody Knows This IS Nowhere" של ניל יאנג. כך שיש סבירות יפה שעם קצת מזל אחד מהשירים הבאים יבוצע בתל אביב וזה כנראה יהיה רגע השיא במופע. בחירה אישית לגמרי.

Me & My Friends

השיר לקוח מתוך אלבומם השלישי של הצ'ילי פפרס "The Uplift Mofo Party Plan" שיצא ב-1987, האלבום האחרון שלהם עם הלל סלובק. מדובר באחר השירים היחידים מהתקופה המוקדמת של הפפרס ששרדו והצליחו להכנס להופעות הלהקה בשנות ה-90' ועד היום.

למרות שזה האלבום השלישי של הלהקה הוא בעצם האלבום היחיד שמאגד בתוכו את ארבעת חברי ההרכב המייסד של הלהקה - אנתוני קידיס, פלי , הלל סלובק בגיטרה וג'ק איירונס בתופים. בגלל שהשיר כולל גם אזכור של הלל סלובך בתוק המילים יש סיכוי גדול שהם ינגנו אותו כמחווה להלל בהופעה בפארק הירקון.

עוד פרט מעניין לגבי הלאבום הזה - חברי הלהקה פיטרו את אנתוני קידיס באמצע העבודה על האלבום בגלל בעיות הסמים שלו ואפילו עשו אודישנים לסולנים מחליפים, אבל אחרי חודש קידיס התנקה לתקופה קצרה (מאוד) והם קראו לו בחזרה כשהם מבינים שהוא בלתי ניתן להחלפה.

Soul to Squeeze

I Could Have Lied

Breaking the Girl

Everybody Knows This IS Nowhere

השירים שאין סיכוי שיבוצעו, וחבל

כדי להעכיר את האווירה חשוב לציין שיש כמה שירים מהיפים ביותר שנכתבו אי פעם, שהפפרס פשוט מסרבים לבצע במשך שנים, וחבל. אז נזכיר שלושה מהם. דווקא.

בשנת 1995 הוציאה הלהקה את האלבום "One Hot Minute" עם דייב נאברו מג'יינ'ס אדיקשן כגיטריסט. נאברו המלך לקח את הלהקה לכיוונים מכוסחים ופסיכדליים יותר ויחד איתו נוצרו שירים נפלאים כמו Transcending " "Aeroplane", "My Friends" ו-"Warped". כשהגיטריסט ג'ון פרושיאנטה חזר ללהקה ב-98' והחליף שוב את דייב נבארו, בחרו חברי הצ'ילי פפרס שלא לנגן את השירים מהאלבום "One Hot Minute" בסיבוב שליווה את האלבום הבא "Californication". דווקא בסיבוב הנוכחי עם הגיטריסט החדש יחסית ג'וש קלינגהופר התעוררה תקווה שאולי הוא יחזיר את השירים מתקופת נבארו להופעות, אך לצערנו זה לא קרה עדיין.

Knock Me Down

מלבד מהשירים שנוצרו עם נאברו, הפפרס ממעטים כיום לנגן גם שירים מאלבומיהם המוקדמים, אבל יש שיר אחד שהלהקה משום מה מתכחשת לו כבר משנות התשעים המוקדמות וזהו "Knock Me Down", אחד השיירם המלודיים והטובים שלהם. זהו שיר זכרון להלל סלובק שהיה הסינגל שהוביל את האלבום "Mother's Milk" מ-89' ושרים אותו ביחד קידיס ופרושיאנטה. השיר מדבר, לפי קידיס, על לתת לחברים שלך לדעת שאתה צריך את עזרתם והרצון לקבל מהם עזרה כשאתה צריך אותה.

Warped


My Friends