אלון ז'אן חולצה כחולה (צילום: ליאור צור)
"אמא שלי נפטרה לי בידיים". אלון ז'אן | צילום: ליאור צור

ערב אלבומו השני אלון ז'אן כבר בן 40. בלי אישה, בלי ילדים, פשוט אין לו זמן. הוא מופיע כמעט כל ערב, בארץ או בחו"ל, מצלם קליפ בתאילנד לשיר החדש "מאוהב מדי" (לפניו הוציא את "נגע בי", "כמעט" ו" "), מתחזק כמעט לבד קריירה שבנה בעצמו, שהחלה עם אלבום ראשון מצליח בשם "אהבה עושה לי טוב", שכלל את השירים "כי את" ו"אין לי מילים" ומועמדות לתגלית השנה.

עכשיו שישי בלילה וז'אן סוגר שתי הופעות במסעדות יוקרה באשדוד, בפני עשירים אקסקלוסיביים, שהיו יכולים לקנות את שכונת רמת אפרים בנתניה, שם גדל בין טיפוסים מפוקפקים לאב אלי, קבלן, ואמא רינה. שניהם עלו מטריפולי, לוב, גידלו את ז'אן ואת אחותו סילבי, הכדורגלנית מס' 1 בישראל בכל הזמנים, ונפטרו מסרטן בטרם עת.

"אבא שלי בא לארץ בלי כלום ועזב את העולם עם משהו", אומר ז'אן, "הוא סידר דירה לכל אחד מאיתנו, הערצתי אותו למרות שהיה לנו קשה להסתדר. הוא היה איש חזק ונחוש ונפטר בגיל 60 כמה שנים אחרי אמא שלי. היא נפטרה בגיל 42 מסרטן בלבלב, ממש אצלי בידיים. היינו עושים תורנויות ליד המיטה שלה בבית חולים. אני זוכר שהתעוררתי בשבע בבוקר ושמעתי אותה מחרחרת. איך שאני בא ונוגע בה, מחזיק לה את היד, היא נשמה נשימה אחרונה וקצף יצא לה מהפה, ממש  נפטרה לי בידיים. זה לא יאמן שהיא החזיקה את עצמה שאקום ואיך שאני קם ונוגע בה היא מתה זה מדהים, זה לא קל".

"אחרי שאמא שלי נפטרה לא רציתי לחיות"

-בן כמה היית?
"בן 23. היא היתה חולה הרבה שנים. כשהתגייסתי המצב שלה התדרדר ואחרי כמה חודשים בלהקת פיקוד הגדנ"ע הלכתי לקב"ן ואמרתי לו שאני חייב להיות קרוב אליה כדי לטפל בה. סילבי ואני היינו הכי קרובים אליה מכל האחים והשתחררתי מהצבא אחרי שנה כדי להיות איתה. כשהיא נפטרה היה לי מאוד קשה, נכנסתי לדיכאונות עמוקים, היו רגעים שרציתי להרים ידיים, העולם נגמר, אין חיים, ממש לא בא לי לחיות, לקחתי כדורי פרוזאק כדי לברוח מהמצב הנפשי וכל התקופה הזו לא עשיתי מוזיקה".

-מתי התחלת?
"בגיל 13 הופעתי במועדון המרתף בנתניה ויוני רועה גילה אותי וקישר אותי לכל מיני אנשים. הופעתי בפסטיבלים בנתניה, בתחרויות של כישרונות צעירים. הייתי בצמד "דואל" עם אלכס רזניק. בן ברנפלד ,מפיק גרמני, השקיע בנו ועשה לנו אלבום. היינו ממש צעירים ולא ידענו איך עובד העסק. הוצאנו אלבום נורא בוסרי שנכשל, היתה שם טעות וזה לא הלך".

-ומה עשית?
"המשכתי לבד, והחזרה למוזיקה הצילה אותי מהדיכאונות. פנית לכותבים, עבדתי לבד שנתיים על אלבום בכורה, שיצא לפני חמש שנים והצליח. הייתי מועמד לתגלית השנה בתחנות האזוריות, בערוץ המוזיקה וברשת ג', היו לי כמה להיטים והיה ממש טוב. שנה אחרי זה הציעו לי לנסוע לארה"ב לנסות לעבוד שם עם מפיקים מקומיים והייתי חייב את זה לעצמי. ניסיתי להיכנס שם לתעשייה וןלא היה קל, אבל ניסיתי, הייתי שנה וחצי בניו יורק, שאכלה אותי ואת כל החסכונות שלי. נלחמתי על מחייתי, היה לי מאוד קשה, אבל אני לא מצטער".

"חזרתי לארץ והחלטתי שאני עובד על אלבום שני, שנמשך שלוש שנים. לפני שלושה חודשים הוצאתי את הסינגל ראשון "כמעט", שקיבל מעל 1500 השמעות בתחנות הרדיו ואני  עושה את זה לבד, בלי שום מימון, וזה מאוד קשה.יש לי חברים בתעשייה, נגנים ובעלי אולפנים, שאני נעזר בהם כדי לצמצם בהוצאות, אחרת לא הייתי עומד בזה כלכלית".

"עוד לא מצאתי מישהי שתקבל אותי כמו שאני"

-אתה בן 40, נראה טוב, לא נשוי.
"הייתי במערכת יחסים לא מזמן אבל אני לא מצליח לשמור על מערכות יחסים בגלל שאני זמר ויש לי עבודה אינטנסיבית בארץ ובחו"ל ופשוט אין לי זמן. השלב הראשון של קשר עם בחורה, החודשים הראשונים, הם הכי חשובים, הכי אינטנסיביים, ותמיד יש לי נסיעות לחו"ל להופעות או בארץ ואני חוזר בלילות.

"עוד לא מצאתי מישהי שתקבל אותי כמו שאני עם לוח הזמנים הזה. אם היה אפשר להתחיל את הקשר מהשנה השלישית הייתי מסתדר. בינתיים אני מוצא את עצמי לבד, הזמן דוחק ואני נורא רוצה להביא ילד. אז אני בקשר עם מישהי להביא ילד, אבל לא נישואים כי אני חושש שאגרום לה עוול".

אלון ז'אן תאילנד (צילום: אסף לוי)
"אני מכור לאימוני כושר, נשים בוהות בי בהופעות". אלון ז'אן | צילום: אסף לוי

-יש לך גוף פצצה.
"אומרים לי שאני נראה בן 30. אחרי שהורים נפטרו פיתחתי אובססיה לחדר כושר, אוכל בריא, שמירה על בריאות באופן כללי ואני מכור לזה. אם אני לא מתאמן כל יום, גם כשאני בחופש, אני נכנס מזה לדיכאון. אני רוצה לשמור על הקיים כמה שיותר, גם אם הוא זמני".

-אתה בטח מקבל הצעות מנשים.
"חבל לך על הזמן. אתה לא מבין איזה סיפורים יש לי עם בחורות. הופעתי עכשיו בתאילנד במלון 'מנדרין אוריינטל' והתחילו איתי הנשים הכי יפות בעולם, או לפחות הכי יפות שאני ראיתי. היו שם מלך מלזיה ונסיך שוודיה ואני שר והם רוקדים ואיזה חברה של אוליגרך רוסי התחילה איתי, באמצע ההופעה סחבה אותי לרקוד איתה והוא עשה לה סצנה ואחר כך חיפש אותי כדי להרביץ לי ואמרו לי להתחבא. קורים לי המון מקרים כאלה. פעם אחת הופעתי עם גופיה ומישהי בהתה בי ובעלה ראה את זה והעיף לה סטירה. אני חושב שההופעה בחיצונית שלי היא חלק מזה שאני זמר, אני לא עושה מזה ביג דיל".

תנועות סקסיות על הבמה

-מה הרפטואר שאתה שר בהופעות בחו"ל?
"הכל. צרפתית, איטלקית, ספרדית, ערבית, כל הסגנונות וגם שירים שלי בעברית. הם לא מבינים אבל השואו שאני נותן, ההופעה עצמה עושה את זה. על הבמה אני סוג של פוזאיסט, עושה תנועות סקסיות וזה עושה את זה לאנשים. על הבמה זה המקום היחיד שבו אני באמת משוחרר בשאר הזמן אני צנוע, לא מתרברב במה שיש לי, לא אוהב להשוויץ".

-אולי זה מה שמונע ממך להיות באמת כוכב.
"אני פוסל ישר את הרברבנים. אם אתה טוב - תראה את זה על הבמה. יש כאלה שמדברים הרבה והם לא טובים ואותם אני לא אוהב. אני אעריך זמר שכמה שהוא גדול הוא נשאר צנוע. זה גדולה שאי אפשר לתאר".

>> אייל בוחבוט חוזר עם "למדנו לשתוק"