בריטני ספירס מופיעה (צילום: Patrik Stollarz, GettyImages IL)
מזל טוב. בריטני ספירס | צילום: Patrik Stollarz, GettyImages IL

בריטני ספירס בת 30. יום חג לחובבי הפופ. יצקצקו הציניקנים אך יאלצו להסכים בליבם שאי אפשר לציין את שמותיהם של מדונה ומייקל ג'קסון בלי לציין את שמה של בריטני ספירס כאחת הדמויות הכי משפיעות בעולם הפופ. עולם שלא היה מגיע למצבו כיום ללא משפחת המלוכה - המלכה מדונה, המלך מייקל והנסיכה בריטני. מדונה המציאה מחדש את הפופ אי שם בשנות ה-80' והביאה זמרת פרובוקטיבית שמדברת על סקס לקדמת הבמה. מייקל ג'קסון הביא לכדי שלמות את אמנות הפרפורמנס והכוריאוגרפיה יחד עם אג'נדה משלו וטקסטים עמוקים למוזיקת פופ חדה וחדשה.

המותג המנצח

ובריטני ספירס, שהמציאה בסוף שנות ה-90' את הפופ שאנחנו מכירים היום, זה שמתחיל בגיל צעיר, בתיכון, אפילו לפני, ובמרכזו זמרת-רקדנית שנראית, זזה ושרה בשילוב שלא נראה כמוהו קודם. בריטני בעצם פריצתה הגרנדיוזית קיבעה לנצח את המונח "טינאייג'-פופסטאר" בדי אן איי של תעשיית המוזיקה. ככזו ייצגה ספירס תעשייה שלמה שעומדת מאחוריה, ככוכבת שהיא מותג ששמו "בריטני ספירס". המותג הזה הפך להיות מילת החיפוש מהכי מבוקשות ברשת בעידן של פרוץ האינטרנט לחיינו בסוף שנות ה-90.

אפשר לומר שמדובר בהמצאה של חברת תקליטים, מה שנקרא "פופ תאגידים", אבל העובדה היא שלא היה כזה לפניה ורבים ניסו ועוד מנסים להעתיק את המודל אחריה. כדי להבין את עולם הפופ של ביונסה וליידי גאגא צריך להכיר את הצלע השלישית במשפחת המלוכה יותר לעומק, דרך התחנות בחייה של נסיכת הפופ הבלתי מעורערת.

אין תמונה
מוכשרת מגיל צעיר. בריטני ספירס ב"מיקי מאוס קלאב"

"מיקי מאוס קלאב"
התחנה הראשונה של בריטני ג'יין ספירס נמצאת אי שם בשנת 1992 כחלק מתכנית כישרונות בערוץ דיסני כשהייתה בת 11. יחד עם כריסטינה אגילרה וג'סטין טימברלייק רקדה, פיזזה ושרה בתכנית הילדים וכבשה את ליבם של האמריקאים. לאחר סיום הסדרה, הוחתמה ספירס בחברת התקליטים jive records.



Baby one more time
השנה היא שנת 1998, והיא תיזכר כלא פחות משנת המהפכה במוזיקת הפופ. תעשיית הפופ שגלגלה מיליונים מלהקות בנים ולהקות בנות מקבלת שחקנית חדשה שטורפת את הקלפים. בריטני, אז רק בת 16, כובשת עם סינגל הבכורה שלה את כל המצעדים ברחבי העולם ומוכרת מעל ל-500 אלף עותקים ביום הראשון לצאת האלבום הבכורה.



"רולינג סטון"
בשנת 1999 בריטני הופיעה על שער המגזיו הנחשב שוכבת במיטה לבושה בחזייה ומכנסון קטנטן כשהיא בת 17 בלבד. עצם השער מצית מחדש את העיסוק שדעך בלוליטות. ילדה על גבול האישה מוצגת כאוביקט מיני על שער אחד המגזינים המצליחים בעולם. אמריקה השמרית הזדעזעה, אבל רצה לקנות.

אין תמונה
או, בייבי בייבי. בריטני ספירס על שער ה"רולינג סטון"



VMA  2000
טקס פרסי MTV האמריקאי בשנת 2000 הציג את בריטני ספירס במלוא תפארתה. עם אלבום שני ששובר שיאי מכירות, בריטני מופיעה בחליפה שחורה ושרה את "Satisfaction" של הרולינג סטונז, ואז החליפה מתחלפת בבגד גוף עטור פייטים, שרה את הלהיט הכי גדול שלה אז, "Oops I Did It Again" ויוצרת שוב שערוריה בקרב החוג השמרני באמריקה. רבים מייחסים להופעה הזו כנקודה בה בריטני שכללה את הפרפורמריות שלה. וכן, זו ההופעה שממנה ג'ניפר לופז "השאילה" אלמנטים לטקס ה-AMA האחרון.



טקס העברת השרביט
בשנת 2003, בריטני עשתה היסטוריה כשהופיעה בטקס פרסי MTV יחד עם מדונה וכריסטינה אגילרה. ספירס ואגילרה, היריבה המושבעת שלה, ביצעו לראשונה הופעה משותפת לשירה של מדונה "Like a virgin", מחופשות לכלות בעוד מדונה מחופשת לחתן ומבצעת את הסינגל "Hollywood" שיצא באותה שנה. שיא ההופעה, כמובן, היה כשמדונה ובריטני התנשקו לעיני מיליוני צופים פעורי פה מה שהיה לנשיקה ה"לסבית" הראשונה על הבמה בין שתי כוכבות סטרייטיות.

בריטני ספירס ומדונה מתנשקות (צילום: Frank Micelotta, GettyImages IL)
הנשיקה ההיסטורית. בריטני ספירס ומדונה | צילום: Frank Micelotta, GettyImages IL

רעל, חתונה, ילדים
בשנת 2004 התחתנה ספירס עם חבר ילדותה, אלן אלכסנדר. כנראה שהסינגל שיצא לה בינואר אותה שנה, הלהיט הענק "Toxic", ניבא את ההמשך, כי הנישואים שבוטלו לאחר 55 שעות בלבד. כמה חודשים מאוחר יותר, שוב התחתנה בריטני אך הפעם עם מי שהיה אז אחד מרקדניה, קווין פדרליין, אחרי שלושה חודשי היכרות בלבד. יחד הם הביאו לעולם שני ילדים - שון פרסטון וג'יידן ג'יימס. שנתיים מאוחר יותר, הזוג התגרש והסכים על משמורת משותפת על הילדים.

השנים הקשות
הגירושים מ"קייפד" היו פחות או יותר תחילת התקופה הקשה בחייה של הזמרת, תקופה שנמשכה כשנתיים. בשנת 2007 נכנסה בריטני בפעם הראשונה למוסד גמילה מסמים ליום אחד בלבד שלאחריו הגיעה הקרחת הכי מפורסמת בעולם. מאז בריטני יצאה ונכנסה ממספר מוסדות שונים לגמילה ומצבה הנפשי הדרדר.

ההופעה שכולם היו רוצים לשכוח
ממש לקראת סוף התקופה הקשה, החליטו מנהליה של בריטני שאולי אם היא תחזור לעשות את מה שהיא אוהבת, המצב ישתפר. כך הגיע לו טקס פרסי MTV של 2007, ובריטני, שכנראה עדיין לא הייתה מוכנה לחזור, עלתה עם הסינגל "Gimmie More" מתוך אלבומה החמישי "Blackout", באחת ההופעות הגרועות שנראו על במת הטקס.

מצבה של בריטני רק החמיר עד שאיבדה לחלוטין משמורת על ילדיה ואחרי שהחזיקה את ילדיה בביתה וסירבה לתת לאנשים להיכנס עד שהרשויות נאלצו לאשפז אותה בכפייה. באותם ימים, העיתונות האמריקאית כבר הכינה נאומי הספד ליום בו נסיכת הפופ תלך לעולמה. לאחר האשפוז הכפוי, בית המשפט מינה את אביה כאפוטרופוס החוקי של בריטני וכאחראי לכל תחום בחייה של הזמרת.

הקאמבק המוצלח בהיסטוריה של הפופ

אין תמונה
הקאמבק. בריטני על עטיפת "Circus"
שנת 2008 סימנה את המהפך בחייה האישיים של בריטני ובקריירה שהחלה לדשדש. בריטני מגיעה להופעת אורח בסיטקום "איך פגשתי את אמא שלכם" ומקבלת ביקורות חיוביות על הופעתה והפכה את הפרק בו היא השתתפה לפרק הנצפה ביותר בסדרה עד כה.

בשלב זה יוצא אלבומה השישי "Circus", שמחזיר אותה רשמית חזרה למסלול הנכון. "Circus" היה לאלבום שנמכר במהירות חסרת תקדים ומגיע ל-4 מיליון עותקים ברחבי העולם. בריטני בזאת הופכת למחזיקת שיא גינס על כך שחמישה מאלבומיה של זמרת צעירה מגיעים למקום הראשון.

הלהיט הגדול "Womanizer" מחזיר את בריטני לראש מצעד הבילבורד 100, מקום שהגיעה אליו רק עם הסינגל "Baby one more time" אחת עשרה שנה קודם לכן. בקליפ בריטני מופיעה בעירום מלא, ואז יוצאת לסיבוב הופעות שסך הכנסותיו מגיע לכ-131.8 מיליון דולר.

אהבה חדשה
בשנת 2010 בריטני הודיעה רשמית כי היא במערכת יחסים עם מנהלה ג'ייסון טראוויק, זוכה לפרק הוקרה מיוחד בסדרה המצליחה GLEE, ומשחררת את אלבומה השביעי "Femme Fatale" שכולל שלושה להיטים גדולים - . hold it against me, till the world ends ו-I wanna go. האלבום זוכה לתשבחות מצד המבקרים ויוצאת לסיבוב הופעות בארצות הברית ומתרחבת לאירופה ולדרום אמריקה.

בריטני ספירס מכרה למעלה מ-100 מיליון עותקים משבעת אלבומיה עד כה, מה שהקנה לה את המקום החמישי במצעד הזמרות הכי נמכרות בהיסטוריה של הפופ. נסיכה, כבר אמרנו?

>> מלכת הרשת: בריטני כבשה גם את האינטרנט

>> It's Birthday Bitch: בריטני בת 30