ירדנה ארזי פרומו (צילום: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון))
"זה לא נוסטלגיה, משמיעים בכל התחנות, זה חוצה חתך רחב של קהלים". ירדנה ארזי על הצלחת "שוב בתמונה 2010 | צילום: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון)

עשרים וחמש שנה זה לא קרה לה. מאז שהיתה זמרת השנה באמצע שנות ה-80' לא הובילה ירדנה ארזי את מצעד ההשמעות השבועי בתחנות הרדיו. והשבוע זה קורה לה שוב, עם "שוב בתמונה 2011", גרסת הדאנס המחודשת שרקח דור דקל ("רוצה בנות") לאחד מלהיטי האייטיז שלה, אותו דקל שגרסת הדאנס שעשה לפני שלוש שנים ל"עוד נגיע" של ארזי סימנה את תחילת הקאמבק הגדול שלה. באייטיז קראו לזה סגירת מעגל.

אפילו הלהיט "מה קורה אחי", מהאלבום "בושם על עורי", שהוציאה ארזי בשנה שעברה והושמע היטב ברדיו, לא שחזר את ההישג מפעם. אבל השבוע יש לאישה היפהפייה הזו את כל הסיבות לחייך. "זה כיף, שמחה שמציפה אותי, כי זה ממש לא מובן מאליו, ומי כמוני יודע. עבדנו על השיר הזה בערך שלושה חודשים, דור דקל, גברי מזור, אורן בר-אל ואני, עד שהגענו לפיצוח הנכון שלו. זה לא פשוט, אתה יודע, זה ריסקי לגמרי, כמו כל יצירה.

ירדנה ארזי הופעה 3 (צילום: רענן כהן)
"זה לא מובן מאליו ומי כמוני יודעת את זה". ירדנה ארזי | צילום: רענן כהן

"לקחנו סרט 2 אינץ' של ההקלטה משנת 85', פרקנו את כל הערוצים ובודדנו את ערוץ השירה. השארנו אותו כמו שהיה ובנינו פלייבק מחדש עם קולות רקע, גיטרה וקלידים ועוד תוספות ועדכנו את השיר. דומה למה שדור עשה ב-2007 עם 'עוד נגיע'. יש משהו מאתגר ומלהיב לקחת דברים שמאוד הצליחו בשנות ה-80' ולהפוך אותם להצלחה היום. זה אומר משהו על השיר שכתב יאיר לפיד והלחין רמי קלינשטיין, שיש בו משהו עדכני, לא בכל שיר אפשר לעשות את זה".

"יהיה לי עוד חידוש כזה בעתיד, מהרפרטואר הגדול שלי"

-וזה מצליח כי מי שברדיו וגדל עליך נזכר בילדותו בנוסטלגיה?
"אני לא יודעת אם מה שהקהל מחפש זה נוסטלגיה. עובדה שזה מושמע בכל התחנות בכל התוכניות. אנשים רוצים נעים באוזן ומחפשים דברים הכי עכשוויים. הבת שלי היא תחילת שנות ה-20 שלה והיא מקבלת תגובות מהחברות שלה שאומרות שהשיר על הכיפאק. זה חוצה חתך רחב של קהלים".

ירדנה ארזי הופעה 5 (צילום: רענן כהן)
"יש בי רעב וזה לא שייך לגיל... אני שמחה שהבת שלי לא במקצוע הזה". ירדנה ארזי במופע "בושם על עורי" | צילום: רענן כהן

-בעצם בפעם השנייה את חוזרת על אותו טריק, מה שכבר עבד ב"עוד נגיע".
"ויהיה לי עוד חידוש כזה בעתיד. כי תראה איזה אוצר יש לי מבחינת רפרטואר שאני יכולה להישען עליו ולתת לו פרשנויות חדשות. זה לוקסוס שאין להרבה אמנים. גם במופע החדש שלי אני מרגישה שיש חיים חדשים לשירים בעיבודים שעשה אורי זך. זה מזכיר לי איך שבתחילת הדרך לא היו לי שירים ואחרי הקדם אירוויזיון הייתי שרה בהופעות שלוש פעמים את 'מוזיקה נשארת', בהתחלה, באמצע ובסוף. עכשיו אני בתחושה טובה שאני יכולה להישען על עצמי".

-אחרי כל השנים יש לך עוד כוח לכל זה?
"יש בי רעב וזה לא שייך לגיל. רעב ליצירה ועשייה, הראש שלי טס עם הדמיון. כל הזמן באים לי רעיונות חדשים ואני יוזמת כדי להגשים את החלומות, לזה יש לי המון כוח. אבל בגדול זה מקצוע לא מומלץ ואני שמחה שהבת שלי לא בתחום. אני שם כי אלה נסיבות חיי מגיל 16".

"אם הייתי שופטת בכוכב נולד היו שונאים אותי וחושבים שאני מפלצת"

רוני דלומי, צביקה פיק, אסתי גינזבורג (צילום: יוסי צבקר)
"לא הפריע לי שהיא זכתה. אי אפשר להתווכח עם הצלחות". רוני דלומי | צילום: יוסי צבקר

-היית מועמדת ל"זמרת השנה" של 24 ורשת ג' והפסדת לרוני דלומי שהוציאה שני סינגלים.
"לא הפריע לי שהיא זכתה. זה המגרש שבו משחרים היום וצריך לזרום עם הדברים האלה. אתה לא יכול להתווכח עם עובדות, עם הצלחה של שירים, עם השטח. צריך להכניס דברים לפרופורציות, כי ככה לא מתקדמים אלא זזים הצידה. רוני דלומי חמודה ושרה יפה מאוד".

-היית רוצה לשפוט אותה ב"כוכב נולד"?
"אני צופה בתוכנית, אבל לא הייתי רוצה להיות שופטת כי אז אנשים היו רואים בי מפלצת, היו שונאים אותי, אני לא יודעת לעגל פינות. זה אולי יישמע מטומטם, אבל אני חושבת ש'כוכב נולד' כן חורצת גורלות של כישרונות, וקריירות של חבר'ה צעירים, ולא הייתי רוצה להיות מאלה שגורמים לקריירה להתפספס. אני עצמי אף פעםלא עשיתי אודישן. לקחו אותי ללהקה צבאית אחרי ששמעו אותי שרה. אם הייתי צריכה לעבור אודישן לא היית מדבר איתי היום".

"אני מכורה לאח הגדול. החזקתי אצבעות לאיילה"

אין תמונה
"הזדהיתי איתה. היא היתה תמימה והאינטריגות סביבה זעקו לשמיים". איילה רשף ב"אח הגדול"

-עוד מעט חוזרת "האח הגדול". גם בזה את צופה?
"בטח שאני רואה, מתה על זה. בערוץ 2, בערוץ 20, הכל, מה שאתה רוצה. אני גם לוקחת ללב, מזדהה, ואל תשאל. שפרה ואיילה היו הפייבוריטיות שלי. הזדהיתי עם איילה כי ראיתי שנעשה לה המון עוול. היתה בסדר, ישרה ותמימה, וראיתי אינטריגות מסביבה, זה זעק לשמיים ומאוד הפריע לי, אז הזדהיתי והחזקתי לה אצבעות".

-היית הולכת ל"אח הגדול" בעצמך?
"השתגעת?! אני בן אדם נורא פרטי. להרבה פחות מזה אני לא מסכימה מבחינת חשיפה".

"דברים שפעם הביכו אותי היום אני הולכת איתם עד הסוף"

-"עוד בתמונה החדש ייכלל באוסף משולש שתוציאי בקרוב.
"יהיו בו הדברים המוכרים וגם כאלה שלא עלו על דיסקים מעולם, כמו 'אני לא גרטה גארבו' מהעבודה עם אריק רודיך, דברים שפעם היו מביכים אותי והיום אני הולכת איתם עד הסוף. יהיו גם חומרים מלהקת הנח"ל, דברים שעשיתי בחו"ל ושלא יצאו מעולם, שירים מפרויקטים שהשתתפתי בהם, מהתקופה שגמרתי את תוכנית הבוקר, יהיה מעניין ושווה".

>> מעיין הירשביין לומדת משלום חנוך; החדשים של לאה שבת, קרן אן, עידית אשל וענבל