גלן יוז (צילום: Gettyimages IL, getty images)
הערב בישראל. גלן יוז | צילום: Gettyimages IL, getty images

גלן יוז, שמופיע הערב בישראל, הוא אומן חשוב בסצנת הרוק של 40 השנים האחרונות. בראיון שערכתי איתו לרשת ב' של "קול ישראל" סיפר יוז על הקריירה שלו, שהחלה בלהקת "טרפז" והמשיכה ב-"deep purple". בשנות ה-80' הקליט אלבום משותף עם טוני איומי ובלאק סאבאת' ובשנתיים האחרונות הוא חבר בהרכב "Black Country Communion".

יוז החל את דרכו כאמור בלהקת "Trapeze" בתחילת שנות ה-70'. הם הקליטו מספר אלבומים, והחלו לחלחל אל תוך סצנת הרוק הבריטי והאמריקאי. יוז מספר: "זאת הייתה התקופה הכי יפה בחיים שלי, לפני שהתחלתי לעשות דברים משוגעים, המוזיקה הייתה עיקר. לא התכוונתי לשיר אלא רק לנגן בס או גיטרה, אבל מישהו ביקש ממני שאשיר, ואני מודה על כך עד היום".

יוז סיפר גם שבאחת ההופעות של טרפז נכח מתופף לד זפלין ג'ון בונהם שעלה לנגן עם הלהקה את הקטע "Medusa". ערב זה הוביל לידידות בין יוז לבונהם עד כדי כך שבונהם השמיע ליוז הקלטות של האלבום הרביעי של לד זפלין, כחצי שנה לפני שהאלבום ראה אור באופן מסחרי.

כשהופיעה להקת "טרפז" בארה"ב בא לראות אותם ג'ון לורד קלידן "דיפ פרפל". למחרת איאן פייס הגיע להופעה, וכשחזרה הלהקה לבריטניה גם ריצ'י בלקמור הגיע לראות את "טרפז" על הבמה. "הייתי מאוד תמים אז, חשבתי שהם סתם מתעניינים במוזיקה של הלהקה, לא חשבתי שהם מגיעים כדי לבדוק אפשרות לצרף אותי לדיפ פרפל", אומר יוז. "זמן קצר אחרי ששמעתי שאיאן גילן ורוג'ר גלובר עזבו את די פרפל, הם הציעו לי להצטרף, ושלושה חודשים אחרי זה הצטרף דיוויד קאברדייל.

יחד הקליטה הלהקה את האלבומים "burn וstormbringer", ואז פרש ריצ'י בלקמור והוחלף על ידי הגיטריסט טומי בולין. בשיחה שלנו השווה גלן יוז בין טומי לריצ'י באישיות ובטכניקת נגינת הגיטרה. הם הקליטו את האלבום "come taste the band". אחד השירים היפים באלבום הוא "this time around", אותו הלחין ג'ון לורד למילים של יוז. "למרות שהחלפתי את רוג'ר גלובר כבסיסט החדש של דיפ פרפל, תמיד היינו חברים טובים, רוג'ר גלובר אף הזמין אותי לשיר באלבום הסולו שלו Butterfly ball", משלים יוז את הפאזל.

 

באמצע שנות ה-80' שר גלן יוז באלבום הסולו של גיטריסט בלאק סאבאת' טוני איומי, הוא גם היה שותף בכתיבת השירים. חברת התקליטים התעקשה בגלל סיבות מסחריות ששם האמן המבצע של האלבום יהיה "בלאק סאבאת' מציגה את טוני איומי".

Black Sabbath - No Stranger to Love


קריירת הסולו של גלן יוז מעולם לא הצליחה מאוד באופן מסחרי, הוא התארח במספר אלבומי מחווה, והיו לו הרבה שיתופי פעולה, כמו למשל עם ג'ו לין טרנר וקית' אמרסון. בשנתיים האחרונות הוא חבר בסופר-גרופ, "Black Country Communion", יחד עם ג'ו בונמסה בגיטרה, ג'ייסון בונהם בתופים (בנו של ג'ון בונהם מתופף לד זפלין) והקלידן דרק שריניאר מ"דרים ת'יאטר".

הלהקה הקליטה שני אלבומי אולפן והוציאה דיוידי בהופעה. החומר מזכיר סאונד של להקות הרוק משנות ה-'70 וגם נשמע עדכני. רוב החומר ללהקה נכתב על ידי גלן יוז, שאומר שהוא כותב שונה ללהקה מאשר כשהוא כתב מוזיקה לעצמו.
Black Country Communion- Save me

*גלן יוז בהופעה הערב שני 9 ביולי במשכן לאומניות הבמה בתל אביב.