אין תמונה
"אנחנו מזמינים את המעריצים להשתולל עלינו". סינרגיה

להקת סינרגיה משיקה החל מהיום (יום ג') את מה שחבריה מכנים "הקליפ האינטראקטיבי הראשון בישראל". מדובר בהפקה של חברת האינטראקטיב "D say" לשיר "הולך ונעלם", דואט של סינרגיה עם רמי קליינשטיין. השיר הוא גם הסינגל הרשמי הראשון של הלהקה מתוך אלבומם החדש, שיכלול גרסאות אקוסטיות למיטב להיטיהם, חלקם הוקלטו במשותף עם קליינשטיין, שכזכור חבר ללהקה כאמן אורח בסיבוב ההופעות הנוכחי שלה.

בקליפ, המתרחש כולו בתפאורה שנוצרה בגרפיקה ממוחשבת, יוכלו הגולשים להשתמש בעכבר המחשב לשלוט בחברי הלהקה בסצנות שונות ולהכתיב תנועות גוף, הבעות פנים, תקלות - חבר הלהקה מתחשמל ואחר נלחם בעכברושים ענקיים - ושאר המצאות כיד הדמיון הטובה על הבמאי והיוצר אדי גולדנברג, שעמד בראש הצוות הטכני, שעמל במשך שישה שבועות מסביב לשעון על השלמת הפרויקט.

"היינו יכולים להגיע בקלות לתקציב של 30 אלף דולר"

"אין לי הסבר מדוע לא צולם עד כה בארץ קליפ אינטראקטיבי", אומר גולדנברג באירוע ההשקה לקליפ שקיימה הלהקה הבוקר במשרדי חברת "D say" בתל אביב. "בכל העולם זה כבר צעד שיווקי מקובל, שאמנים מובילים כמו להקת אואזיס כבר אימצו. לצערי זה לא סוד שתעשיית הקליפים בישראל מפגרת כמעט בעשור אחרי שאר העולם. הפורמט המוכר של אמן המוציא דיסק חדש, הנושא את שם האמן, ובכך מאמין שעשה את חלקו ואפשר לחכות לקהל שיבוא וירכוש עובר מהעולם. צרכן המוזיקה העכשווי דורש שליטה מוחלטת, וקליפ אינטראקטיבי המאפשר לו להכתיב לחברי הלהקה האהובה עליו מה לעשות הוא הצעד המתבקש הבא".

אין תמונה
"תמיד חיפשנו דרכים להיות צעד לפני כולם גם בתחום השיווק". סינרגיה בחזרות למופע האקוסטי

חברי סינרגיה, רובם כידוע ממשיכים לעבוד בענף ההיי טק במקביל לעיסוקם השוטף במוזיקה, מסרבים להסגיר את העלות המדויקת של הפקת "הולך ונעלם". מדובר, בכל מקרה, בפרויקט לא זול בלשון המעטה.
"היינו יכולים להגיע בקלות לתקציב של 30 אלף דולר", אומר גיטריסט הלהקה רועי גפן, "בפועל זה עלה קצת פחות, כי צוות 'D say' כולל חברים טובים שלנו שהתפשרו מולנו כמה שניתן במטרה משותפת לעשות משהו שטרם נעשה כמותו בארץ. במלוא הכנות, לא חשבנו על הכסף. פשוט החלטנו לעשות את זה ויהי מה. אנחנו מזמינים את המעריצים, תרתי משמע, להיכנס לדומיין שפתחנו לקליפ ולהשתולל עלינו, כי יש שם אופציות באמת מדליקות".

"להקת 'סינרגיה' תמיד חפשה דרכים להיות צעד לפני כולם גם בתחום השיווק", מוסיף סולן ההרכב רון הופמן. "בזמנו היינו הראשונים לשחרר אלבום סלולארי, ועכשיו אנחנו הראשונים לצלם קליפ אינטראקטיבי, ואני בטוח שכאשר הצעד הטכני הבא יתחיל לצבור תאוצה נהיה שם גם עבורו.

"מה שכן, שחררנו באופן יוצא דופן שליטה. אנחנו להקה המורגלת להכתיב אישית כל מהלך הקשור בקריירה שלנו, אבל בהפקת הקליפ ל'הולך ונעלם' לא הייתה דרך לדעת מראש מה נראה בסיום התהליך. היה יום צילומים אחד עם רמי קליינשטיין, בחלל חשוף שלא היה בו כלום, והיינו צריכים לבטוח באבי ובצוות שלו שיצרו את הקליפ המרשים ביותר. כולנו היינו המומים כשראינו כמה מרשים זה נראה".

"אנחנו מקווים שזה לא יהיה הקליפ האינטראקטיבי האחרון שלנו"

-הקליפ ישוחרר גם להקרנות "רגילות" בטלוויזיה?
גפן:
"כן, למרות שבערוץ כמו 'מוזיקה 24' אין דרך לשלב את האלמנט האינטראקטיבי שהוא לב העניין. כנראה נשחרר גרסה רגילה של הקליפ, בסופה נעלה את הכתובת של הדומיין ונזמין את הגולשים להתנסות בחוויה בעצמם. נעלה את השיר גם ל Youtube עם הפניה ומשם נראה לאן זה יתגלגל".

הופמן: "באינטרנט אפשר למדוד במדויק את כמויות גולשים, כך שמהר מאד נגלה באמצעות הכניסות לדומיין אם המיזם תפס ועד כמה. כולנו נהנינו מהחוויה, ומקווים שזה לא יהיה הקליפ האינטראקטיבי האחרון שלנו, אבל מעל הכל חשובה לנו המוזיקה. המהות היא לקדם את האלבום האקוסטי עם רמי קליינשטיין, שיייצא בחגים".

-שיתוף הפעולה עדיין נמשך?
"כן. המופע רץ, והקשר האישי בינינו רק מעמיק ככל שההיכרות נמשכת. רמי הוא איש מקסים ברמות יוצאות דופן. כשהחלטנו להעלות את המופע האקוסטי סגרנו על כמה תאריכים ואז אמרנו: 'נזרום'. העובדה שהוא נכנס איתנו לאולפן ההקלטות מוכיחה שהגישה הזו הוכיחה את עצמה".

-מה לגבי אלבום חדש של סינרגיה?
"אנחנו כבר כותבים שירים חדשים במטרה לחזור לאולפן כבר במהלך השנה העברית הבאה".