האיגלז אוף דת' מטאל עברו את אחד הלילות הקשים ביותר בחייהם בשישי האחרון, כשהופעתם במועדון הבטאקלאן בפריז הפכה לטבח המוני של ארגון דאע"ש. זה היה אמור להיות ערב כיפי במיוחד עבור 1,500 המעריצים שבאו לראות את ההופעה הסולד-אאוט של הלהקה מקליפורניה, כפי שיודעים מאות הישראלים שהגיעו לראות את הלהקה בהופעתה בארץ לפני ארבעה חודשים. אך לאחר שמחבלים השתלטו על האולם וירו ללא הבחנה בכל הנוכחים, הערב נחתם עם מעל ל-87 הרוגים (129 בכל פריז), מאות פצועים ומיליוני אבלים ושותפים לכאב מסביב לעולם. 

אך ניסיונות התיקון והצעות הנחמה בעולם המוזיקה זורמות מכל עבר. אחת מהן היא קמפיין מעריצים ששואף להביא את האיגלז אוף דת' מטאל לראש מצעד הסינגלים הבריטי, במחווה ללהקה ולכל אלו שחייהם נהרסו. בניגוד לרוח הבליינית והפארודית שמאפיינת את הלהקה בדרך כלל, הפעם מדובר בקאבר לבלדה הנוגה של דוראן דוראן, "Save a Prayer". 

Save A Prayer...the perfect tune for us all right now. Spend a quid to show your solidarity not only with the band, but...

Posted by Eagles Of Death Metal For No.1 on Saturday, 14 November 2015

בין ההרוגים באותו ערב נורא היה גם חבר צוות של איגלז אוף דת' מטאל, ניק אלכסנדר - בריטי בן 36 שניהל את מכירת המוצרים של הלהקה. מוזיקאים רבים הביעו את תנחומיהם לפריז מוכת האבל, ביניהם גם מדונה שהקדישה להם דקת דומיה בהופעתה וקולדפליי שביצעו את "Imagine" בתקווה לשלום. טיילור סוויפט, הנשיונל, ג'סטין ביבר, קייטי פרי, ג'ארד לטו ועוד עשרות מוזיקאים חלקו את תפילותיהם ואת צערם ברשתות החברתיות. 

הפו פייטרז הודיעו על ביטולו של שארית סיבוב ההופעות האירופאי שנגדע באיבו, מסיבות טכניות ומתוך כאב עמוק על המאורעות. "לאור האלימות חסרת הפשר, סגירת הגבולות והאבל הבינלאומי, אנחנו לא יכולים להמשיך עכשיו. אין דרך אחרת לומר זאת, זה משוגע וזה גרוע". הם היו אמורים להופיע בפריז מחר, 16.11. גם U2 היו אמורים להופיע הערב בפריז, אך ביטלו את הופעתם והצטרפו אל האבלים מחוץ לאולם הבטאקלאן.

It is with profound sadness and heartfelt concern for everyone in Paris that we have been forced to announce the...

Posted by Foo Fighters on Saturday, 14 November 2015

עוד ב-mako מוזיקה: