נינט טייב תמונת פרומו חדשה (צילום: רותם ואחניש)
רוקנ'רול | צילום: רותם ואחניש

המעבר שעושה בימים אלה נינט טייב מעמדת המאמי הלאומית לעמדת הרוקרית שמתחילה לגלות את עצמה מחדש, הוא מעבר שראוי להערכה, וזאת עוד בטרם שמענו יותר משיר וחצי מהאלבום השני המתקרב.
מהלך ראוי להערכה, כי הרבה מעבר למוזיקה, הרבה מעבר לתדמית השיווקית והרבה מעבר לתפנית שהיא יוצרת כרגע לקריירה שלה כזמרת, מעבירה כאן נינט מסר חשוב. מסר שעיקרו חיפוש עצמי ותכליתו השתחררות ממוסכמות. מסר שאומר: 'אני עושה מה שבא לי ולא אכפת לי אם זה מוצא חן בעיניכם או לא, תרצו תאהבו'. בשפה אחרת יש למסר הזה שם קליט ופשוט שכולנו מכירים: רוקנ'רול.

הכי קל היה לנינט ללכת על בטוח וליצור גם באלבום הראשון וגם בזה המתקרב אלבום פופ שכולו בלדות קליטות ומרגשות בסגנון "ים של דמעות" ו"מקיץ אל החלום". אבל גם בדיסק הראשון עם אביב גפן וגם עכשיו נינט משכילה לשמור את המוזיקה שלה כטריטוריה נפרדת, ששומרי הסף הניצבים בכניסה אליה מסננים שיקולים מסחריים כבדי משקל ומשאירים אותה כזמרת ועכשיו גם יוצרת, את המוזיקה שהיא עושה ואת האנשים שמשתתפים איתה ביצירה בבועה יחסית מוגנת.

המסר הזה, כשהוא מגיע דווקא ממישהי כמו נינט, שהפכה בעיני רבים (ולא בצדק) לאייקון של תרבות הכוכבים, האינסטנט והריאליטי, הוא מסר חשוב לאין שיעור ברמה הכוללת של התרבות הישראלית. לנינט, גם אם היא לא רוצה או מכירה בכך, יש כוח. היא מהווה סמל ודוגמה לרבים אחרים, שבין אם אוהבים אותה או לא, בוחנים את מעשיה ולומדים מהם, גם אם לא יודו בכך.

כדאי לכולם להפנים את המסר של נינט

את המסר הזה שמעבירה כעת נינט כדאי שיפנימו שני סוגים של אמנים. אמנים צעירים שנמצאים בתחילת דרכם ומחפשים להגיע אל התהילה המהירה, ההצלחה המסחרית וה-BMW בחנייה שליד הוילה, על חשבון יצירתיות, חיפוש והליכה עם הלב והתחושות הפנימיות העמוקות.

כדאי שיפנימו את המסר הזה גם אותם אמנים ותיקים ייותר ופחות, שכבר בחרו להיות מסחריים בלבד. אותם אמנים שעוסקים רוב ימות השנה בלרצות את הקהל שלהם ולפרנס את כלוב הזהב בו כלאו את עצמם, במקום לנסות ולהוציא מעצמם אתגרים אמנותיים חדשים.

נכון, זוהי תקופת מיתון, ונינט טייב, עם הסכומים היפים שהרוויחה עד כה בפרסומות ובטלוויזיה ועם הגב הרחב של "טדי הפקות", אולי יכולה להרשות לעצמה מה שאמנים רבים אינם יכולים, בטח שלא אמנים בתחילת דרכם. אבל המהלך הנוכחי שלה יכול להוות סמל ודוגמה לאמנים מצליחים ממנה בהרבה, שנמנים על צמרת המצליחנים בשוק המקומי, וראוי שייקחו ממנה דוגמה.

עוד במוזיקה:

ביקורת סינגלים חדשים: הדורבנים, התבלינים, פרויקט 30, סי היימן ועוד.

הופעה של בריטני ספירס ב-13 ש"ח בלונדון.

סינגל חדש של רמי קליינשטיין - "אחד"

הפרס לסטודנט הכי גרוע: פסטיבל בחו"ל עם הופעות של לילי אלן, הפרודיג'י, פיית' נו מור, אופספרינג ועוד.

דניאל זמיר הופיע בזאפה, ציפי לבני ובעלה חגגו 25 שנות נישואין בהופעה

תעודת זהות: צח אגסי

מיק ג'אגר מהרולינג סטונז מתגייס להצלת אולם ההופעות גרנאדה בלונדון.

בואו לבחור את "שיר השירים" של ריטה

אתמול במוזיקה:

ביקורת מופע: איפה הילד - רוקנ'רול בעברית!

הבנות נחמה נוסעות לכבוש את גרמניה

ליאל קולט מקליטה עם וויקליף ז'אן

יאיר זיו שר "עולם יפה יותר"

נעם פנחסוב בשיר חדש - "יופי"

רובי לוי מרגש בשיר "מלאת אהבה"