הסינגל הכפול, "הקו" ו-"תכפ בת 30", היה הראשון בקריירת הסולו של הילה רוח. היום (חמישי) יוצא גם השני, "אהוב". "יש חשש כזה, כמו באג 2000 של הגילאים", אומרת הילה על סינגל הפתיחה, "כאילו משהו עלול ממש להשתבש. 'שיט, אני אצטרך להיות בת אדם? אוי לא'. והחשש הזה מצחיק אותי בעצמי ובאנשים סביבי. בסוף לא קורה כלום, ויושבים ואוכלים טוסט".

בנוסף לחרדות הקיומיות, כמו הפחד להזדקן, בחרת להיות מוזיקאית בישראל. זאת בחירה שמהווה מקור קשוח לחרדה. איך זה עובד? 

"נראה לי כמו החוויה הרומנטית במלואה. סוף העשרים, אני לא מתה, ועושה את מה שאני אוהבת לעשות.‫ בסופו של דבר זה לא נראה לי כזה דבר אמיץ מדי לעשות, זה יהיה אמיץ מצדי לנסות לא לעשות מוזיקה. אבל יש דרגות במשחקי האומץ, ובתוך הכן לעשות צריך לשים לב שמתקדמים שם".

איזו תגובה את מקבלת מהקהל שמגיע להופעות? 

‫"נורא שימח אותי כשמישהו סיפר שחברה שלו אמרה לו אתמול בלילה 'תאכל טוסט סבא'לה', שאלתי אותו אם הוא אכל באמת ולא זוכרת מה הוא ענה. 'אהוב' זה השיר הראשון שנכתב לאלבום הזה, במבט לאחור. אני משתדלת לכתוב כל הזמן אבל מדי פעם צץ שיר שכאילו מסמן דרך. לאן הולכים".

הילה רוח (צילום: נילי פינק)
הילה רוח | צילום: נילי פינק

הרצון לעשות את זה בעברית, בסצנה שבה האנגלית שולטת באופן מובהק, הוא חלק מאג'נדה או שזה בדי. אן. איי? 

"אני ממש אוהבת עברית מכל מני סיבות. זאת השפה בה אני חושבת ככה שהתכנים שזזים אצלי מרגישים בבית שהם פוגשים את התבניות שלה, וקורה דבר פשוט. תמיד חשוב לי לנסות לכתוב כמה שיותר קרוב לאיך שדבר צץ בראש שלי. לא לרפד. וגם, עברית היא שפה משונה וממש סקסית לטעמי. שפה דחוסה וכבדה, וזה כיף".

את נותנת הרבה מקום להפקה במוזיקה שלך, וזה למעשה אומר שאת חלק מז'אנר שבקושי קיים בארץ. עד כמה זה חשוב לך?

"הפקתי את האלבום בעצמי וזה היה כאב ראש, אבל הרגשתי שאני ממש חייבת לעצמי ולפרויקט הזה מאה אחוז ממני. אני אוהבת להפיק, עשיתי את זה קצת בשנתיים האחרונות, אבל לפני שהתחלתי את האלבום שלי לא חשבתי שאפיק אותו לבד, זה היה נראה לי מפחיד מדי. אחר כך נראה מפחיד יותר לשים אותו בידיים אחרות, ובעיקר ממש התחשק לי להתעסק בצד הזה, להגשים כל גחמה מוזיקלית שהצטרפה לרעיון של האלבום הזה שהיה מאוד ברור בראש שלי. להיות העבד של הרעיונות ולהשתמש בכל הדרכים כדי להגשים אותם. גם השתתפו איתי לא מעט גאונים שהשפיעו על איך שזה נשמע".

ועכשיו כשהכל מוכן ובדרך החוצה, מה את מאחלת לאלבום?

"מאחלת לו להישמע בכמה שיותר אוזניים ולבקר בכמה שיותר מקומות. ושישמור על עצמו ושיחזיר אם מציקים לו".