אתי קסטרו (צילום: רונן אקרמן)
"הטעות הגדולה היא להישאר יחד לטובת הילדים ומי שמסביב. זה טוב גם לי וגם לשבי". אתי קסטרו | צילום: רונן אקרמן

לפני כעשור שנים פרצה אתי קסטרו לחיינו כחברה בחמישיית הבנות "חמסה", שהתפרסמה בלהיט "אתה חייב למות עלי". כבר אז היא היתה חברתו של הסטנדאפיסט שבי זרעיה, שאז עוד כיכב בתוכנית הבידור של דודו טופז וכיום עורך את "חי בלה לה לנד". השניים התחתנו והולידו את נועה, כיום בת ארבע וחצי.

אלא שלאחרונה, אחרי שש שנות נישואין, התגרשו קסטרו וזרעיה, והיום מוציאה אתי קסטרו את השיר "מה יגידו" (מילים: עינת הולנדר, לחן, עיבוד והפקה: תמיר קליסקי ואהרון קמיגרוב) שמדבר על החששות שנלווים לגירושין. היא שרה בו: "להפוך את היוצרות, לנהל את הפחד, היום זה סוג אחר של יחד, יודעת שיהיו הרבה קולות סביבי, אך רק קול אחד חשוב וזה הקול שלי".

"אני מתרגשת התרגשות אדירה", אומרת אתי קסטרו. "כאילו אני מקבלת 'תקליט זהב'. הסיבה היא שהשיר הזה הוא הכי אמיתי שיכול להיות, בלי מסכות, ומסמן התחלה חדשה בחיים שלי בהרבה מובנים. לחיות עכשיו, לגדל את הילדה, זה חדש ומפחיד ומלחיץ, אבל אתה לומד לחיות עם זה ומקבלים כוחות להתמודד לבד ולמצוא אהבה חדשה. אני לא מחפשת אהבה, אני זורמת עם החיים. יש לי הרבה מחזרים, אבל אני לא רצה קדימה ומסתכלת על דברים אחרת".

-שבי כבר שמע את השיר?
"כן, נתתי לו לשמוע אותו לפני יומיים והוא פרגן לי, אמר בהצלחה, שזה שיר יפה. האמת היא שלאט לאט אנשים מגלים שנפרדנו - קשה לי בכלל להגיד שהתגרשנו. ידענו לשמור על זה כמו שצריך. היינו פרודים, כבר בערך 8-9 חודשים שאנחנו לא יחד אבל הצלחנו לשמור על זה. התגרשנו בפועל במרץ, אז זה היה הניירת. הצלחנו לשמור בשקט על הפרטיות שלנו, התהליך לא היה קל. שבי הוא בן אדם מקסים, אין לי משהו רע להגיד עליו. הוא אבא לתפארת לנועה. היינו יחד 12 שנה, 6 שנים חברים ו-6 שנים נשואים. זה לא קל, החלטה לא קלה, אבל החלטנו לעשות את זה".

-השיר מדבר על הקושי.
"כן, כי אני בן אדם שמאוד חושש. לא האמנתי על עצמי שאצליח לשיר שיר כזה. גם כל עניין הגירושין מצריך המון משאבים משנינו, לעשות את הצעד הזה. השיר מדבר על מה יגידו כולם מסביב ולצערנו הוא רלוונטי לשליש מהזוגות, שבסוף מתגרשים, לכן הוא ידבר לאנשים רבים לדעתי. לצערי הרב אני רואה הרבה זוגות שנראים לי מושלמים ובסוף אני מקבלת 'בום', הלם ממש, שהם התגרשו, ואני שואלת את עצמי 'איך הם התגרשו? אם זה קרה להם - זה יכול לקרות לכל אחד'. לכן הרבה יזדהו עם השיר - כל אחד שחושש ממה יגידו".

-אנשים חוששים מ"מה יגידו" בעוד תחומים.
"נכון מאוד. מה יגידו על זה שעשיתי קרחת או שהסרתי משקפיים. אני הייתי כזו ומאוד השתניתי. זה לא ביום אחד אתה מחליט להתגרש. אתה עובר תהליך עם עצמך. התייעצתי עם אנשי מקצוע, התחזקתי, החלטנו ללכת עם הלב שלנו בצורה יפה וכרגע ממש לא משנה מה יגידו. עשינו את זה בשביל שנינו. הטעות הגדולה היא להישאר יחד לטובת הילדים ומי שמסביב. זה טוב גם לי וגם לשבי".

אין תמונה
"זה מסר לכל האנשים שמתגרשים, שאפשר לעשות את זה בצורה יפה". שבי זרעיה ואתי קסטרו

-לדעתך גירושין הפכו לאופנתיים?
"בעיני המצב של הגירושין זה מטורף מה שקורה. כל הזמן אני שומעת על עוד זוג שהתגרש. אני מכירה גם אנשים שפוחדים לעשות את הצעד. יש לי חברות כאלה שאני מכירה שמדברות איתי ואמרו 'איזה אומץ, איך אני מקנאת בכם שעשיתם את הצעד הזה'. לכן רוצה שהשיר הזה יהיה מסר לנשים - לכו עם הלב שלכן. לא לפחד ממה יהיה. יהיה טוב, זה בטוח. כבר טוב, באמת שטוב".

-צריך אומץ גם לשיר שיר כזה.
"אני חושפת את עצמי כאן וגאה בעצמי על המהלך הזה, ולא מעניין אותי מה שיגידו. זה החיים שלי ואני לא חייבת לתת דין וחשבון לאף אחד, רק לעצמי. לאנשים תמיד יש מה לומר. הם תמיד יודעים מה יותר טוב בשבילך. אני בסוף בבית, עם הארבעה קירות ובן זוג שיהיה לי. רק אנחנו יודעים את האמת".

-איך היחסים שלך עם שבי כיום?
"בסדר גמור. אנחנו מדברים בינינו. הנה, ביום שישי היתה לבת שלנו מסיבת סיום בגן וגם הוא הגיע. זה מסר לכל האנשים שמתגרשים, שאפשר לעשות את זה בצורה יפה. אני שרה בשיר 'גילינו שאפשר, כשהרעש משתתק לפרק את שנותר מבלי להתפרק', ובאמת זה נכון. הרבה מפרקים בצורה לא יפה".

"אין לי חלום להיות מחר ריטה"

-איך התחברת לתמיר קליסקי?
"הוא אוהב אותי מבחינה קולית ומוכן לעשות לי אלבום שלם. אנחנו מכירים הרבה זמן, ואחרי שנפרדתי משבי היו לנו שיחות ותמיר אמר 'אני רוצה להתחיל לעבוד איתך, נעשה דברים ביחד'. ואמרתי לו שאלך עם האמת שלי".

-האמת היא שנעלמת בשנים האחרונות.
"עד היום עברתי תקופה של הריון והשקעתי מאוד בילדה, הייתי אמא. במקביל הופעתי, אבל הראש שלי היה יותר במשפחתיות, להיות עם הילדה. כשהיא קצת גדלה החלטתי לחזור. אני מאמינה שכל דבר בחיים קורה בזמנו. זה לא שהפסקתי, תמיד עשיתי. בימים אלה אני מופיעה עם קובי אושרת במופע משיריו ועם דוד קריבושי במופע משירי פסטיבלי הזמר ומריצה הצגת ילדים בשם 'צ'קצ'יק חברים', שבקרוב תצא בדי.וי.די".

-את רוצה קריירה כזמרת?
"אני שרה ומשחקת, אני מולטי, עושה גם דיבובים לסדרות כמו 'תותית', 'חבורת החצר' ו'מועדון ווינקס'. לא הוצאתי שירים כמה שנים, אבל אני מתפרנסת מהצגות ילדים, אני כל הזמן בעשייה. מאמינה שדלת נסגרת דלת נפתחת".

-אז "מה יגידו" הוא סינגל ראשון מאלבום סולו ראשון?
"כן, אני בהקלטות כרגע, יש עוד כמה שירים על הפרק. אני למדתי עם הזמן שהחיים מאוד דינאמיים. אני לא יודעת מה יהיה מחר, אני אזרום עם החיים. אני לא אגיד לך עכשיו שבעוד חמש שנים אהיה ריטה. אני עושה את מה שאני אוהבת".

"אשמח להשתתף ב'חי בלה לה לנד'"

-אני אשאל שוב: יש לך חלום ושאיפה לקריירה כזמרת? את רוצה?
"בטח שאני רוצה. ושוב - אין לי חלום להיות מחר ריטה. אני נהנית ממה שאני עושה. אם הקהל יאהב את השיר - אשמח להוציא עוד דברים. אני לא אצא עכשיו בהצהרות שאני אהיה הדבר הבא. עברתי את הגיל".

-התחושה היא שאת לא צמאה בטירוף לאהבת הקהל, שאת לא מונעת מאגו.
"נכון, אני לא באה ממקום של אגו. אני בזמן אחר בחיים. היום כל בן אדם שני מוציא סינגל. גם אני אוציא תקליט ואעשה מה שאני אוהבת. אני רוצה להינות ממה שאני עושה, ואם יאהבו אעשה עוד עשרה תקליטים".

-אפרופו "הדבר הבא", יש תוכנית ריאליטי מוזיקלית אחת שיש לי תחושה שכבר לא תשתתפי בה.
"איזו?".

-"חי בלה לה לנד".
"בדיוק ההפך - אני אשמח להיות שם. תהיה לי פרוטקציה ואני אזכה מקום ראשון. אני מפרגנת לשבי, הוא מאוד מצליח ואני מפרגנת לו מכל הלב. ולא מעניין אותי מה יגידו על זה. ממילא אני חושפת את עצמי, אז לא מעניין אותי מה יגידו".

>> סלינה גומז במשא ומתן להופעה בישראל