לוגו קליפ צעיר 2010 (צילום: mako)
לוגו קליפ צעיר 2010 | צילום: mako
ביום חמישי האחרון, 23.12.2010 התקיים ערב גמר חגיגי של תחרות "קליפ צעיר לשנת 2010". את הערב הנחתה מגישת הטלוויזיה, ואחותו של אורי ז"ל, על שמו מתקיימת התחרות השנתית -  לילך סונין. במהלך האירוע נאם ראש עיריית ת"א-יפו מר רון חולדאי, וסגן שר הביטחון מתן וילנאי. כמו כן הוקרנו עשרת הקליפים העולים לגמר, והוענקו פרסים כספיים לזוכים. את הפרסים העניקו אורי סלעי, עורך ערוץ המוסיקה, אלון גרבוז, מנכ"ל הסינמטק, נציג חברת שטראוס, אורי מזור וברכה נאמן, אמו של אורי ז"ל.

במקום הראשון בתחרות זכה הקליפ " Journeys", לשירה של קמה ורדי, אותו יצרו עומר בן שחר, עמרי גיסין ועידו ציפרוני מגבעתיים. הקליפ עוסק בסיפור ידידות מופלא בין ילד לדג זהב.  היוצרים זכו בפרס של 10,000 שקלים מתנת "מילקי שטראוס" ובמנויי סינמטק מתנת סינמטק ת"א.

במקום השני זכה הקליפ "עד מחר" של היוצרים גיא שפירא ומעיין בוכניק. הקליפ הפסטורלי עוסק בזיכרונות, ונע על ציר הזמן בין ילדות לבגרות. במקום השלישי זכה הקליפ "אל תאמיני למסך" לשירו של רועי טל ונוצר ע"י עומר הראל, יונתן קסלר, גיא שפירא וגדי ימפל. הקליפ הססגוני וההומוריסטי מבקר, כך יוצריו, את התרבות הוירטואלית המתעתעת.

הקליפים שעלו לגמר הועמדו לבחירת הקהל באתר האינטרנט של ערוץ 24, וכן בשידור ספיישל בערוץ.  הקליפ "אל תאמיני למסך" זכה, במסגרת זו, גם בקטגוריית חביב הקהל. קליפים נוספים זכו אף הם בעיטורים לשבח: בצל"ש בימוי והפקה זכה הקליפ "שאבאדווה" לשירה של להקת "סא"ל חרדלי"; בצל"ש צילום זכה הקליפ "הכוכב הזה מת". בצל"ש עריכה זכה הקליפ "לוחם בשם האהבה"; בצל"ש הרעיון המקורי זכה הקליפ "לפנות בקרים" של היוצר אסף ברוש שבנוסף לכך שביים, הפיק צילם וערך את הקליפ, גם יצר ובצע את השיר. בצל"ש היוצרים הצעירים המבטיחים זכה הקליפ "בעיות אישיות" של היוצרים דניאל זילברשץ, נוי נוימן גיא שפירא ויהב אוחנה. בצל"ש התסריט זכה הקליפ "העיקר הבריאות", ובפרס המשפחה זכה הקליפ "די לכאב".סה"כ חולקו בתחרות פרסים כספיים בשווי של 30,000 ₪.

אין תמונה
לזכרו. אורי סונין ז"ל

תחרות "קליפ צעיר" ניזומה כדי להנציח את היוצר הצעיר אורי סונין ז"ל, שהלך לעולמו ביולי 97' לאחר שחלה בלוקמיה בגיל 20. התחרות משמרת את רוחו של אורי שבעצמו יצר קליפים, צילם ערך, ביים, שר, ניגן, כתב והלחין. המשפחה לקחה על עצמה להמשיך בדרכו ולעודד יוצרים צעירים להמשיך בדרך שבה אורי היה בוחר לו חי היום. זו השנה ה-13 בה מתקיימת התחרות, הממשיכה במטרתה לעודד יוצרים צעירים בתחום הוידאו-קליפ. בתחרות משתתפים יוצרים בגילאי 15 עד 21, מכל הארץ, דרך מסגרות חינוכיות או באופן עצמאי. בפרויקט המיוחד הזה שותפים לאורך השנים, בנוסף לבני משפחתו של אורי סונין ז"ל, סינמטק תל-אביב, עיריית תל-אביב וערוץ המוזיקה 24