נאור אלבז פרומו (צילום: רונן אקרמן)
אלוקים שבשמיים. נאור אלבז | צילום: רונן אקרמן

סיפור הקריירה של נאור אלבז כאילו נכתב על ידי תסריטאי מיומן. נער מעיירת פיתוח, זמיר עם קול מיוחד וכישרון גדול, שכל החיים חלם לשיר, אבל לא היתה לו אף פעם הזדמנות אמיתית. אביו חלם שיהיה זמר, אבל הוא מאבד את האב בגלל בעיות הקשורות בהתמכרות לסמים.

הכאב והאובדן דוחפים אותו לנסות להתקבל ל"כוכב נולד". בניגוד לכל החלומות והציפיות המוקדמות שהיו לו (או לא היו לו) הוא נכנס לנבחרת, מתקדם שלב אחרי שלב, עף באופן מקרי אבל חוזר כמו גדול ב"גלגל הצלה" ומגיע עד כפסע מהגמר הגדול. בסוף הוא מסיים במקום הרביעי ורואה בעיניים כלות איך זמרת הרוק, וירטואוז הפופ וכוכב הבלדות משאירים אותו, הזמר המזרחי, מאחורה.

אבל הוא לא מוותר, ומבטיח שיוציא אלבום בכורה, שהשיר הראשון מתוכו יוקדש לזכרו של אביו המנוח. הוא מתחבר למנהל אישי שכבר הצעיד להצלחה בוגר של "כוכב נולד" (אלון שמעון, שעבד עם הראל סקעת) ובעקשנות רבה הוא עובד קשה עם מורה מיוחד לפיתוח קול (בני נדלר) כדי לשפר את בעיות הדיקציה וההגשה שיש לו בשירה, ומגיע לתוצאות יפות.

השיר המקורי הראשון שהוא מוציא לאוויר העולם נקרא "אלוקים שבשמיים", הוא מגיע בסמוך מאוד ליום השנה לפטירת האב. תמיר חיטמן ועופר חיימוביץ, שני יוצרים מוכשרים, יצרו אותו במיוחד עבורו. זוהי תפילה של הזמר הצעיר המספרת כל הסיפור, איך חזר אל הבית הריק מהאב, מרגיש עד כמה הוא חסר לו, נזכר ברגעי העצב והצחוק, משתוקק להיות איתו עוד כמה רגעים וחולם שאביו רואה אותו היום – הלב שלו פתוח, הוא לא עוצר את הדמעות, אבל יש לו עוד סיכוי והוא לא מוותר.

כמו שרית חדד ב"שמע ישראל"

עידן עמדי, נאור אלבז (צילום: אורטל דהן)
"גם מקום רביעי זה מכובד". נאור אלבז ועידן עמדי בחצי גמר כוכב נולד | צילום: אורטל דהן

ההפקה המוזיקלית של תומר מתנה מביאה את השיר לתוצאה מרגשת במיוחד, וכשנאור אלבז שר בפזמון "אלוקים שבשמיים, באדם בנשמה, תן לי אושר תן גם כוח, להיות ולא לברוח / אלוקים שבשמיים, אלוקים שבשמיים, אל האור והתקווה, חזק אותי ושמור עלי ועשה שלא אכאב" - הוא מזכיר את שרית חדד ב"שמע ישראל, אלוהיי, אתה הכל יכול". המעגל נסגר, הבן הגשים את חלומו של האב.

-נאור אלבז, איך אתה מרגיש?
"אני מתרגש, לחוץ קצת, יש חששות אם יהיה טוב או לא. אהבתי את השיר, אני מתרגש ממנו, אבל אתה יודע איך זה בחוץ. אני רוצה כבר לשמוע תגובות של אנשים כי הקהל צריך לאהוב אותו. זה שיר יותר אישי ואני לא חושב שהוא יביא לי עבודה, אבל אני כן מקווה שיתרגשו ויאהבו אותו".

-תאר את התחושות באולפן בזמן ההקלטות.
"ריגושים בלי הפסקה. יש מילים שממש נוגעות בי. רציתי שאבא יראה אותי והוא לא היה שם בשבילי, וכל מילה מרגשת. זה שיר שאת כל כולו הקדשתי לאבא שלי. לא בכיתי שהקלטות, לא זלגה לי דמעה, אבל התרגשתי ממש, זה נגע לי בנשמה, הרגשתי שהכל עולה לי. אני מופיע איתו מחר בבכורה במועדון ויודע שאתרגש שוב, אבל אעשה אותו הכי טוב שאני יכול".

לא חושש מסטיגמת הזמר-של-נושא-אחד

אבי בן אבו, נאור אלבז (צילום: אורטל דהן)
"התחרות קשה, אני מקווה לטוב". נאור אלבז עם אבי בן אבו | צילום: אורטל דהן

-בתוכנית התעסקו עם סיפור אבא שלך ועכשיו אתה שר על הנושא. אתה לא חושש מסטיגמה של זמר ששר רק על דבר אחד?
"ממש לא. אני חייב לקיים את ההבטחה שהבטחתי בתוכנית ואני מרגיש שאני חייב לעשות משהו בשבילו. אני לא דתי אבל מאמין בקדוש ברוך ומקדיש את השיר לאבא ולא אכפת לי מה יחשבו. אני לא חושב שזה ישים אותי על המשבצת הזו".

-איך אתה מדמיין את האלבום שלך?
"מרגש, מקפץ ומרקיד. יהיו לי שם שירים להרקיד את הקהל ולעשות שמח. ב'כוכב נולד' שרתי בעיקר בלדות, אבל אני מאוד טוב בחפלות האלה והשיר הבא שלי הולך לשמח".

-אתה השמיני מהעונה הזו שכבר מוציא שיר, אחרי אדיר גץ, יובל לב טוב, עידן עמדי, אבי בן אבו, שחר אלגבי, ליאור עקיבא ושאולי וקנין, כולם כבר עם שירים בחוץ.
"זו תחרות מאוד קשה ואני מקווה רק לטוב. אני מאמין שהקהל שלי שתמך בי לאורך העונה ילך איתי רק עכשיו. בכל זאת הגעתי למקום רביעי וזה מכובד. לא האמנתי שאגיע לזה. באתי מרקע של אחד שממש לא שר מול אנשים בבמות וכל נאמבר בתוכנית התרגשתי כאילו אני לא יודע מה. היום אני צוחק על זה כי אני חופשי עולה על במה ונותן את השואו שלי ולא מתבייש".

-כמו מי היית רוצה להיות?
"אייל גולן, דודו אהרון, משה פרץ. ישי לוי אני חולה עליו, זמר ענק. מאוד מאוד אוהב אותו. למדתי להעריך אותו בשנתיים-שלוש האחרונות, איזה דיקציה, כל מילה הוא מבטא מדויק".

"אין לי זמן לחברה, שתחכה שנה-שנתיים"

-גם אתה שיפרת את הדיקציה.
"כן, אני עובד על זה מאוד עכשיו. בתוכנית היו לי ויברציות בקול, אבל אני עובד על דיקציה עם מורה לפיתוח קול, השתפרתי המון ואנחנו עובדים לאט לאט ובעזרת השם נגיע לפסגה. זה הרבה עבודה קשה, אתה יושב, מתרגל, לומד, משתפר, זה הרבה ריכוז, הרבה לשבת עם עצמך, אבל השתפרתי מאוד מאז התוכנית".

-ועדיין יש לך חותמת קול ייחודית.
"כן, מזהים את הקול שלי אפילו מבלי שיודעים שזה אני שר".

-ולסיום, אתה בן 21, מה עם חברה?
"אין לי חברה היום. אני מעדיף להיות בלי חברה, מעדיף להתרכז במוזיקה. לבלות אני יוצא, אבל אין לי זמן לחברה שרבה איתי, ממש אין לי זמן לדברים האלה. עכשיו כרגע אני עושה מוזיקה, שהחברה תחכה לעוד שנה או שנתיים".

>> אתניקס מאמינים ש"יש אלוהים", ושירים חדשים של מיכה שטרית וטל שגב