אין תמונה
"שמוליק קראוס ואריק איינשטיין מייעצים לי". איש כסית

"האם כיוצר אני מרגיש נאמן קודם כל לעצמי, או למסורת מאחורי השם 'איש כסית'. זו שאלה מעניינת. אני חושב שקודם כל לעצמי", טוען לי איש כסית, שמוציא לרדיו את סינגל הבכורה שלו, "גם זה קורה". איש כסית, בן 32, יודע בדיוק למה הוא מתכוון במילה "מסורת". אביו, משה איש כסית, היה קומיקאי ענק (בכל המובנים), שתרומתו למערכונים הקלאסיים של חבורת "לול" המיתולוגית, בהנהגת אורי זהר ואריק איינשטיין, הייתה מכרעת, והוא זכור במיוחד גם מתפקיד הטבח יוסיפון בסרט "גבעת חלפון".

סבו של לי, חצקל איש כסית, היה הבעלים של קפה "כסית" המיתולוגי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. המקום היווה בית שני לדורות של אמנים, משוררים ויוצרים, מאברהם חלפי ועד שמוליק קראוס (שהקדיש למקום את להיטו "איך עושים תקליט") שישבו בו כמעט מדי יום. חצקל תפקד כשר האופים והמשקים של הבוהמה, בעוד לי הקטן מתרוצץ בין גדולי האומה וסופג תרבות.

"התחלתי לכתוב שירים כילד, אבל אני רואה בהם כיום ניסיונות לא רציניים", הוא אומר, "לכתוב בצורה מקצועית זה משהו שקרה לי רק בגיל 24 בערך. לא יודע למה לקח כל כך הרבה זמן. משהו בי היה צריך להשתחרר ולהיפתח".

-קראת לאלבום הבכורה שלך "החללית". למה?
"זו פנטזיית ילדות. תמיד חלמתי שתהיה לי חללית, ואוכל להזמין את כל החברים פנימה ולקחת אותם לטיול בעולמות אחרים. האמת שזה כבר לא חלום כל כך מרחיק לכת. יש סיכוי שיהיו טיסות פרטיות לחלל כבר בדור הזה, נכון"?

איש כסית הוא בוגר מכללות "הד" ו"רימון" ועל אלבום הבכורה שלו, שיכלול עשרה שירים פרי עטו, עבד בשנתיים האחרונות עם המפיק אופיר וייצמן. "גם זה קורה" הוא שלוש דקות של רוק אגרסיבי, דחוס ובועט. במילים אחרות, הימור רדיופוני כמעט חסר סיכוי ומעורר הערכה בו זמנית. כמובן שאי אפשר להתעלם מההשפעות מבית אבא. כלומר בית הקפה.

-כבר אמרו לך שהקול שלך מזכיר מאד את שמוליק קראוס?
"ברור, וזו מחמאה ענקית בעיני. שמוליק יוצר מדהים. אין לו מתחרים. אחד המוזיקאים שהכי השפיעו עלי, והוא עדיין אחד הראשונים שאני מתייעץ איתם או משמיע להם שירים חדשים שלי".

-הוא מסוגל, במצבו הבריאותי הנוכחי, להקשיב ולייעץ?
"פיזית שמוליק לא בשיאו, אבל יכולות ההקשבה והניתוח שלו לא נפגעו. גם עם אריק איינשטיין אני נפגש מדי פעם, משמיע לו שירים ושואל לדעתו. אלו האנשים שגדלתי על הברכיים שלהם, אז אני מרגיש מספיק פתוח ובטוח איתם, מה גם שהם נר לרגלי כמוזיקאים וכמבצעים".

-נכחת ביום הולדתו ה 70 של אריק איינשטיין?
"התקשרתי להגיד מזל טוב".

-אביך, משה, הספיק לקלוט את הנטיות המוזיקליות שלך? לתמוך או להתנגד?
"אבא נפטר כשהייתי בן 11, אבל אין לי ספק שהיה תומך לחלוטין בכל החלטה שלי. הוא היה איש מדהים, מצחיק בטירוף. אני זוכר כל יום איתו כאילו קרה אתמול. ערב אחד הוא אחר לחזור הביתה, אז הלכתי לישון והשארתי פתק על המקרר וכתבתי: 'אבא, אני אוהב אותך'. בבוקר שאחרי הוא הוסיף על אותו פתק: 'גם אני אוהב אותי'".

אין תמונה
"התקשרתי לאריק לאחל לו מזל טוב". איש כסית

-בחרת בשיר לא בהכרח ידידותי לגלי האתר כסינגל הראשון.
"אני לא מבין גדול ברדיו. האלבום שלי מאד מגוון סגנונית, למרות שהטקסטים עוסקים לרוב באותם הנושאים: עצב מתוק, רגשות, קושי ושמחה ואיך הם משתלבים ביחד. בעיני 'גם זה קורה' דווקא די קליט. יש לו פזמון חזק, הוא קצר, אני מקווה שכן ישמיעו אותו".

-תצא להופעות?
"אני מתחיל הופעות הרצה קטנות ברחבי הארץ. ב 5 בפברואר מופיע בפאב גן שמואל ליד חדרה, ומשם עוד כמה מועדונים בפריפריה לפני הופעת השקה חגיגית בתל אביב".

-תזמין את אריק איינשטיין?
"או, זה יהיה מעניין. אבל אין, אין סיכוי. שלא יבינו לא נכון, אני הכי אוהב את אריק בעולם, אבל הסיכוי שיגיע להופעה שווה לסיכוי שאצליח להשיג את החללית שחלמתי עליה מאז הייתי ילד".