אין תמונה
"עמוס קינן: על דעת עצמו". יהלי סובול

יהלי סובול
"עמוס קינן: על דעת עצמו", מאת נורית גרץ
"זה אחד משני הספרים הכי טובים שקראתי השנה. זה ספר המספר את סיפור חייו של עמוס קינן. פשוט מספר בצורה מרתקת את סיפור החיים שלו עם סיפור לידתה וילדותה של המדינה".

אייל גולן
ספרי ילדים קלאסיים
"אני ממליץ לכל ההורים על ספרים שאני מקריא לילדים שלי וביניהם קלאסיקות כמו פו הדוב, אגדות האחים גרים ו'איה פלוטו'".

אברהם טל
"מה חלומות נראה", מאת ריצ'ארד מאטסון
"ספר מדהים, סיפור אהבה מפעים על בעל שהלך עד לגיהנום להחזיר אליו את אהובתו".

קובי פרץ
"עזר ליהודי - סגולות ותפילות"
"כל יום כשאני מסיים להניח תפילין וקורא תהילים אני פותח גם אותו וקורא כמה פרקים. יש בו בקשות נגד עין הרע, פריון, בריאות, הצלחה. הספר נהפך להיות חלק מהתפילה היומית שלי".

קובי פרץ קיסריה 7 (צילום: עודד קרני)
"עזר ליהודי - סגולות ותפילות". קובי פרץ | צילום: עודד קרני

עמרי גליקמן ("התקווה 6")
"מרכבות האלים", מאת אריך פון דניקן
"אמנם ספר ישן אך הוא מלווה אותי מאז ימי נעוריי, קראתי אותו מספר פעמים וזהו הספר האחרון שקראתי לאחרונה. אני חובב מדע בדיוני ואוהב לקשר אותו למציאות כפי שהספר עושה. התיאוריה של מעורבות חייזרית בהתפתחות האנושות היא מרתקת ויצירתית ביותר לדעתי. ממליץ בחום!".

ליאור נרקיס
טרילוגיית הספרים "הלווייתן מבבל", מאת הגר ינאי.
"מדובר בסדרת ספרים סוחפים בז'אנר פנטזיה. סוף סוף ספרי פנטזיה ישראליים שגורמים לי לצלול אל תוך העלילה שמשלבת בתוכה מוטיבים יהודיים. מרתק ומומלץ בחום.

ריקי גל
"מכתבים למשורר צעיר", מאת רילקה
קראתי אותו ממש לפני שבוע ולא מפסיקה לקרוא בו. מפגש יוצא דופן עם משורר אהוד מאוד על העם הגרמני מסוף המאה ה-18, על תפיסת חייו, דעותיו הכל כך נאורות בל מה שקשור ליחבסי גבר אישה והיחס לאמנות, להצלחה, לחיים לכתיבה, באופן כזה שזה מסקרן במיוחד. אני נפגשת איתו פעם ראשונה לא דרך השירים אלא דרך מכתבים שכתב למשורר צעיר שביקש את דעתו על שיריו. הוא לא ידע שהם יתפרסמו כספר".

שלומי סרנגה
ספר בראשית, בגרסה מוקלטת
"לאחרונה גיליתי מחדש את ספר בראשית, הפעם בגרסה מוקלטת על גבי דיסקים. זה הכי נח ובנוסף הרבה יותר קל להבין כשמישהו אחר מקריא לך את הסיפורים הנפלאים האלה, אני הכי אוהב להאזין לדיסקים האלה תוך כדי נהיגה. מה יותר יפה מסיפורי בריאת העולם, קין והבל, אדם וחוה, מגדל בבל, נוח והמבול. כמה אקשן. אני חושב שזה הספר הכי טוב שנכתב. יש בו הכל : אהבה, מלחמה, תשוקה, תככים ומה לא".

בני בשן
"משהו בשביל מישהו", מאת דוד אבידן
"אולי בגלל שהוא פתח את רוחי, אולי בגלל שהוא פיתח את מוחי, ואולי בגלל שכמו תינוק ישן בחיק אימו האוהבת, לעיתים הוא אף הרחיב את ליבי. גם 'משהו בשביל מישהו' הוא אחד השמות היותר יפים ופשוטים שניתנו אי-פעם לספר, ותוכנו לא מפר את ההבטחה אשר ניתנה בכותרתו".

אין תמונה
"משהו בשביל מישהו". בני בשן

אלי לוזון
"האסירה", מאת מישל פיטוסי
"הספר נכתב מתוך סיפור אמיתי של אישה שבילדותה חיה בארמון ובגלל הפיכת השלטון נהפכה לאסירה בכלא המרוקאי. הזוועה, הפחדים, הרעב, מלחמת הקיום בכלא, הכוח שלה לשרוד ולהציל את שלושת האחים שלה. מדהים מרגש ומזעזע".

רון הופמן, סולן להקת "סינרגיה"
"הדרך", מאת קורמאק מקארתי
"סיפור על אב ובן המנסים לשרוד אחרי אסון אפוקליפטי בארצות הברית. כל מה שנשאר להם הוא אחד את השני , אקדח עם שני כדורים , עגלת סופר והרצון לחיות. תיאור מדויק ומרגש של הישרדות ואהבה מול מציאות איומה".

אלירן תבורי
"מלך החומוס מלכת האמבטיה", מאת אילן הייטנר
"ספר שנון, מצחיק ומלא הומור שמתאים לכל הישראלים שנוסעים לאמריקה ועוברים את החוויה האמריקאית. הוא מספר על בחור ישראלי שנוסע להגשים את החלומות שלו בארצות הברית, הוא לומד שם, כושה עסקים, יש לו סיפור אהבה. הספר והדמויות שבו הולכים איתי מאז ולכל החיים ואני מאוד שמח על כך".

אייל גולן מדבר לראשונה מאז הגירושין (תמונת AVI: חדשות)
מקריא סיפורי ילדים. אייל גולן | תמונת AVI: חדשות

חן אהרוני
"שעות מתות", אורי אדלמן
"ספר מתח, סיפור מדהים עם התפתחויות מרתקות שמחזיקות אותך ער במהלך כל הלילה. לרוב אני מקבל המלצות חמות על ספרים מחברים, זהו אחד הספרים היותר מוצלחים שקראתי לאחרונה. סיפור סוחף לצעירים ומבוגרים כאחד. חוויה מומלצת במיוחד!".

גלעד מסאמי (ביגי)
"סוד המוח היהודי", מאת ערן כץ
"זה הספר שקראתי בטיסות בעולם. הוא מספר על המוחות היהודים בעולם ועל תרומתם הגדולה לאנושות".

עידו אופק, להקת "הדורבנים"
"כרוניקות - חלק 1", מאת בוב דילן
"ספר חובה לכל מוזיקאי ובכלל לכל אדם שרוצה להבין איך מתהווה ומתעצב אמן כמו דילן, שכונה "דוברו של דור" ואפילו "משיח". הספר חושף ובוחן צמתים גורליים בחייו של דילן. את הרקע וההיסטוריה ממנה הגיע, השנים הראשונות שעיצבו אותו. מסביר מה עובר על אמן בתקופת יצירת והקלטת אלבום. איך מתהווה בראשו הרעיון לשיר ואיך מתקבלות החלטות אמנותיות. מסע זיכרון אינטימי ואישי ביותר שפותח חלון אל מחשבותיו ואל השפעותיו של דילן. אני מחכה בחוסר סבלנות לחלק 2".

רגב הוד
"אל אישך תשוקתך", מאת נעמי רגן
"מזמן לא קראתי ספר כל כך מרתק עם עלילה כל כך סוחפת".

איציק שמלי
"אם היינו", מאת אסי מגריזו אשר
"רומן קורע לפי דעתי, ממליץ בחום".

מיכאל גריילסאמר ("אשתי היקרה")
"איש בחושך", מאת פול אוסטר
פול אוסטר מבהיר בפעם המיליון שאפשר ליצור עניין אדיר ודמויות מרתקות גם אם מספר העמודים מצטמק מרומן אחד למשנהו. אוגוסט בריל, הגיבור של אוסטר, מדמיין לעצמו עולם מקביל ומוטרף אך בעל הגיון פנימי שמשתלב במהלך העלילה עם עולמו האמיתי, ההגיוני אך מוטרף בדרכו שלו".

מושיק עפיה
"אני כמעט ולא קורא בכלל. מאז 'כיפה אדומה' לא קראתי שום ספר. אני היפראקטיבי, אין לי את הקטע הזה של להתיישב על ספר לכמה שעות. אין לי סבלנות ואני גם לא קורא עיתונים. אני קורא בעיקר תרגום בסרטים וקורא על מכוניות, דברים שמעניינם אותי, כמו דגמים חדשים של BMW. לא מעניין אותי מה יגידו על זה, כי אני מעדיף לצאת אמיתי. אם הייתי משחק אותה תולעת ספרים הייתי יוצא טיפש, כי אני לא בקטע ועדיף להגיד את האמת.

עוד במוזיקה:

עופר לוי נתן הופעה בערוץ 24, בואו לבחור את שיר השירים של ריטה

אקסום מוציאים סינגל חדש מהאלבום ומתראיינים, ביקורת אלבום: דרים ת'יאטר,

צ'ינו קובי נעים בשיר בכורה מאלבום סולו, מדונה הוסיפה הופעה בארץ,

מארזי אלבומים חדשים לאריס סאן, ריקי גל, מתי כספי, קורין אלאל ויהורם גאון,

ביונסה אירחה את ג'ורג' מייקל בהופעה בלונדון, מירה עוואד מוציאה אלבום סולו ואחד עם אחינועם ניני.